Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 15 oktober 2020
wjb schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik zet het hier neer, weet niet zeker of dit met het nieuwe menu te maken heeft.
Op de Arris 5202 loopt het geluid niet synchroon (lipsync) bij live tv. 

Klopt, heb ik hier ook ontzettend last van. Gelukkig ben ik niet de enige. 

Ik ervaar geen problemen met achterlopend geluid op de 5202.

@wjb , wat opvalt is dat jij nergens problemen hebt met traagheid van de TV gids met al je verschillende ontvangers of nu met het synchroon lopen van het geluid. Ik denk dat KPN jou op een speciaal lijntje moet hebben aangesloten :joy:

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 15 oktober 2020
Hoopvol schreef:
wjb schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik zet het hier neer, weet niet zeker of dit met het nieuwe menu te maken heeft.

@wjb , wat opvalt is dat jij nergens problemen hebt met traagheid van de TV gids met al je verschillende ontvangers of nu met het synchroon lopen van het geluid. Ik denk dat KPN jou op een speciaal lijntje moet hebben aangesloten :joy:

Ik denkt dat @wjb  “limited edition” uitvoeringen heeft van zijn TV ontvangers en dat de overboeking op zijn glasvezellijn lager is.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
Hoopvol schreef:
wjb schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Zo hebben wij tot nu toe (afkloppen) ook nog maar één keer een STB-ZAP-01 foutmelding gehad bij het terugkijken van een opname waarbij het een paar seconden later gewoon wel lukte op de opname terug te kijken.

Het enige "probleem" dat wij ervaren is dat de openen van de gids op een HMB2260 tegen de twee seconden duurt, verder hebben wij geen klagen.

Ik heb een 200Mbps glasvezelabonnement waarbij die 200Mbps ook altijd (24x7) gemeten wordt. Daarnaast gebruik ik geen Experia Box maar een EdgeRouter.

Ik denk overigens niet dat het daar iets mee te maken heeft, ook mijn ouders, een dorp verderop, ervaren geen noemenswaardige problemen op hun 100Mbps glasvezelabonnement met een V10.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 15 oktober 2020

Ik word er niet anders van wat @wjb wel of niet ervaart in deze. Wat ongenuanceerder, het zal mij worst wezen. 
Wat ik hier thuis ervaar, wat ik zie bij mijn ouders een paar km verderop, kennissen, de tsunami in het topic hier, gerelateerde klachten op het forum.  Google hits (totaal tv bv), het zegt mij genoeg. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 15 oktober 2020

@wjb Dan zijn jij en je ouders gezegend 😇

een geintje op zijn tijd is altijd leuk.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik word er niet anders van wat @wjb wel of niet ervaart in deze. Wat ongenuanceerder, het zal mij worst wezen. 
Wat ik hier thuis ervaar, wat ik zie bij mijn ouders een paar km verderop, kennissen, de tsunami in het topic hier, gerelateerde klachten op het forum.  Google hits( totaal tv bv), het zegt mij genoeg. 

Uiteraard vind ik het heel vervelend dat jij die problemen ervaart, maar wat KPN al een keer heeft aangegeven en ik ook moet beamen, is dat het issue van die zeer trage TV ontvangers geen generiek issue is. Dat maakt het waarschijnlijk ook een stuk complexer om te verhelpen. Uiteraard lees je veel meer over de slechte ervaringen, maar er zijn waarschijnlijk veel meer abonnees die, net als ik, weing problemen ervaren met het nieuwe menu.

Laat uiteraard onverlet dat de problemen die jij en vele anderen ervaren natuurlijk wel zo snel mogelijk verholpen moeten worden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 15 oktober 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik word er niet anders van wat @wjb wel of niet ervaart in deze. Wat ongenuanceerder, het zal mij worst wezen. 
Wat ik hier thuis ervaar, wat ik zie bij mijn ouders een paar km verderop, kennissen, de tsunami in het topic hier, gerelateerde klachten op het forum.  Google hits( totaal tv bv), het zegt mij genoeg. 

Laat uiteraard onverlet dat de problemen die jij en vele anderen ervaren natuurlijk wel zo snel mogelijk verholpen moeten worden.

En daar gaat het tenslotte om. 

Fred_V
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 54 reacties
  • 15 oktober 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Uiteraard vind ik het heel vervelend dat jij die problemen ervaart, maar wat KPN al een keer heeft aangegeven en ik ook moet beamen, is dat het issue van die zeer trage TV ontvangers geen generiek issue is. Dat maakt het waarschijnlijk ook een stuk complexer om te verhelpen. Uiteraard lees je veel meer over de slechte ervaringen, maar er zijn waarschijnlijk veel meer abonnees die, net als ik, weing problemen ervaren met het nieuwe menu.

Voor 2952 (V2) gebruikers is het wel een generiek probleem gezien de vele klachten.

Nogmaals het gaat niet om alleen de gids te openen, maar het kiezen van een zender, het stoppen van het bekijken van een opname, het wachten op het verwijderen, enz. enz. Duurt 3 tot 6 seconden. Onwerkbaar!

Als abonnee mag je verwachten dat de iTV dienst naar redelijkheid en behoren werkt. Na 2 maanden en 2 updates verder blijft KPN in gebreke. De tijd om het probleem te fixen is nu lang genoeg geweest en het product iTV werkt niet naar behoren. Wat mag je van een product verwachten? Niet wat nu wordt geleverd, vandaar mijn oproep om (tijdelijk) de gedupeerde klanten te voorzien van een TV ontvanger die wel werkt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
PA0FVH schreef:

Voor 2952 (V2) gebruikers is het wel een generiek probleem gezien de vele klachten.

Daar ben ik absoluut niet van overtuigd, er zijn wel heel veel meer 2952's in omloop dan dat er meldingen gemaakt worden van problemen.

PA0FVH schreef:

Nogmaals het gaat niet om alleen de gids te openen, maar het kiezen van een zender, het stoppen van het bekijken van een opname, het wachten op het verwijderen, enz. enz. Duurt 3 tot 6 seconden. Onwerkbaar!

En daar moet ook uiteraard ook zeer snel iets aan gebeuren maar ik ben er van overtuigd dat dit topic tien keer zo lang zou zijn als dergelijke responsetijden generiek zouden zijn voor alle 2952 gebruikers.

Nogmaals, het laat natuurlijk onverlet dat die problematiek a.s.a.p. verholpen moet worden.

• 13303 reacties
  • 15 oktober 2020

Op mijn 5202 ook geen problemen met lip synchroniteit (200 Mb/s BVVDSL).

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 15 oktober 2020
wjb schreef:
PA0FVH schreef:

*

PA0FVH schreef:

*maar ik ben er van overtuigd dat dit topic tien keer zo lang zou zijn als dergelijke responsetijden generiek zouden zijn voor alle 2952 gebruikers.

Ik denk zelf van niet, er leiden meer wegen naar Rome en voor veel klanten is die weg of te lang, of niet te vinden of teveel moeite. 

*mijn knipwerk is een beetje gammel, sorry. Was een reactie op wjb. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • 15 oktober 2020

@wjb Ik had ook een V2952v2 waar ik regelmatig had dat deze spontaan opnieuw de software begon te laden, Netflix liep vast en een trage gids.

Nu een HMB2260 en geen vastlopers meer met Netflix en niet meer dat de software spontaan opnieuw geïnstalleerd wordt. De gids is nog steeds traag.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
Hoopvol schreef:

@wjb Ik had ook een V2952v2 waar ik regelmatig had dat deze spontaan opnieuw de software begon te laden, Netflix liep vast en een trage gids.

Nu een HMB2260 en geen vastlopers meer met Netflix en niet meer dat de software spontaan opnieuw geïnstalleerd wordt. De gids is nog steeds traag.

Klopt, het is bekend dat met de VIP2952 problemen ervaren worden die op andere typen (vrijwel) niet ervaren worden zoals bijvoorbeeld het spontaan herstarten van de TV ontvanger.

Er zijn echter ook mensen die gemeld hebben dat die problemen na een "Frisse start" niet meer opgetreden zijn. Er zijn overigens ook mensen die gemeld hebben dat het probleem niet verholpen werd door een "Frisse start".

Het probleem is niet generiek in de zin dat elke VIP2952 getroffen is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 15 oktober 2020
wjb schreef:

Een riskante aanname.

De mensen zelf en hoe ze de kastjes gebruiken is veel minder generiek dan de kastjes zelf.

Er zijn mensen die 2 a 3 seconden wachten niet storend vinden, die vallen bij jouw onder de ‘kastje heeft geen problemen’ catagorie. Dat lijkt me onjuist.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
gdf schreef:
wjb schreef:

Een riskante aanname.

Dit is geen aanname maar een feit. Die opmerking is een reactie op het probleem van het spontaan herstarten van de TV ontvanger en het vastlopen van de Netflix app.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 15 oktober 2020

Sinds gistermiddag zou er een storing in mijn regio zijn van Internet + TV.

do 14-10 17:24 tot 21:30 . Net nog gekeken er staat nog steeds die melding. Ik ervaar geen problemen met het internet en TV ( behalve met die software-update(s) ) .

Gekeken bij de KPN storingen via postcode en huisnummer.

Loop ik nu niet het risico dat na het herstarten van de TV ontvanger tv kijken  niet meer werkt?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
Oberon 5 schreef:

Ik ervaar geen problemen met het internet en TV ( behalve met die software-update(s) ) .

Dus de snelheid van de gids op jouw TV ontvanger is acceptabel en je hebt geen problemen met het spontaan opnieuw opstarten van jouw TV ontvanger?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 15 oktober 2020

@wjb  Mijn opmerking betreft het bericht van KPN dat er (nog steeds )een storing is in mijn regio.

Die volgens de KPN melding nog steeds niet verholpen zou zijn.

Ondanks deze storing werkt internet en TV.

Volgen mij geef ik aan met : behalve met die software-update(s)   duidelijk aan dat het TV kijken nog steeds een drama is. Maar dat is een open deur na 90 pagina's op dit forum.

Verder wacht nog op een antwoord van KPN .

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 oktober 2020
Oberon 5 schreef:

Volgen mij geef ik aan met : behalve met die software-update(s)   duidelijk aan dat het TV kijken nog steeds een drama is.

Dus jouw TV ontvanger start wel regelmatig spontaan opnieuw op?

Hoevaak heb je dan van die "software updates"?

Dat heeft overigens niets met software-update(s) te maken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 oktober 2020

Wellicht dat deze tv-gids goed werkt op de nieuwste ontvangers met een ongetwijfeld betere chipset, maar op onze oudere ontvangers werkt alles zeer traag, lees: irritant. Wij gebruiken de gids dus helemaal niet meer. Nieuwe ontvangers zitten er niet in voor de trouwe klanten, dus netto gaan die er een heel stuk op achteruit. KPN claimt wel dat “er op de achtergrond heel veel verbeteringen” zijn doorgevoerd, maar daar maak je geen gebruik van als de verpakking rot is. Daarom: investeer in je trouwe klanten, of neem voor lief dat je ze kwijtraakt.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 oktober 2020

Sinds de nieuwe software heb ik niets anders dan problemen met tv kijken. Wij hebben een Arris 2952, en vandaag maar weer eens gebeld. Weer alles moeten resetten en dan pas doet die het weer. Het is inmiddels al ong 5 weken aan de gang, en nog steeds is er geen oplossing. Vandaag maar gezegd dat ik het abbonements geld laat storneren, omdat KPN niet levert wat ze beloven.

Kijken wat er uitkomt.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 15 oktober 2020

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

Geluid is nog steeds erg zacht

Ben benieuwd naar de releasenotes!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 15 oktober 2020
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

‘Gelukkig’ Dan hoef ik de hele reutemeteut niet continu door te lopen :-) 

Nee inderdaad. Ik merk dat het geluid juist achterloopt en dan heeft vertraging toevoegen niet heel veel zin. Dus ze moeten even weer aan de slag.

@ChrisWissink Ik heb nu sbs9 (21.14) er op staan met de film Get Carter en het loopt behoorlijk achter. Andere zender, bv. rtl4 geen probleem. Het is ook niet bij elke zender lijkt het. 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 15 oktober 2020
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

Geluid is nog steeds erg zacht

Ben benieuwd naar de releasenotes!

Vandaar zeker de spontane reset. Oh hij is weer opgestart. Nee, nog steeds oude software op deze 2260. Eerste keer zo'n reset hier. Mmm, welkom bij de club zeker :-(

• Topper
  • 12 reacties
  • 15 oktober 2020

Ook ik heb hier last van zeer trage tv gids echt irritant moet zeggen na de laatste update is het erg achteruit gegaan en hopelijk wordt het opgelost anders overweeg ik om idd over te stappen