Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 474921 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 5, 2020

Sinds een maand heb ik de update naar nieuwe software en dus het nieuwe TV menu. Ik ben niet ontevreden, al verdient de snelheid van het inladen van de gids nog wel aandacht.

Ik had hier al klachten gezien dat de iTV box nu spontaan gaat updaten/herstarten tijdens TV kijken.
En dat heb ik nu helaas ook een aantal keren ervaren. Ik weet niet waarom dit nodig is. Vind dit echt een volstrekt ongewenste situatie. 

Als dit in de nieuwe software zo gepland is, wijzig dit zsm terug naar de oude situatie. Dus updaten In de nacht of als de Box in stand-by staat.

Vlak voor het einde van de herstart zag ik ook nog een tip over het nieuwe menu. Het lijkt dus erg op een uitgevoerde update en geen storing of iets dergelijks.

Klanten kunnen zich ergeren aan van alles. Terecht of niet. Maar als na een update het TV kijken zo verstoort wordt ervaar ik dit als erg klantonvriendelijk.

wjb
Wijsgeer
  • September 5, 2020

Ik had hier al klachten gezien dat de iTV box nu spontaan gaat updaten/herstarten tijdens TV kijken.

Dat is niet zoals het hoort te zijn. Zelf ervaren wij dit ook niet op onze ZXV8001 en HMB2260's. Updates horen gewoon 's nachts binnen te komen.

Welk type TV ontvanger heb jij?

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 5, 2020

Mijn profiel is ingevuld dus KPN kan dit inzien.

Voor jou, ik heb 2x een Arris VIP 2952 V2.

wjb
Wijsgeer
  • September 5, 2020

Voor jou, ik heb 2x een Arris VIP 2952 V2.

Helder, geen 5202 in "deep sleep".

Wat jij ervaart zou dus absoluut niet mogen voor komen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Sinds een maand heb ik de update naar nieuwe software en dus het nieuwe TV menu. Ik ben niet ontevreden, al verdient de snelheid van het inladen van de gids nog wel aandacht.

En dat heb ik nu helaas ook een aantal keren ervaren. Ik weet niet waarom dit nodig is. Vind dit echt een volstrekt ongewenste situatie. 

Als dit in de nieuwe software zo gepland is, wijzig dit zsm terug naar de oude situatie. Dus updaten In de nacht of als de Box in stand-by staat.

Vlak voor het einde van de herstart zag ik ook nog een tip over het nieuwe menu. Het lijkt dus erg op een uitgevoerde update en geen storing of iets dergelijks.

Klanten kunnen zich ergeren aan van alles. Terecht of niet. Maar als na een update het TV kijken zo verstoort wordt ervaar ik dit als erg klantonvriendelijk.

Hallo @An-DH, welkom! Wat rot dit.. Ik ervoer dit probleem ook op mijn 2952. Ik heb vervolgens via de instellingen van het menu de software verwijderd en de ontvanger daarmee een reset gegeven. Het is sindsdien niet weer voorgekomen!

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 5, 2020

😳 Tjee, wel weer extra handelingen. Kan ik wel  doen natuurlijk. Maar blijft erg ongelukkig allemaal. 

1. Via het Menu, software eraf en weer installeren. Moet lukken. 
Reset? Graag even toelichting. Volgorde handelingen. Of volstaat alleen software herinstalleren. 

Ik ga er trouwens wel vanuit dat mijn zenderlijsten intact blijven. 

wjb
Wijsgeer
  • September 5, 2020

2. Reset? Graag even toelichting. Volgorde handelingen. 

De reset gebeurt, zoals @Marcia_ met het woordje "daarmee" ook al aangeeft, door stap 1.

De zenderlijsten blijven bestaan want die zijn centraal opgeslagen.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 5, 2020

😳 Tjee, wel weer extra handelingen. Kan ik wel  doen natuurlijk. Maar blijft erg ongelukkig allemaal. 

Reset? Graag even toelichting. Volgorde handelingen. Of volstaat alleen software herinstalleren. 

@WJB 

Tja… soms pas iemand de tekst nog even aan. Een simpele Ja of Nee had hier dus ook volstaan….. 😔

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 5, 2020

@An-DH, volg deze stappen even, dan heb je het gehele resetproces doorlopen. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Kan je met deze informatie uit de voeten, @An-DH?

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 5, 2020

@An-DH, volg deze stappen even, dan heb je het gehele resetproces doorlopen. 

Dank Chris! Denk dat het wel goed was gekomen 😊 

Evengoed is het fijn dat voor eventuele anderen dit mooi in beeld is gebracht. 

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 5, 2020

Kan je met deze informatie uit de voeten, @An-DH?

Hi Marcia, ik ga vandaag op beide Boxen het uitvoeren. En dan monitoren.

Zoals al gezegd, verder ondervind ik weinig hinder van het nieuwe menu 🙂

• Nieuwkomer
  • September 5, 2020

Niet fijn het nieuwe menu. Bij serie opname wordt ook de verkeerde volgorde aan gegeven. Waarom is dit. 

Wanneer gaan die dubbele zoekresultaten eruit? :sunglasses:

Weet ik niet. :disappointed_relieved:

Het is mij wel opgevallen (dat na deze update) het menu steeds vastloopt. Ik kan dan alleen op “Gids & Terugkijken” klikken en meer niet.  Om de boel weer werkend te krijgen moet ik de TV-ontvanger helemaal spanningsloos maken. Dit heb ik nu al 5 keer moeten doen, terwijl ik voor deze update nog nooit mijn TV-ontvanger spanningsloos heb moeten maken.

Hi @MDorp, dat hoort natuurlijk niet zo. Zou je de software van de tv-ontvanger eens een keer helemaal willen resetten? Kan bij menu - instellingen - systeem - software opnieuw installeren. Ik hoor graag of dat helpt.

Is bij mij ook steeds gebeurd na de update. Zo irritant. Na deze actie van terug zetten naar Fabrieksinstellingen gaat het ietsje beter maar niet zoals voor de update. De radio heeft nog meer kuren dan de tv. Gaat hier iets aan gedaan worden?

• Nieuwkomer
  • September 5, 2020

Waarom staat de serie volgorde andersom? Kan dit verandert worden? 

• Deelnemer
  • September 6, 2020

Mijn hemel, wat is de "gids” sinds de update traag zeg… 

Normaal gesproken neem ik niet de moeite om er wat van te zeggen, maar ik betaal nu per maand meer, voor iets wat minder werkt. 

Gids duurt wel enkele seconden voordat ie te zien is, meerdere foutmeldingen gehad (pauzeren, terugkijken, uitzetten). Geen connectie meer met kastje. Heb al herhaaldelijk de stekkers eruit moeten trekken, omdat het vastloopt. 

Ik ben zeker niet blij met deze ontwikkeling 😞 Vooral ook omdat je geen keuze hebt? Jammer dat het schermpje in beeld weg is. De nieuwe lay-out heeft geen toevoeging. Tv-gids kan wat mij betreft gewoon over het hele beeld! 

Er zullen vast ook voordelen aan deze versie zitten, maar tot op heden heb ik me vooral geërgerd aan de enorme traagheid en vele foutmeldingen, waardoor de voordelen me nog niet zijn opgevallen. 

Deze klacht telt voor 2, want mijn vriend ervaart dezelfde problemen bij zijn TV :( 

peter-keetfm
Wijsgeer

er is inderdaad niks beter op geworden

onze 2260 in de woonkamer was ook vastgelopen

draaide 6 jaar+ zonder problemen

moest dat ding uit de kast trekken omdat de ab het niet meer doet

schakelaar op de achterkant uit en aan was de oplossing

heel graag het oude menu weer terug

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2020

@BiancavanEijk 

Het was in het oude menu ook al zo dat het meest recent opgenomen programma in een serie bovenaan stond. Daar is niets aan veranderd.

Algemeen:

Opnamen gepland via de laptop worden niet aangegeven in de gids v.d. ontvanger met R:red_circle: .

Je ziet ze daar wel (alleen) onder Geplanden opnamen.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • September 6, 2020

Heel merkwaardig. Wij kijken de NL-zenders (voor zover mogelijk) allemaal via de (Glas) kanalen 661 en hoger. BBC en Canvas/Een dus via de gewone kanalen (25-30). 

Kijk ik op mijn laptop bij Mijn opnames (opgenomen of gepland) dan staan die van de zenders van de Glas kanalen 661 en hoger daar niet vermeld, wél die van de kanalen met de lage nummers. How come? 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 6, 2020

er is inderdaad niks beter op geworden

onze 2260 in de woonkamer was ook vastgelopen

draaide 6 jaar+ zonder problemen

moest dat ding uit de kast trekken omdat de ab het niet meer doet

schakelaar op de achterkant uit en aan was de oplossing

heel graag het oude menu weer terug

Ervaar hier exact hetzelfde , ook straften mijn ontvangers sinds de update te pas en te onpas spontaan opnieuw op midden in hetgeen word bekeken.

klacht ingediend bij KPN waarop ze hebben gereageerd maar in plaats van te helpen hebben ze het nog erger gemaakt en als ik daar vervolgens op terug kom zwijgt men bij KPN in alle talen.

Ze weten er wel een puinhoop van te maken en steeds meer geld te vragen maar klachten en problemen fatsoenlijk en snel oplossen is er niet bij.

Een medewerker Die mij te woord stond en niets oplossend wist aan te dragen stelde uiteindelijk dat hij alles had gedaan en de klacht ging sluiten als opgelost terwijl dit helemaal niet zeo was. Toen ik hier boos op reageerde hing hij gewoon op. Tsja zo kun je ook zeggen dat ze iets afgehandeld hebben.

KPN , beter kunnen we het niet bieden. Veel slechter uiteraard met alle gemak!

wjb
Wijsgeer
  • September 6, 2020

Heel merkwaardig. Wij kijken de NL-zenders (voor zover mogelijk) allemaal via de (Glas) kanalen 661 en hoger. BBC en Canvas/Een dus via de gewone kanalen (25-30). 

Kijk ik op mijn laptop bij Mijn opnames (opgenomen of gepland) dan staan die van de zenders van de Glas kanalen 661 en hoger daar niet vermeld, wél die van de kanalen met de lage nummers. How come? 

Daar is al heel veel over geschreven op dit forum en helaas heeft KPN, ondanks de vele verzoeken, nog steeds niet ingezien dat opnames voor de HD-"Glas" kanalen gewoon bij de overeenkomstige zender getoond moeten worden.

Een andere, nog betere, oplossing zou zijn dat KPN eindelijk eens haar belofte gaat nakomen en de HD-"Glas" zenders ook op 1 gaat plaatsen.

peter-keetfm
Wijsgeer

@sabouma

het is gewoon een bug in die firmware denk ik

of de hardware kan er niet mee overweg van de oudere ontvangers

na gisteren uit aan werkt het weer dus hopen dat dat zo blijft

@Erwin_ @ChrisWissink valt me net nog iets op: 

op de afstandsbediening zit de knop ‘terug’/?, als ik op zender a naar zender b zap werkt die goed. Ga je echter op een zender de gids in dan valt het referentiepunt weg en gaat die nergens meer heen ‘retour a’ . Ik zou verwachten dat het orginele kader op zender nivo dan zou blijven bestaan.

daarnaast nog een vraag over de basis instellingen: ik kan niet meer vinden waar de basis instelling voor de ‘herinnering’ kan worden aangepast (tijd en wel/niet naar kanaal). Nu gaat die elke keer naar de niet gewenste stand, die ik in de eerdere versie ok anders had staan. Kan dit überhaupt in deze versie?

bedankt voor het meedenken!

• Slimmerik
  • September 6, 2020

Mooi menu, functioneel kunnen er nog wel wat wijzigingen op worden doorgevoerd, zal vast wel goed komen. Ook is het wat traag, bijv. 2-3 seconden voor TV gids i.p.v. direct.

Helaas loopt de decoder sinds de update wel af en toe vast. Erg storend. Reageert dan nergens meer op, heb ik de laatste jaren letterlijk nog nooit gehad. Komt dit wel vaker voor sinds de update? (Heb een Arris VIP 2925).

• Nieuwkomer
  • September 6, 2020

De nieuwe zenderlijst interface is een verslechtering.

- De letters zijn veel (!) te klein

- Een grote blauwe balk die het beeld afdekt

- Je kunt niet meer de zenders opzoeken en ondertussen het tv programma door laten lopen (met minibeeld)

- ik kijk met 888 ondertitels, als ik terug of vooruit wil spoelen, wat vroeger makkelijk ging, krijg ik nu de extra vraag of ik programma wil annuleren (en ik moet eerst teletekst 888 uitzetten.).

- en sinds vanavond is de horizontale zenderlijst indeling afgeschaft en niet meer terug te zetten? De menubuttons zijn onbereikbaar. Waar klagen? Er is geen emailadres en geen telefoonnummer op de kpn-site voor reacties, alleen dit forum; dat is "service".

​​​​​​-Feit: een bedieningsmenu dat werkt op telefoon is niet perse handig om te gebruiken voor tv en dat is waarschijnlijk wel wat nu gedaan is.

- Scrollen over de zenderlijst telkens een andere grote foto, heel onrustig en onhandig, je kunt je eigen programma niet meer zien.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • September 6, 2020

Mooi menu, functioneel kunnen er nog wel wat wijzigingen op worden doorgevoerd, zal vast wel goed komen. Ook is het wat traag, bijv. 2-3 seconden voor TV gids i.p.v. direct.

Helaas loopt de decoder sinds de update wel af en toe vast. Erg storend. Reageert dan nergens meer op, heb ik de laatste jaren letterlijk nog nooit gehad. Komt dit wel vaker voor sinds de update? (Heb een Arris VIP 2925).

Ik vraag me echt af wat je er zo mooi aan vindt. Het zou functioneel nog wel wat beter kunnen? Ja, niet zo stroperig, zonder fouten en bovenal: met extra’s die er hiervoor niet in zaten misschien, zonder reeds bestaande opties weg te laten?