Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 oktober 2020

Ik vind het maar traag allemaal.

Maar wellicht is dit een afspiegeling van de hele KPN organisatie......

Forum|alt.badge.img+2

Pip is weg idd. Wat wel resulteert in een iets snellere gids. Maar nog steeds te traag.

Sommige functies zijn echter nog niet duidelijk. Zo is het bekijken van informatie van een programma wat al bezig in de gids niet te zien met welke knop dat is. Als je naar de zender gaat blijkt dat de gele knop te zijn (staat onderin het scherm). Maar als je de gele knop gebruikt in de gids ga je zoeken ipv informatie. Dus dat is ook niet hetzelfde..... Erg onhandig/onduidelijk.....

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 10 oktober 2020

Dat was in de oude software heel simpel:

Je ging in de gids naar het programma na het huidige en drukte ‘OK’, je kreeg dan info
Als je dan op toets naar links drukte kreeg je info over het huidige programma.

Zo kon je door alle programma’s heen stappen.
Helaas is dat ook al om zeep geholpen… :rage:

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
PeterG schreef:

nou, je hebt nog steeds geen geluid via je tv/hdmi, Dennis.

Had mijn moeder ook een keertje niet. Haar Sony tv stond toen ook ineens op geluid 'B’. Terug op ‘A’ werkte het weer. Ergens iets met options voor geluid via de Sony ab.

@Dennis Schreve

Allebei de opties gedaan, maar geen resultaat @PeterG.

Forum|alt.badge.img+2

Ben overigens nog Telfort klant (alleen tv en internet, mobieltjes zijn al wel kpn). Als je met KPN contact zoekt over dit schruwel komen ze snel dat je nog Telfort klant bent en daar moet zijn. Dus verantwoording nemen doen ze ook niet. En maar zeggen dat alles 1 is......

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020

Kan mij iemand vertellen hoe ik in de gids informatie over een programma kan bekijken? Als je 2 keer op de ok knop moet drukken voordat je naar de nieuwe zender gaat vanuit de gids krijg je bij 1 keer drukken de informatie over het programma. Maar als je ingesteld hebt dat je met 1 keer op ok drukken gelijk naar de nieuwe zender gaat werkt dat dus niet.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:

Kan mij iemand vertellen hoe ik in de gids informatie over een programma kan bekijken? Als je 2 keer op de ok knop moet drukken voordat je naar de nieuwe zender gaat vanuit de gids krijg je bij 1 keer drukken de informatie over het programma. Maar als je ingesteld hebt dat je met 1 keer op ok drukken gelijk naar de nieuwe zender gaat werkt dat dus niet.

Goeie vraag, wil ik ook graag weten. 

*toevoeging, bij een lopend programma kan dit door sowieso naar de zender te gaan, en of via de blauwe infobalk de gele knop op de AB kiezen of weer naar de gids en dan gele knop voor info….al lijkt dat laatste niet goed te werken aangezien de zoekfunctie dan wordt geactiveerd…...zelfs de AB snapt het niet meer 🙈

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
TMG1961 schreef:

Goeie vraag, wil ik ook graag weten. 

*toevoeging, bij een lopend programma kan dit door sowieso naar de zender te gaan, en of via de blauwe infobalk de gele knop op de AB kiezen of weer naar de gids en dan gele knop voor info….al lijkt dat laatste niet goed te werken aangezien de zoekfunctie dan wordt geactiveerd…...zelfs de AB snapt het niet meer 🙈

Wel omslachtig, ik moet vanuit de gids eerst naar de zender gaan waar ik informatie over wil en dan 2 keer op de gele knop drukken voordat ik informatie te zien krijg. Waarom kan dit niet gewoon zoals voorheen, toen kon ik gewoon op de blauwe knop drukken en kreeg ik de informatie. Nu moet ik meerdere stappen doen voordat ik iets te zien krijg. Vanuit de gids kan ik momenteel geen enkele informatie krijgen over een programma tenzijn ik 2 keer op ok drukken voor naar nieuwe zender te gaan weer activeer. 

Misschien dat ze bij KPN dit vooruitgang noemen maar ik noem dat achteruitgang, en zou het zelfs klant pesten willen noemen. KPN hoor eens op met al die onzin en zorg dat alles gewoon fatsoenlijk werkt. We zitten inmiddels op pagina 87 en nog altijd is het een grote rotzooi, mensen klagen en KPN doet gewoon niets. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 oktober 2020

Om de programmainformatie te kunnen lezen kan je tijdens live kijken met pijltje naar beneden de infobalk zichtbaar maken en daar dan op de gele knop drukken.

Forum|alt.badge.img+2

"

Om de programmainformatie te kunnen lezen kan je tijdens live kijken met pijltje naar beneden de infobalk zichtbaar maken en daar dan op de gele knop drukken."

En als je in de gids zit???

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 11 oktober 2020
Martijn en Lies schreef:

"

Om de programmainformatie te kunnen lezen kan je tijdens live kijken met pijltje naar beneden de infobalk zichtbaar maken en daar dan op de gele knop drukken."

Klik op het programma en dan gele toets.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020
wjb schreef:

Om de programmainformatie te kunnen lezen kan je tijdens live kijken met pijltje naar beneden de infobalk zichtbaar maken en daar dan op de gele knop drukken.

Waarom moet ik 2 handelingen gaan verrichten om info te zien die voorheen door 1 keer op een knop te drukken zichtbaar werd. Dit is geen vooruitgang maar achteruitgang. Zo ongeveer alles is verdubbeld voor wat betreft handelingen. 

KPN had gewoon van het oude menu af moeten blijven, niemand klaagde er over. Nu met het nieuwe menu al87 pagina's met klachten. Fijn die achteruitgang

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:
wjb schreef:

KPN had gewoon van het oude menu af moeten blijven, niemand klaagde er over. Nu met het nieuwe menu al87 pagina's met klachten. Fijn die achteruitgang

@TMG1961  Het is niet alleen het menu dat veranderd is. Op de achtergrond is ook wat gebeurd, namelijk een ander tv-platform in gebruik genomen. En dat was hard nodig, want het oude tv-platform had een paar voor mij hinderlijke tekortkomingen. En die zijn nu wel weg.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 11 oktober 2020
Katana321 schreef:

En dat was hard nodig, want het oude tv-platform had een paar voor mij hinderlijke tekortkomingen. En die zijn nu wel weg.

Ik heb anders nu veel meer last van platform tekortkomingen dan voorheen, en ik ben vast niet de enige.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 227 reacties
  • 11 oktober 2020

Wat die ‘hinderlijke tekortkomingen’ ook waren, het valt vast in het niet bij de ellende waarin we nu terecht zijn gekomen…  :relaxed:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 oktober 2020
Katana321 schreef:

*knip* En dat was hard nodig, want het oude tv-platform had een paar voor mij hinderlijke tekortkomingen. En die zijn nu wel weg

‘Je’ hebt er genoeg voor ‘teruggekregen’ 🙈...houdt elkaar in....evenwicht? ;-) 

Forum|alt.badge.img+2

'

Martijn en Lies schreef:
Martijn en Lies schreef:

"

Klik op het programma en dan gele toets.'

Dan kom ik in een zoekfunctie

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020

Welke verbeteringen? Het is er alleen slechter op geworden. Getuige de ruim 87 pagina's met klachten. En ik zie nog altijd geen verbetring tov het oude menu. Maar binnenkort wel weer de abonnementskosten verhogen want ja er is veel gedaan en dat moet betaald worden. Sorry maar we betalen ieder jaar meer en krijgen ieder jaar er minder voor terug. Lijkt wel de zorgverzekering, meer betalen en minden ervoor krijgen. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 oktober 2020
Martijn en Lies schreef:

'

Martijn en Lies schreef:

Martijn en Lies schreef:

"

Klik op het programma en dan gele toets.'

Dan kom ik in een zoekfunctie

Klopt. Vanuit de gids zelf is er geen mogelijkheid om informatie over een zending op te vragen, Daarvoor moet je uit de gids naar de zender gaan en dan kan je pas info opvragen. Maar hoe doe je dat als je info wil over een zending die pas over 4 uur begint?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:
wjb schreef:

Waarom moet ik 2 handelingen gaan verrichten om info te zien die voorheen door 1 keer op een knop te drukken zichtbaar werd. Dit is geen vooruitgang maar achteruitgang. 

Dat is inderdaad een achteruitgang. Het enige alternatief dat je dan hebt is om jezelf aan te leren dat je met de play knop een uitzending direct kunt starten en de OK knop via dat tussenscherm te laten lopen.

Ik ben overigens best tevreden over het nieuwe menu en ook van mijn vrouw en kinderen hoor ik eigenlijk geen negatieve geluiden. Wel verwacht ik dat de PiP functie snel definitief terug zal keren.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 11 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:

*knip* En dat was hard nodig, want het oude tv-platform had een paar voor mij hinderlijke tekortkomingen. En die zijn nu wel weg

Laat ik het zo zeggen: Op mijn 5202 ben ik een heel tevreden klant. Op mijn 2952 ben ik een ontevreden klant omdat ie traag is. Wat het daarop wel weer een beetje goed maakt, is dat de tekortkomingen v.h. oude platform weg zijn.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:
Martijn en Lies schreef:

'

Martijn en Lies schreef:

Klopt. Vanuit de gids zelf is er geen mogelijkheid om informatie over een zending op te vragen, Daarvoor moet je uit de gids naar de zender gaan en dan kan je pas info opvragen. Maar hoe doe je dat als je info wil over een zending die pas over 4 uur begint?

Als ik in de gids op een programma in de toekomst klik (met de OK-toets), dan zie ik meteen de info van die uitzending. Dat is toch wat je wilt?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 11 oktober 2020
Katana321 schreef:
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:

Laat ik het zo zeggen: Op mijn 5202 ben ik een heel tevreden klant. Op mijn 2952 ben ik een ontevreden klant omdat ie traag is. Wat het daarop wel weer een beetje goed maakt, is dat de tekortkomingen v.h. oude platform weg zijn.

De 5202 werkt hier ook prima, maar dat verbaasd mij niet. Het vermoeden is bij mij, dat de firmware daar ook meer voor is gemaakt. 

De 2260 werkt absoluut niet goed wat al bekend is, wat dus ook overeenkomt met het merendeel van de klagende klanten. (ik geloof namelijk niet dat deze ontvangers bij andere klanten wel goed werken, geldt ook voor de 2952)

Forum|alt.badge.img+2

'Als ik in de gids op een programma in de toekomst klik (met de OK-toets), dan zie ik meteen de info van die uitzending. Dat is toch wat je wilt?'

Voor een programma in de toekomst wel. Maar voor een programma wat nu bezig is?? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 11 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:

De 5202 werkt hier ook prima, maar dat verbaasd mij niet. Het vermoeden is bij mij, dat de firmware daar ook meer voor is gemaakt. 

De 2260 werkt absoluut niet goed wat al bekend is, wat dus ook overeenkomt met het merendeel van de klagende klanten. (ik geloof namelijk niet dat deze ontvangers bij andere klanten wel goed werken, geldt ook voor de 2952)

Ook de 8001 werkt prima.

Op de 2260 duurt het bij ons het laden van de gids een kleine twee seconden en verder heb ik geen klagen over de 2260. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het echte probleemkindje de 2952 is kijkende naar al die verhalen over spontaan herstartende TV ontvangers.