Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 15 oktober 2020
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

En die mogen ze morgen van mij ook weer direct gaan verwijderen. Als je een opname hebt bekeken en op stop hebt gedrukt, dan ga je namelijk niet terug naar de betreffende opname zodat je die kunt verwijderen, maar je gaat naar de laatste opname die gemaakt is.

Als je dit niet in de gaten hebt, dan verwijder je dus mooi de verkeerde opnames.

Foutje, bedankt!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 15 oktober 2020
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213

Geluid is nog steeds erg zacht

Ben benieuwd naar de releasenotes!

We zijn vandaag begonnen met het her-uitrollen hiervan. Dit zal in, naar verwachting, drie groepen gebeuren. De volgende twee staan gepland voor 20 en 22 oktober. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 15 oktober 2020
Dirck schreef:
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213

En die mogen ze morgen van mij ook weer direct gaan verwijderen. Als je een opname hebt bekeken en op stop hebt gedrukt, dan ga je namelijk niet terug naar de betreffende opname zodat je die kunt verwijderen, maar je gaat naar de laatste opname die gemaakt is.

Als je dit niet in de gaten hebt, dan verwijder je dus mooi de verkeerde opnames.

Foutje, bedankt!

Wil je het eens met de terugknop proberen, @Dirck? Ik heb hier namelijk de andere versie van de afstandsbediening en die heeft de stopknop niet meer. Dus ik gebruik de terugknop en kom dan netjes uit op de opname die ik net gestopt heb. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 15 oktober 2020
Erik_ schreef:
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213

We zijn vandaag begonnen met het her-uitrollen hiervan. Dit zal in, naar verwachting, drie groepen gebeuren. De volgende twee staan gepland voor 20 en 22 oktober. 

Die uitzondering van de extra twee data werden niet door jou gecommuniceerd volgens mij. Zou allemaal rondom dit weekend zijn opgelost als ik het me goed herinner?!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6477 reacties
  • 15 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:
ChrisWissink schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik zet het hier neer, weet niet zeker of dit met het nieuwe menu te maken heeft.
Op de Arris 5202 loopt het geluid niet synchroon (lipsync) bij live tv. 

Klopt, heb ik hier ook ontzettend last van. Gelukkig ben ik niet de enige. 

‘Gelukkig’ Dan hoef ik de hele reutemeteut niet continu door te lopen :-) 

Nee inderdaad. Ik merk dat het geluid juist achterloopt en dan heeft vertraging toevoegen niet heel veel zin. Dus ze moeten even weer aan de slag.

@ChrisWissink Ik heb nu sbs9 (21.14) er op staan met de film Get Carter en het loopt behoorlijk achter. Andere zender, bv. rtl4 geen probleem. Het is ook niet bij elke zender lijkt het. 

@Anneke-Anna Heb het ook verschillend inderdaad. Bijvoorbeed Jinek is het ergste of bureau 040. 
Ik zie nu met jouw film als voorbeeld ook dat het geluid voor loopt op de beweging van de monden. @Erik_ Kunnen we hier wat mee naar het itv team?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 15 oktober 2020
Erik_ schreef:
Dirck schreef:
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213

Foutje, bedankt!

Wil je het eens met de terugknop proberen, @Dirck? Ik heb hier namelijk de andere versie van de afstandsbediening en die heeft de stopknop niet meer. Dus ik gebruik de terugknop en kom dan netjes uit op de opname die ik net gestopt heb. 

Maakt niks uit. Met zowel de stopknop als de terugknop kom ik op de laatst gemaakte opname uit. Dit was gisteren nog niet zo.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 oktober 2020

Sinds de recente upgrade van de kpn digitale tv ontvangers, nieuwe look en feel, reageren de menu's ontzettend traag. Erg vervelend dat deze updates op deze manier worden verspreid, ik zou liefst terug willen. 

De tv gids openen duurt 5 a 6 seconden, vervolgens overschakelen naar een andere zender kost ook zeker 5 seconden voordat het beeld verschijnt.

Hebben anderen hier ook last van?

Zijn er oplossingen beschikbaar? Ik heb al diverse keren de firmware geüpdatet, maar het word er niet beter van.

Komen hier nog updates voor? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 91 reacties
  • 16 oktober 2020

Ja er zijn meer mensen die hier last van hebben, en dat al enkele maanden. KPN belooft beterschap maar dat blijft tot op heden uit. Dus dennk dat je er maar aan moet wennen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 16 oktober 2020
arjanhs schreef:

Dus dennk dat je er maar aan moet wennen.

Dacht het niet. Onderdanig gedrag waar je wel duur voor betaald komt in mijn woordenboek niet voor.

Als de traagheid niet verholpen wordt en dus de KPN kwaliteit niet terugkomt, verander ik van provider, dan betaal ik minder voor momenteel dezelfde mindere “kwaliteit”. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 16 oktober 2020

Beste KPN. Het is nu maand geleden dat jullie deze update heb opgedrongen.  Waar jullie vinden dat t leuk is om plots een groot nutteloos plaatje te laten zien van t programma dat geselecteerd is. Wat dan in de plaats komt van de Beeld in beeld van programma wat je al keek. Graag deze terug. 

grootste ergenis is de traagheid van het menu.  Echt dramatisch. En ja heb ook al reset en opnieuw geïnstalleerd.  En nee dat hielp geen fluit.  Nu is het ik druk op Gids. Wacht 3-5sec en daar verschijnt deze. Maar eerst alleen blauw. En na weer sec de letters. 
echt dramatisch. Je zou verwachten van een ‘tech’ bedrijf dat nieuw menu eerst in beta getest word en alles bekeken en dan in real world. Niet in een test kan omgeving want daar werkt t altijd beter. 

ik hoop Snel dat dit traagheidsprobleem snel (na maand nog niet verbeterd) opgelost word. 
fijne dag. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 16 oktober 2020
jobje73 schreef:
Erik_ schreef:
saxman schreef:

Pip is weer terug!
UI 4.107.213

Die uitzondering van de extra twee data werden niet door jou gecommuniceerd volgens mij. Zou allemaal rondom dit weekend zijn opgelost als ik het me goed herinner?!

Het valt me op dat wanneer ik een (kritische) vraag stel of opmerking maak,, daar nooit op wordt gereageerd door de betreffende MOD! Meerdere keren gebeurd.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 91 reacties
  • 16 oktober 2020
Anneke-Anna schreef:
arjanhs schreef:

Dus dennk dat je er maar aan moet wennen.

Dacht het niet. Onderdanig gedrag waar je wel duur voor betaald komt in mijn woordenboek niet voor.

Als de traagheid niet verholpen wordt en dus de KPN kwaliteit niet terugkomt, verander ik van provider, dan betaal ik minder voor momenteel dezelfde mindere “kwaliteit”. 

Zeg ook niet dat ik er niets mee doe, maar heb nog geen alternatief gevonden die minder kost dan mijn huidige opstelling.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 16 oktober 2020

Helemaal eens!

Het spontaan opstarten hebben we nu geruime tijd niet gezien maar de reactiesnelheid van het menu doen mij zeer sterk denken aan mijn reden van overstappen van Ziggo naar KPN namelijk het product horizon box xl wat een wanproduct was en hieraan (kon?) niets worden gedaan.

Wat kon ik doen? De overstap naar KPN maken.

Nu Ziggo de mediabox next heeft is dat probleem getackeld en samen met Vodafone wordt het interessanter dan ooit.

Aangezien er ook nog steeds geen nieuws is op het aangekondigde glasvezelnetwerk en mijn mobiele abonnementen bijna vrij zijn is de kans zeer groot aanwezig dat ik binnen afzienbare tijd weer de overstap ga maken.

Misschien ooit weer terug als er ooit glasvezel komt maar misschien ook niet.

Jammer KPN van dit gepruts.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
louistilburg schreef:

Sinds de nieuwe software heb ik niets anders dan problemen met tv kijken. Wij hebben een Arris 2952, en vandaag maar weer eens gebeld. Weer alles moeten resetten en dan pas doet die het weer. Het is inmiddels al ong 5 weken aan de gang, en nog steeds is er geen oplossing. Vandaag maar gezegd dat ik het abbonements geld laat storneren, omdat KPN niet levert wat ze beloven.

Kijken wat er uitkomt.

Met je opmerking dat je gaat storneren? Antwoord: Niets. Als je niet betaald sluiten ze je op een gegeven moment gewoon af. Los van het feit dat je volledig gelijk hebt gaat KPN echt geen druk voelen als je roept dat je gaat storneren. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
EdwinBr schreef:

Sinds de recente upgrade van de kpn digitale tv ontvangers, nieuwe look en feel, reageren de menu's ontzettend traag. Erg vervelend dat deze updates op deze manier worden verspreid, ik zou liefst terug willen. 

De tv gids openen duurt 5 a 6 seconden, vervolgens overschakelen naar een andere zender kost ook zeker 5 seconden voordat het beeld verschijnt.

Hebben anderen hier ook last van?

Zijn er oplossingen beschikbaar? Ik heb al diverse keren de firmware geüpdatet, maar het word er niet beter van.

Komen hier nog updates voor? 

Verwacht geen rechtsreeks antwoord op deze vraag (helaas). Lees even de 93 pagina's door...dan lees je dat veel mensen dit probleem hebben. KPN zegt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan verbetering (ook omdat terugdraaien van de update niet mogelijk is).

• 0 reacties
  • 16 oktober 2020
Edwin_Merks schreef:
louistilburg schreef:

Sinds de nieuwe software heb ik niets anders dan problemen met tv kijken. Wij hebben een Arris 2952, en vandaag maar weer eens gebeld. Weer alles moeten resetten en dan pas doet die het weer. Het is inmiddels al ong 5 weken aan de gang, en nog steeds is er geen oplossing. Vandaag maar gezegd dat ik het abbonements geld laat storneren, omdat KPN niet levert wat ze beloven.

Kijken wat er uitkomt.

Met je opmerking dat je gaat storneren? Antwoord: Niets. Als je niet betaald sluiten ze je op een gegeven moment gewoon af. Los van het feit dat je volledig gelijk hebt gaat KPN echt geen druk voelen als je roept dat je gaat storneren. 

Net als dreigen met ‘opstappen’, daar wordt KPN niet warm of koud van. Geen handvol maar een land vol klanten.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 16 oktober 2020

KPN zegt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan verbetering (ook omdat terugdraaien van de update niet mogelijk is).

Gezwets.
Natuurlijk kun je het terugdraaien, alleen willen ze niet.

Nogmaals kpn, geef informatie en een roadmap hoe / wanneer / wat gaat worden opgelost.
Doe een rollback, dan kun je op je gemak knutselen aan de nieuwe ‘software’ totdat
het bruikbaar is. (deze versie is niet levensvatbaar)

En geef regelmatig updates over de stand van zaken en wanneer wat is opgelost.
“We werken eraan” volstaat niet, deadlines moeten er zijn…
(je kop in het zand steken en hopen dat het overwaait werkt ook niet, dit gaat zeker niet weg)

• 13276 reacties
  • 16 oktober 2020
Imarco schreef:

KPN zegt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan verbetering (ook omdat terugdraaien van de update niet mogelijk is).

Gezwets.
Natuurlijk kun je het terugdraaien, alleen willen ze niet.

Ik begrijp dat jij goed thuis bent in ICT-projecten. Wellicht dat je dan ook weet dat in zulke projecten nog wel eens een "point-of-no-return” zit en dat het dan dus niet meer mogelijk is om de boel terug te draaien. In mijn leven als ICT-er ben zoiets meermalen tegengekomen. Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat KPN op dit gebied dat punt al lang gepasseerd is en dat de boel dus inderdaad niet meer teruggedraaid kan worden, of ze dat nu willen of niet. Of ze e.e.a. van te voeren voldoende getest en voorbereid hebben kan ik niet beoordelen: ik was daar niet bij betrokken, zoals verreweg de meesten van ons. Anderzijds weet ik wel een beetje van de organisatie van KPN en hun werkwijze, i.i.g. genoeg om te weten dat ze ook niet over één nacht ijs gaan.

Tenslotte weet ik ook dat er zich soms onverwachte situaties kunnen voordoen in de "real world” die je met de beste wil van de wereld niet door goede voorbereiding noch door uitvoerig testen kunt voorzien en die zich soms pas voordoen als je al niet meer terug kunt. Of dat hier ook het geval ik kan ik wederom niet beoordelen.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 16 oktober 2020

Zolang er geen onvervangbare onderdelen verschrot zijn, is terugdraaien altijd mogelijk.
Het kan zijn dat het kostbaar is veel werk, maar da’s wat anders, het is nu eenmaal zo.
(als je je billen brand moet je op de blaren zitten)

Ik heb heel complexe projecten gedaan, en zo’n debacle heb ik nog nooit meegemaakt.
Dit soort fouten is volkomen voorspelbaar en er is geen excuus voor.
(met goede ‘real-world’ testen voor de uitrol was dit nooit gebeurd)

Ze gaan zeker niet over één nacht ijs: ze zijn er door gezakt...

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 16 oktober 2020

Het hoeft wat mij betreft niet teruggedraaid worden, want de layout vind ik persoonlijk niet lelijk, best mooi eigenlijk

Die $%#<%~£!!!! (censuur) problemen moeten opgelost worden zodat het gemak én snelheid op alle ontvangers overeenkomen met de ‘oude’ firmware, en terugkomt. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 16 oktober 2020

Oplossen zal nog lang duren, ik heb geen zin om zolang aan te blijven modderen met die gammele zooi.
Hoe het menu of gids eruit ziet is bijzaak, daar ga ik niet de hele avond naar zitten kijken…

Hoofdzaak: moet simpel, snel, en goed werken. (en momenteel doet ‘t dat alledrie niet… )
Nieuwe gids/menu ziet er  vergeleken een ‘echt’ programma als OpenPLI nog steeds lelijk
en oubollig uit (zo zagen programma’s 10+ jaar geleden uit)

Je zou toch mogen verwachten dat je nu uit skins zou kunnen kiezen om je programma zelf
‘aan te kleden’ zoals je zelf mooi vindt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 16 oktober 2020
JanD schreef:

Net als dreigen met ‘opstappen’, daar wordt KPN niet warm of koud van. Geen handvol maar een land vol klanten.

Ik spreek voor mijzelf wanneer ik zeg dat ik mij geen enkele illusie maak dat KPN om mij verlegen zit  :wink:

Maar ik zit ook niet om KPN verlegen.

Wanneer de kwaliteit minder wordt en het in mijn ogen erop begint te lijken dat er maar wat aangerommeld wordt het laatste jaar zeker, maar ik wel voor kwaliteit betaal, (daarom ben ik ook klant bij KPN geworden, om die kwaliteit) en dit zienderogen achteruit zie gaan, dan houdt het bij mij ook een keer op.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 oktober 2020

Inderdaad, er is momenteel een aanbieding en ik denk dat we gaan overstappen. Dat menu is heel erg gebruikersonvriendelijk, je moet heel vaak klikken om ergens te komen, je hebt geen beeld meer als je in de gids kijkt,zoals eerst en het reageert inderdaad heel erg traag. Ook videomenu is  erg op achteruit gegaan. Zuur, wanneer je elk jaar meer en meer moet betalen zonder enige verklaring. Nieuwe abonnementen zijn vaak ook voordeliger dan voor leden zoals wij die al decennia bij kpn zitten.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 oktober 2020

Sorry, dit is echt geen leuk tv kijken meer zo. Wat slecht!! Hoe zit het met garantie? Leveren wat jullie beloven? En ook nog eens een van de duurdere zijn.... 

• Topper
  • 34 reacties
  • 16 oktober 2020

Hallo,

We zijn al enige tijd geleden om gezet naar de nieuwe software maar sindsdien is het een drama.

De TV gids is traag en de algehele bediening reageert niet lekker.  

We hebben hier een arris 2952.

De oude software was prima kunnen we die niet terug krijgen?

ik heb al verschillende keren de boel uit en aan gezet en ook de software opnieuw geladen maar het blijft traag.

Het werkt allemaal wel   a     l     e    e   n        erg      l  a    n   g   z  a   a  m.