Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 oktober 2020

Dit weekend getrakteerd op de nieuwe versie.

Zit je lekker “Wie is de mol?” te kijken, stop je het even om een drankje halen en wil je verder kijken, krijg je een -3 melding.

Lekkere update denk je dan al snel. Zijn ze dat vergeten te testen of zo? We zullen zien of het zo blijft.

Dit staat dan in de help als oplossing:

Hoelang accepteren we in deze wereld nog dat alles wat met computers te maken heeft en een foutmelding geeft “even herstart” moet worden. Zie je jezelf al even langs de snelweg staan?

---------------------

Foutcode -3, 3 en 5 Interactieve TV oplossen

Wat betekent foutcode -3?

Er is een fout opgetreden in je tv-ontvanger. Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

Wat betekenen foutcode 3 en 5?

Jouw Interactieve TV abonnement is nog niet actief. Los het probleem op door de onderstaande stappen te doorlopen.

Stap1: Herstart je tv-ontvanger

DenniSundaY
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 oktober 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

Zet het geluid hard om te horen wanneer ik op de gidsknop van de afstandsbediening druk.

Ik geef je helemaal gelijk met die 2 seconden, maar zoals @gdf ook aangeeft is dat het voorheen bijna instant was. En de gids openen is 1 ding, maar door de gids navigeren is ook vele male trager en zeer ‘unresponsive’ vergeleken met het oude UI. De hele snelheid is uit het systeem, van de gids tot aan doorspoelen/terugspoelen en alle menu's eigenlijk.

Ik erger mij al aan dit soort dingen, maar als zelfs mijn ouders met hun eeuwige geduld dit niet oké vinden geeft dat wel wat aan :joy:

We zitten er aan te denken om te upgraden naar 4K ontvangers (ondanks we geen 4K TV hebben) aangezien we toch om kunnen zetten naar hussel en de prijs zelfs gelijk blijft. Alleen dan rest de vraag of deze ontvangers wel een stuk sneller werken, hopelijk zoals voorheen.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 19 oktober 2020

@DenniSundaY Ik kan bevestigen dat bij mij (geen garantie blijkbaar) de VIP5202 4k ontvanger qua snelheid prima werkt. Bluetooth afstandsbediening is ook ideaal!

DenniSundaY
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 oktober 2020
saxman schreef:

@DenniSundaYIk kan bevestigen dat bij mij (geen garantie blijkbaar) de VIP5202 4k ontvanger qua snelheid prima werkt. Bluetooth afstandsbediening is ook ideaal!

Dat is goed om te horen! Had wel het vermoeden dat die sneller werken aangezien het best goede hardware is van binnen na wat onderzoek. Dat maakt de overstap toch wat aantrekkelijker voor ons. Ook de bluetooth afstandsbediening is een goede stap, zitten onze voeten niet meer in de weg :rofl:

Toch is het bizar dat zo een update (die naar het overgrootste deel van de klanten gaat) er überhaupt doorheen us gekomen. Wie test dit? Ik heb net nog even gekeken, maar naar de gids duurt langer dan 2 seconden bij ons, terug naar TV zelfs langer. 

Ben nu maar de software opnieuw aan het installeren in de hoop dat dit een verschil maakt...

• 13276 reacties
  • 19 oktober 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

100 Mb/s lijnsnelheid is genoeg voor 4k.

• 13276 reacties
  • 19 oktober 2020
saxman schreef:

@DenniSundaYIk kan bevestigen dat bij mij (geen garantie blijkbaar) de VIP5202 4k ontvanger qua snelheid prima werkt. Bluetooth afstandsbediening is ook ideaal!

Ook de 8001 doet ‘t prima, maar die heeft de laatste update (waarin PiP weer beschikbaar is) nog niet. Op m'n 5202 heb ik die update vrijdag wel gekregen. 

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 19 oktober 2020
Henk2304 schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Maar dan moet jij gewoon een 4K abonnement kunnen afsluiten.

Misschien is jouw aansluiting administratief nog niet op alle plekken goed verwerkt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 19 oktober 2020
Henk2304 schreef:

Sterker nog, als ik overstap naar Hussel met 50 Mb/s kan ik een 4K-abo afnemen. Echter, overstappen naar Hussel is voor mij nu nog even geen optie. Zie mijn latere bericht.

• 1 reactie
  • 19 oktober 2020

Na de update is het menu erg traag. 

Opgenomen programma na kijken gelijk wissen is niet meer mogelijk (voor de update kon dit wel). Eerst moet je 'video stoppen,  JA'  klikken en dan weer vis menu 'opnames' naar betreffende opname om te wissen. Is zeer onhandig. 

Is er nou geen oplossing te vinden om ondertitels wat eenvoudiger/minder handelingen in beeld te krijgen, zodat dit niet steeds weer ingesteld hoeft te worden? 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2020

Slechte update weer. Nog steeds geen mogelijkheid om TV te kijken terwijl je de gids open hebt. Ook de dubbele bevestiging voor het zappen in de gids is niet opgelost. Wanneer gaan jullie dit nu eens oplossen?

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 19 oktober 2020
Mik Punt schreef:

Slechte update weer. Nog steeds geen mogelijkheid om TV te kijken terwijl je de gids open hebt. Ook de dubbele bevestiging voor het zappen in de gids is niet opgelost. Wanneer gaan jullie dit nu eens oplossen?

Welke versie van de UI heb je dan?

Met versie 4.107.213 kan je de PiP weer aan zetten

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2020
wjb schreef:
Mik Punt schreef:

Oja gevonden, begin is er!

Alleen is het nu nog irritant dat als je naar een andere zender zapt dat je gids wordt afgesloten. Of kan je ergens instellen? 

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 19 oktober 2020
Mik Punt schreef:

Alleen is het nu nog irritant dat als je naar een andere zender zapt dat je gids wordt afgesloten.

Wat bedoel je daarmee?

• 0 reacties
  • 19 oktober 2020
wjb schreef:
Mik Punt schreef:

@wjb, ik vind het onbegrijpelijk dat informatie over updates op het KPN TV product zo langzamerhand alleen maar via mensen zoals jij in dit forum aan hun ruim 1.000,000 klanten wordt gegeven. 

Ik ben er bijna 100% zeker van dat jij hiervoor niet wordt betaald. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2020

Dat als je de gids open hebt en vanuit daar zapt naar een andere zender dat de gids dan afsluit(dicht gaat). Ook is de gids aanzienlijk trager na de vorige update.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 19 oktober 2020
CorL schreef:

Ik ben er bijna 100% zeker van dat jij hiervoor niet wordt betaald. 

Haal dat woordje "bijna" maar weg hoor. :wink:

• Topper
  • 34 reacties
  • 19 oktober 2020

Afgelopen zaterdag mijn klacht over de trage setopbox bij de klantenservice van Oxxio neer gelegd.

Ik neem immers KPN internet TV en bellen af via Oxxio en zij hebben een andere ontvanger (weer een 2952) gestuurd en dat maakt echt geen verschil.

Het is echt de software die gewoon erg slecht geschreven is.

Wel frappant overigens dat ze deze klacht daar nog niet eerder gehoord hadden terwijl Oxxio alleen maar gebruik maakt van de 2952.

De nieuwe setopbox gaat dus weer terug in de doos en ik denk dat ik nog even afwacht tot ik in januari onder mn contract vandaan kan en maar weer rond ga kijken naar wat er nog meer mogelijk hier op glasvezel gebied.

Mocht KPN voor die tijd met een oplossing komen zal het niet nodig zijn om wat anders te zoeken, ik was namelijk erg tevreden maar dat is nu echt wel over.

Hopelijk komt er snel een oplossing.

En als jullie toch met de software aan de gang gaan, kunnen jullie alsjeblieft de radio zenders tussen de TV zenders uit halen?

Ik gebruik nu de glas zenders en heb de overige zenders verborgen.

Dat sloot mooi aan op de zenders waar geen glas variant voor is.

Nu zitten de radio zenders daar tussen.

Ik heb dit nu opgelost door ook de radio zenders te verbergen maar dat betekend dat ik nu geen radio meer mag luisteren van KPN.

ik heb dan ook wel een aparte zenderlijst gemaakt voor de radio zenders maar het wisselen is ook weer erg traag en je scherm moet daar voor aan terwijl de charme van radio juist is dat je geen scherm aan hoeft te hebben.

Dus dat is ook geen echte oplossing.

Wat wel een oplossing zou zijn is het zelf mogen selecteren wat de gewenste volgorde is voor de zenders dan kan je gewoon kiezen welke zenders je op positie 1,2,3 enz wilt hebben.

Verder was ik erg blij met KPN. Hopelijk kan ik dat snel weer worden.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2020

Nu het nieuwe menu er is, kan je niet meer zien in welke zenderlijst je zit.

Ook zijn de letters nu super superklein. Niet iedereen heeft een tv van 2 meter breed. De tekst is nu nog maar verdeeld over de helft van het scherm. dat maakt het ook kleiner.

Het is ook jammer dat je nu twee keer moet klikken als je iets hebt uitgekozen. 

kunnen jullie hier nog iets aan doen? 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• 13276 reacties
  • 20 oktober 2020
hanna12 schreef:

Het is ook jammer dat je nu twee keer moet klikken als je iets hebt uitgekozen. 

Dat kun je via Instellingen > TV Menu aanpassen, zie ook eerdere reacties.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 20 oktober 2020

Afgelopen nacht/morgen zou de 2 uitrol van de nieuwste software plaatsvinden

UI:  4.107.213
SW: 8.0.107_1

Is deze uitrol afgelopen nacht ook echt uitgevoerd of toch weer stopgezet vanwege (weer) andere problemen?

A.s Donderdag zou er weer een uitrol plaats moeten vinden. 

• 13276 reacties
  • 20 oktober 2020

Ik heb net in een ander topic een melding gezien van iemand die 'm vandaag heeft gekregen, maar had 'm zelf vanmorgen nog niet op de 8001 (op de 5202 vorige week vrijdag al).

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 oktober 2020
JGST schreef:

Afgelopen zaterdag mijn klacht over de trage setopbox bij de klantenservice van Oxxio neer gelegd.

Ik neem immers KPN internet TV en bellen af via Oxxio en zij hebben een andere ontvanger (weer een 2952) gestuurd en dat maakt echt geen verschil.

Het is echt de software die gewoon erg slecht geschreven is.

Wel frappant overigens dat ze deze klacht daar nog niet eerder gehoord hadden terwijl Oxxio alleen maar gebruik maakt van de 2952.

De nieuwe setopbox gaat dus weer terug in de doos en ik denk dat ik nog even afwacht tot ik in januari onder mn contract vandaan kan en maar weer rond ga kijken naar wat er nog meer mogelijk hier op glasvezel gebied.

Mocht KPN voor die tijd met een oplossing komen zal het niet nodig zijn om wat anders te zoeken, ik was namelijk erg tevreden maar dat is nu echt wel over.

Hopelijk komt er snel een oplossing.

En als jullie toch met de software aan de gang gaan, kunnen jullie alsjeblieft de radio zenders tussen de TV zenders uit halen?

Ik gebruik nu de glas zenders en heb de overige zenders verborgen.

Dat sloot mooi aan op de zenders waar geen glas variant voor is.

Nu zitten de radio zenders daar tussen.

Ik heb dit nu opgelost door ook de radio zenders te verbergen maar dat betekend dat ik nu geen radio meer mag luisteren van KPN.

ik heb dan ook wel een aparte zenderlijst gemaakt voor de radio zenders maar het wisselen is ook weer erg traag en je scherm moet daar voor aan terwijl de charme van radio juist is dat je geen scherm aan hoeft te hebben.

Dus dat is ook geen echte oplossing.

Wat wel een oplossing zou zijn is het zelf mogen selecteren wat de gewenste volgorde is voor de zenders dan kan je gewoon kiezen welke zenders je op positie 1,2,3 enz wilt hebben.

Verder was ik erg blij met KPN. Hopelijk kan ik dat snel weer worden.

Helemaal eens. Super traag geworden, kennelijk duurt het mega lang voordat de data op mijn UHD OLED55GX6LA wordt opgebouwd, zelfs met een hoge kwaliteit highspeed HDMI/ethernetkabel. Niet leuk meer!

Misschien beter om eerst alle mogelijke resoluties te testen voordat je zo'n monster loslaat. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 oktober 2020
Medenker schreef:
Paul_ schreef:
wiigamer schreef:

Medenker schreef:

Mag de oude interface weer terug?    

Deze verkleutering slaat nergens op. Mooi hoor, al die fan-art achtergronden, maar het halve scherm wordt nu ingenomen door een afbeelding.    

Het menu is traag en stroperig geworden. Rol dan ook nieuwe kastjes uit zodat het nog net zo snel voelt. Kunnen jullie onze HMB2260 vervangen door iets sneller? Het is nu net alsof ik een Ziggo menu voor m'n neus heb.   

Ik heb liever een vlotte, eenvoudige interface dan een onnodig opgeleukte trage. 

Het signaal over traagheid is doorgeven aan de technische mensen. Apart dat bijv. wjb dat niet ervaart met dezelfde tv-ontvangers., dus dat is wel het uitzoeken waard.

Ik heb wat langer de tijd gehad om er even naar te kijken. Ik snap dat sommige dingen even moeten wennen.    

Maar DRIE seconden tussen het moment van drukken op “Gids” tot het volledig in beeld hebben van de gids is te lang.   

Tot vorig jaar kregen wij maar 20 Mb (VDSL)(nu gelukkig 40), terwijl de buurman met Ziggo 200 Mbit kreeg. Ik kijk weinig TV, mijn partner wel. Ik wilde wel overstappen, maar mijn vriendin wilde niet zo'n traag Ziggokastje. Dat voordeel is nu verdwenen. 

Hoezo 3 sec? 5-6 hier. Glasaansluiting hier met 100/100.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 20 oktober 2020

Zelfs het afsluiten van het menu of gids duurt hier soms meer als 6 seconden!

Waarom??? (er valt niks te doen verder)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 20 oktober 2020

Mijn vader wil graag weten hoe lang “dat geouwehoer” nog duurt.

Gisteravond laat was de 2260 van mijn ouders compleet van de leg en hebben ze de stekker er maar uit getrokken.

Ik heb vanmorgen vroeg het ding wéér gereset en de nieuwste firmware er op gezet. Ben benieuwd of het goed gaat.