Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 27 december 2020

En dat gaan ze niet doen, tenzij u zelf de optie 4k gaat aanvinken in uw abonnement voor 2.50 extra per maand, dit kan na 6 maanden weer uit gezet worden, dan krijgt u nieuwe kastje die zeer waarschijnlijk de problemen niet hebben, ook al zijn er wel met problemen bij.

Anders is het toch echt wachten op de fix die er begin volgend jaar uitgerold gaat worden, als deze de testfase overleeft.

Peetjuh71
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 27 december 2020
BartdeMuijnck schreef:
SikkeHelder78 schreef:
SledgehammerNL schreef:
Peetjuh71 schreef:

Als ik de tv gids open duurt het  5 seconden voor er wat staat. Het duurt 10 seconden voor ik weer beeld heb vanuit de tvgids. En dat gaat nog tot eind januari duren tot er een update is die het probleem oplost? En dan is het nog de vraag of deze het probleem oplost. Het is ronduit schandalig. Is het niet makkelijker om een nieuwe decoder op te sturen?  Dan kan deze zo de prullenbak in. Wat een baggerzooi. 

Het heeft niets met jouw decoder te maken maar de software. Het kastje wat je opgestuurd krijgt zal het zelfde probleem kennen. 

Ik heb ergens hier gelezen dat niet elke decoder er last van heeft en dat het daarom ook lastiger is het te verhelpen. Dus als dat waar is zou een andere decoder wel een antwoord zijn.

Ik heb dat ook gelezen, van die verschillende decoders. Als dat een oplossing is, dan graag morgen 2 nieuwe aub….

Klopt idd. Ik heb de vip2952. Geloof de traagste van allemaal. als ze een ander model sturen dan zou het probleem opgelost moeten zijn lijkt me. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 december 2020
Peetjuh71 schreef:

Klopt idd. Ik heb de vip2952. Geloof de traagste van allemaal. als ze mij een een andere model sturen dan zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Die heb ik ook idd..

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 27 december 2020
tonptrs schreef:

Net even gechat met KPN. Aangezien mijn ontvanger, de Arris, al zeker twaalf jaar oud was, zal deze vervangen worden zodat het tv menu, en Netflix, weer sneller zal worden. Dus, met dank aan KPN servicedesk, snel en prima geholpen. Maandag ophalen🙂

Deze actie moet collectief vanuit KPN komen, niet vanuit de klant!

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 27 december 2020
JKa schreef:

Toch liever de oude interface met een directe reactie op de invoer. 1 a 2 seconden klinkt weinig maar als je door 8 zenders bladert wat er die avond op komt zit je zo een halve minuut te klooien wat voorheen klik klik klaar was.

Maar bladeren door de pagina's van de gids kost nu toch ook geen tijd?

Op onze HMB2260 kost het laden van de gids nu bijna 4 seconden maar het bladeren door de gids werkt prima.

Peetjuh71
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 27 december 2020
Doornekamp33 schreef:

En dat gaan ze niet doen, tenzij u zelf de optie 4k gaat aanvinken in uw abonnement voor 2.50 extra per maand, dit kan na 6 maanden weer uit gezet worden, dan krijgt u nieuwe kastje die zeer waarschijnlijk de problemen niet hebben, ook al zijn er wel met problemen bij.

Anders is het toch echt wachten op de fix die er begin volgend jaar uitgerold gaat worden, als deze de testfase overleeft.

Die 2.50 extra zal me een worst wezen. Als daardoor het probleem opgelost is vind ik t prima. Overigens is het gewoon belachelijk  dat dit zo lang moet duren.  Het is altijd wel wat bij kpn. Toen ik hoorde dat telfort kpn zou worden zei ik hier thuis al, nou de ellende gaat beginnen.. En zie hier! 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 december 2020

Als ik de gids selecteer op de tv-box duurt het ongeveer 5 a 10 seconden voordat dit gevuld is. Als ik vervolgens in de tv-gids een zender selecteer heb ik wel direct het geluid van die zender maar duurt het tot 10 seconden voordat het beeld zichtbaar is. Dit is zeer storend.

Ik heb als opnieuw een installatie gedaan middels menu maar het blijft zeer langzaam, zo langzaam dat ik overweeg om naar een andere profider  te stappen.

Dt geeft ook weer gedoe dus als laatste redmiddel hier de vraag: wat kan ik nog meer doen?

*admin: samengevoegd naar het centrale topic

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 27 december 2020

Niets. Geduldig afwachten totdat KPN nieuwe software op de ontvanger zet. Dat zal ergens na het nieuwjaar zijn. Je bent niet de enige met het probleem. Er zijn veel klachten over.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 21791 reacties
  • 27 december 2020

U kunt niets doen. Er is een probleem met een aantal ontvanger. Met de fabrikant wordt naar een oplossing gezocht. Maar die zal dit jaar niet meer komen.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 27 december 2020
Frans 20 schreef:
tonptrs schreef:

Net even gechat met KPN. Aangezien mijn ontvanger, de Arris, al zeker twaalf jaar oud was, zal deze vervangen worden zodat het tv menu, en Netflix, weer sneller zal worden. Dus, met dank aan KPN servicedesk, snel en prima geholpen. Maandag ophalen🙂

Deze actie moet collectief vanuit KPN komen, niet vanuit de klant!

Welk model heb je?

fijn dat het je gelukt is. Ik heb deze poging al 3x gedaan maar KPN ruilt bij mij niets. Vermoedelijk kan het wel zodra ik straks daadwerkelijk opzeg...

• 0 reacties
  • 27 december 2020
Peetjuh71 schreef:
Doornekamp33 schreef:

Die 2.50 extra zal me een worst wezen. Als daardoor het probleem opgelost is vind ik t prima. Overigens is het gewoon belachelijk  dat dit zo lang moet duren.  Het is altijd wel wat bij kpn. Toen ik hoorde dat telfort kpn zou worden zei ik hier thuis al, nou de ellende gaat beginnen.. En zie hier! 

Dit zou bij Telfort nog precies hetzelfde zijn geweest, TV gedeelte van Telfort was precies hetzelfde als bij KPN, de uitrol van updates was alleen altijd na KPN.

En dat het te lang duurt, mee eens, maar beter langer en goed dan halfbakken en lang doorsukkelen zoals nu een beetje gebeurt, update op update en weinig oplossen ofniets anders stuk maken.

• Topper
  • 18 reacties
  • 27 december 2020

Sinds de update reageert het programma zeer traag op de afstands bediening. Ik heb een Arcadyan kpn mediabox. Mijn klantnummer is *********. Ik vind dit absoluut geen verbetering. Geupdate programma is mooier en beter ingedeeld. Maar als die responstijd zo blijft mag van mij de update teruggedraaid worden. Dit werkt nu voor geen meter. Ik wil dat dit opgelost wordt. Ik betaal een best bedrag voor de service van kpn en verwacht dan een goed werkend systeem.

Graag hoor ik wat u hieraan gaat doen.

Vriendelijke groeten, .

Piet van Lunteren.

*admin: gegevens verwijderd ivm privacy en verplaatst naar het centrale topic

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 45 reacties
  • 27 december 2020

Vandaag wederom afgemeld in de Netflix app. Meer mensen hier last van?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 december 2020

Goedemiddag,

Sinds enige tijd loopt de TV ontvanger (Arcadyan HBM 2260 + Experia box V9) regelmatig vast (Netflix en Youtube) en is ontzettend traag in het menu, gids en opnames laden. Hiertoe heb ik de ontvanger meermalen opnieuw opgestart en een software reset uitgevoerd, zoals voorgeschreven op het forum. Helaas heeft dit niet geholpen. De TV-ontvanger is bedraad aangesloten op de Experia box V9 met een kabellengte van 3 meter. Ook het resetten van de Experiabox en de TV-ontvanger hebben niet geholpen.

Bij vrienden van ons wordt dit probleem niet ervaren. Zij hebben een nieuwe type TV-ontvanger en afstandbediening.

Zou u mij verder kunnen helpen met het oplossen van ons probleem? De gegevens staan in het forumprofiel ingevuld.

Alvast bedankt.

Humbertoo
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 december 2020

Beste KPN

Traagheid van het menu is bekend 

Maar wanneer is dit opgelost? 

Enorm irritant!

*admin: samengevoegd naar ons centrale topic

PeterG
Superuser
  • 59820 reacties
  • 27 december 2020

@Telfort4Life

Het Netflix probleem is een andere kwestie, ook apart topic voor:

Ikzelf heb 't opgelost door de app in mijn Smart-tv te gaan gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 45 reacties
  • 27 december 2020

"er is een storing opgetreden in de Netflix app. Start de app opnieuw op. Lukt dat niet, herstart dan uw tv-ontvanger."

Het Netflix kijken wat van korte duur. :tired_face:

Dit is toch ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 45 reacties
  • 27 december 2020
PeterG schreef:

@Telfort4Life

Dat is geen oplossing, dat noem je een workaround. 

deze is zwaar ** 10 december was deze perfect maar nee moesten weer zo nodig er aan zitten nu weer zwaar  waardeloos

Admin: aangepast ivm huisregels

• 68 reacties
  • 27 december 2020
Peetjuh71 schreef:

Klopt idd. Ik heb de vip2952. Geloof de traagste van allemaal. als ze mij een een andere model sturen dan zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Hierook de vip2952

Alleen weinig vip aan hoor

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 december 2020
Telfort4Life schreef:

Het zelfde hier. Over naar Apple TV. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Telfort4Life schreef:
PeterG schreef:

@Telfort4Life

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-steeds-opnieuw-aanmelden-517799

Dat is geen oplossing, dat noem je een workaround. 

Die wel meteen werkt (als je een smart-tv hebt). Wil je een oplossing i.p.v. een workaround? Heb dan heel veel geduld..

peter-keetfm
Wijsgeer
JWF schreef:
Telfort4Life schreef:

Ik gebruik altijd de Netflix app van de tv 

De meeste smart tv’s hebben dat 

Zelfs mijn 10 jaar oude lg tv 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
peter-keetfm schreef:
JWF schreef:
Telfort4Life schreef:

Ik gebruik altijd de Netflix app van de tv 

De meeste smart tv’s hebben dat 

Zelfs mijn 10 jaar oude lg tv 

Werkt ook veel beter. Hier wordt alles via de tv bekeken (Disney+, Netflix, YouTube, Prime etc.). En als je een 4K tv hebt ook nog eens in UHD (met het juiste abonnement).

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 december 2020

Echt bloed irritant dat trage menu!!!

Ik heb al een paar keer een harde reset gegeven maar niets helpt en dan nu al weken lang! Dit kan echt niet zo en dan zie ik liever het oude menu terug wat wel correct reageert. KPN doe aub het oude menu weer terug totdat het nieuwe menu wél snel werkt. Alsxer de komende weken geen verbetering komt dan overwegen wij over te stappen want zoals gezegd is dit bloed irritant.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic