Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 3 januari 2021

Gelukkig blijft het wel leesbaar zo met de lappen tekst maar door quoten.:hugging:

• 0 reacties
  • 3 januari 2021

It remains surpraising..🥱

• 1 reactie
  • 3 januari 2021

Sinds de update in december is het menu van KPN iTV ontzettend traag. 5 seconden wachten na het geven van een commando is geen uitzondering. Resetten geeft geen verbetering. Wanneer wordt hiervoor een oplossing verwacht?

• Helper
  • 25 reacties
  • 3 januari 2021

Ze hopen eind januari, bij mij hielp de herstart. instellingen->systeem->herstart…. is iets sneller geworden maar nog steeds niet top.

• 0 reacties
  • 3 januari 2021

It remains surprising...indeed..😂

Drantol
Topper
  • Topper
  • 17 reacties
  • 3 januari 2021

Maar kunnen ze dan niet gewoon het oude menu terugzetten? Al dan niet met de oude software. Want met het oude menu werkte het perfect. Bovendien vond ik het oude menu veel prettiger.

Wogi81
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 3 januari 2021

Ik ben een oud-Telfort klant, dat menu was prima en reageerde snel. Sinds die update en/of overgang naar kpn is het echt belachelijk traag. Hoe kan die update ooit goedgekeurd zijn? Dat wordt toch getest? Ik kan er nu echt niet meer tegen. Als dit niet heel snel gaat veranderen ben ik weg :(. 

Ik vind het nieuwe menu in principe overigens echt wel een vooruitgang. Maar de traagheid is echt om gek van te worden. Ik heb de Arcadyan 2260. 

• 0 reacties
  • 3 januari 2021
Drantol schreef:

Maar kunnen ze dan niet gewoon het oude menu terugzetten? Al dan niet met de oude software. Want met het oude menu werkte het perfect. Bovendien vond ik het oude menu veel prettiger.

Helaas, dat kan niet meer, dat is al eerder in dit topic aan de orde geweest, alle hoop is op morgen, 4 Januari 2021 gevestigd. KPN moet nu zeer snel gaan reageren. 😎

Drantol
Topper
  • Topper
  • 17 reacties
  • 3 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Helaas, dat kan niet meer, dat is al eerder in dit topic aan de orde geweest,

Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen. 😊

Ik ben benieuwd morgen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 3 januari 2021
Ceessie35 schreef:
Drantol schreef:

Helaas, dat kan niet meer, dat is al eerder in dit topic aan de orde geweest, alle hoop is op morgen, 4 Januari 2021 gevestigd. KPN moet nu zeer snel gaan reageren. 😎

Ja, al tigggg keer.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2021

Hoi, sinds het nieuwe menu op onze box staat is alles traag en loopt het vaak vast, reactie op een toets van de afstandsbediening duurt vaak vele seconden. Onwerkbaar. Kan dit opgelost worden of anders een nieuwe ontvanger. Dacht dit wordt wel snel opgelost maar duurt nu toch echt te lang. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 januari 2021
Lauwvdh schreef:

Ik ben het nu écht zat.. sinds de update naar het nieuwe TV menu (een paar maanden geleden) is het TV-‘kastje’ tergend traag. We hebben 2 Arris VIP2952 kastjes. Het duurt zo’n 4 tot 8 seconden voordat het kastje reageert op een handeling op de afstandsbediening. Zijn er meer klanten die hier last van hebben? En nog belangrijker; hoe kan dit opgelost worden? Ik overweeg serieus over te stappen.. Dit moet niet kunnen anno 2021! 

Ik hoop dat er een oplossing hiervoor is. 

Zie mijn bericht dat ik vandaag gestart ben...jammer dat kpn nergens op reageert maar je wél vraagt hoe je het contact ervaren hebt..zegt veel😭

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 3 januari 2021

Hoi, het is bekend. Deze maand wordt er (weer) nieuwe software uitgerold die dit aanpakt.

Echter. Met de huidige (NMC 8.0.110_1901en HTML 4.110.208) kan het ook met 3½ seconde functioneren.

Bij mij was tot gisteren de wachttijd voor o.a. aan- uitzetten gids opgelopen tot 15 seconden. Niet meer te doen.
Na mijn ontvanger 5 minuten uitgezet te hebben met de schakelaar achterop is de snelheid nu weer 3½ seconden zoals vermeld.
En met de nieuwe software deze maand hopelijk (weer) zo'n 1 seconde….:fingers_crossed_tone3:

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 januari 2021

Het is gewoon niet leuk meer, zo sloom is KPN TV voortaan, open je de TV gids met je afstandsbediening, duurt het echt veel te lang voordat er iets verschijnt.

Soms druk je nog een keer omdat het lijkt alsof de afstandsbediening niets heeft gedaan, vervolgens worden beide opdrachten achter elkaar uitgevoerd, zo irritant.

Wat is het probleem, en waarom lees ik er zo veel over terwijl het probleem nog steeds bestaat, is dit niet te fixen.

Het heeft voorheen altijd perfect gewerkt, snel en zonder vertraging, maar nu……… is dit niet getest voordat ze een nieuw menu brachten.

Doe er AUB iets aan, of vertel me wat ik er zelf aan kan doen dit op te lossen zonder over te stappen naar een snellere provider, waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb.

Zit al zo lang bij KPN, al vanaf de Hetnet periode, ben dit zeker niet gewend van KPN, maar geduld raakt op...

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1848 reacties
  • 4 januari 2021

Zo het nu staat is er een planning bij KPN dat omstreeks 19 januari een nieuwe firnware wordt uitgebracht, op het forum is er een topic hierover en daar staan o.a. ook updates van KPN zie daarvoor onderstaande link

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 januari 2021

Hallo, Ondanks dat het kennelijk bekend is dat het tv menu zeer traag is geworden sinds de laatste aanpassing, wil ik toch ook hier weer mijn ergernis melden. Het is bijna niet te doen. Seconden lang wachten tot er een reactie optreed in het menu. Vooral naar de opgenomen programma's en naar de gids en het switchen tussen items in het hoofdmenu. Echt ergerlijk. Ik hoop dat u daar iets aan kunt gaan doen.

Succes.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 4 januari 2021
Ceessie35 schreef:
Drantol schreef:

@Ceessie35 @Drantol KPN is een uiterst logge organisatie (ik spreek uit langjarige professionele ervaring) met de flexibiliteit van een olietanker. Reken er alsjeblieft niet op dat er vandaag 4 januari iets gaat gebeuren, want dat vindt niet plaats. Ik zou heel erg verrast zijn als er deze week iets merkbaar wordt van een uitrol van een nieuwe update. Mijn verwachting is dat pas volgende week er iets van een mededeling zal komen en dan een paar dagen later een start. Maar….. KPN verrast ons misschien :relaxed:

PS Overigens werken er bij KPN individuele professionals die zéér bekwaam en klant- en oplossingsgericht zijn. Helaas kennelijk niet op de afd. ontwikkeling en implementatie van de iTV software. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 januari 2021

Wij hebben 2 tv ontvangers, een Arris VIP2952 en een Arcadyan HMB2260.

Het menu van de Arris is heel traag: starten van het menu, het laden van de zenders, het kiezen van een zender of een opname, alles duurt lang.

Bij de Arcadyan hebben wij hier geen last van.

Graag een oplossing voor deze trage Arris tv ontvanger.

Met vriendelijke groet,

Bram Oostdijk

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 4 januari 2021
BramOostdijk schreef:

Bij de Arcadyan hebben wij hier geen last van.

Maar de Arcadyan is waarschijnlijk ook niet echt snel. Hoe lang duurt het laden van de gids op jouw Arcadyan HMB2260? Dus echt de tijd van het op de gids knop drukken tot het moment dat de gids volledig geladen is.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 4 januari 2021

Aanzetten herinneringen werkt bij mijn ontvanger niet meer. Ik kan er wel een aanzetten en bewaren maar zodra ik de tv gids sluit (koffie ga zetten) terug kom en gids open (koffie inschenken) is de herinnering verdwenen, wordt gewoon niet bewaard,

Voor de rest is en blijft de ontvanger gewoon extreem traag. Wachttijden van rond de 20 seconden en zelfs direct na een frisse start, stroomloos maken heb ik wachttijden van rond de 10 seconden.

Maar geen probleem voor KPN, die laat me gewoon nog lekker een kleine 3 weken wachten voordat ze met een wellicht aan klaarstaande oplossing komen. Zou me ook niets verbazen als het dan weer fout gaat of dat het pas ergens in februari uitgerold wordt.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 4 januari 2021
TMG1961 schreef:

Maar geen probleem voor KPN, die laat me gewoon nog lekker een kleine 3 weken wachten voordat ze met een wellicht aan klaarstaande oplossing komen.

Toch neem ik aan dat er vandaag een spoedoverleg op hoog niveau zal plaatsvinden om vast te stellen wat de vervolgstappen zijn en wanneer die gaan plaatsvinden. Ik kan me niet voorstellen dat het management van KPN zich deze situatie laat welgevallen.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Maar geen probleem voor KPN, die laat me gewoon nog lekker een kleine 3 weken wachten voordat ze met een wellicht aan klaarstaande oplossing komen.

Toch neem ik aan dat er vandaag een spoedoverleg op hoog niveau zal plaatsvinden om vast te stellen wat de vervolgstappen zijn en wanneer die gaan plaatsvinden. Ik kan me niet voorstellen dat het management van KPN zich deze situatie laat welgevallen.

mmm, ik kan het mij wel voorstellen…...”hé, na ruim 6 maanden zitten we nog steeds met die belachelijke brakke software die we uitgerold hebben, zullen we er nog eens over praten? Ja lekker met een bakkie koffie, hoe was jouw kerst en oud+nieuw? Nou, ik mag niet klagen, en jij dan? Nee ik mag ook niet klagen, wat waren we eigenlijks aan het doen? geen idee, patience dan maar? Top idee”

Zoiets dus:joy::rofl:

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 januari 2021

vorige week dacht ik het gevonden te hebben. software opnieuw downloaden en ja hoor......... programma was sneller!  hoera, joepie, familie ingelicht (KPN-slachtoffers).... zij óók blij. maar langzaam aan werd het weer trager en is het nu weer 'zo langzaam als dikke poppestront'. KPN-programmeurs hier moet je toch iets mee kunnen! wat loopt er 'vol'.

per vandaag ga ik 's morgen eerst software opnieuw downloaden.  dan heb ik er een aantal dagen 'plezier' van.

Admin: samengevoegd met centrale topic

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
DexterXL schreef:

Het vervolg van de software update die tevoorschijn komt NA het opnieuw inladen van de software, kort door de bocht, die slaat nergens op want er veranderd zichtbaar helemaal niets.

Ik heb dus 1 ontvanger volledig alles laten installeren, de andere heb ik bij de melding op annuleren gedrukt, foto's gemaakt van de info….geen verschil:

Dat klopt immers de actuele software stond al op jouw 2952's.

Dat had ik wel verwacht ja, maar waarom dan toch die melding NA het opnieuw installeren van de software dat er een nieuwe update is? Het enige wat ik mij kan voorstellen is, dat men dan 15 min minder lang de kans heeft om tv te kijken, dus ook 15 min minder lang het brakke menu :sweat_smile:

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
TMG1961 schreef:

Het heeft niet veel zin om hier lang bij stil te staan, want wat het KPN management overlegt over dit probleem zullen we wel nooit te weten komen. Ik mag toch aannemen dat na het debacle van 10 december jl alle alarmbellen zijn afgegaan en dat noodzakelijk spoedoverleg toen al heeft plaatsgevonden. Ik mag toch ook aannemen dat de overzichten van aantallen klagende klanten, weglopende klanten, overbelaste call-centra bij de juiste afdeling en groepsdirecteur (of beter nog bij de CEO Joost Farwerck) terecht komen en dat deze een actieplan met tijdschema geëist heeft. Helaas is er geen communicatieplan aan gekoppeld want de stilte vanuit de hogere echelons is oorverdovend…...