Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 5 januari 2021

@Zandstrand Moderatoren kunnen niets aan de situatie veranderen natuurlijk, ik ben wel heel erg blij, dat ze er zijn! :ok_hand:

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 190 reacties
  • 5 januari 2021

nou mooi is dat krijg 30 min geleden in beeld dat er nieuwe software aanwezig is ga hem instaleren en hij is nu nog bezig   , dus ben benieuwd

leuke update dus niet :(  terwijl hij dit wel aangeeft 

Gr Bernard 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 januari 2021

Bij mij is het nog steeds ontzettend traag. Ook als ik de tv aan doe, brandt meteen het lichtje van de tv ontvanger. Maar het duurt dan even voordat ik beeld heb. Zo ook met meerdere dingen voordat er wat gebeurd. Soms lijkt het alsof de tvontvanger even vastloopt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12741 reacties
  • 5 januari 2021
Lily2021 schreef:

Bij mij is het nog steeds ontzettend traag. Ook als ik de tv aan doe, brandt meteen het lichtje van de tv ontvanger. Maar het duurt dan even voordat ik beeld heb. Zo ook met meerdere dingen voordat er wat gebeurd. Soms lijkt het alsof de tv ontvanger even vastloopt. 

Hopelijk komt de update snel, we zitten er allemaal op te wachten.

Wat je wel kan doen, is even uit zetten met de schakelaar.

Dus iets meer dan een minuut van de spanning (in de volksmond stroom) afhalen.

Daarna weer aanzetten en laten opstarten.

Bij mij help te dat.

Hopelijk bij meer.

Beter is natuurlijk dat de update er snel aankomt.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 januari 2021
joop2011 schreef:
Lily2021 schreef:

Bij mij is het nog steeds ontzettend traag. Ook als ik de tv aan doe, brandt meteen het lichtje van de tv ontvanger. Maar het duurt dan even voordat ik beeld heb. Zo ook met meerdere dingen voordat er wat gebeurd. Soms lijkt het alsof de tv ontvanger even vastloopt. 

Hopelijk komt de update snel, we zitten er allemaal op te wachten.

Wat je wel kan doen, is even uit zetten met de schakelaar.

Dus iets meer dan een minuut van de spanning (in de volksmond stroom) afhalen.

Daarna weer aanzetten en laten opstarten.

Bij mij help te dat.

Hopelijk bij meer.

Beter is natuurlijk dat de update er snel aankomt.

Ik heb dat al een aantal keer gedaan, maar het helpt bij mij helaas niet....

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28072 reacties
  • 5 januari 2021

Hallo allemaal! Zo op de valreep van deze werkdag kan ik jullie dit nieuws komen brengen:

We gaan deze week starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet. 

(Tevens toegevoegd aan het startbericht)

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 5 januari 2021
Erik_ schreef:

We gaan deze week starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet. 

Dat is goed nieuws!

Nu maar hopen dat de abonnees met de grootste vertragjng als eerste aan de beurt komen.

Ik neem overigens wel aan dat de bug in die versie t.a.v. het niet uit kunnen zetten van de energiespaarstand verholpen is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12741 reacties
  • 5 januari 2021
wjb schreef:
Erik_ schreef:

Dat is goed nieuws!

Inderdaad heel erg goed nieuws. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 222 reacties
  • 5 januari 2021
Erik_ schreef:

Hallo allemaal! Zo op de valreep van deze werkdag kan ik jullie dit nieuws komen brengen:

We gaan het meemaken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 222 reacties
  • 5 januari 2021
wjb schreef:
Erik_ schreef:

Dat is goed nieuws!

Nu maar hopen dat de abonnees met de grootste vertragjng als eerste aan de beurt komen.

Ik neem overigens wel aan dat de bug in die versie t.a.v. het niet uit kunnen zetten van de energiespaarstand verholpen is.

En hopelijk ook de terugkijkproblemen

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 5 januari 2021

Ik zit er klaar voor :popcorn: 

Drantol
Topper
  • Topper
  • 17 reacties
  • 5 januari 2021
Erik_ schreef:

dat is goed nieuws. Bedankt voor deze mededeling.

Die fasering, gaat dat per regio, op alfabetische volgorde of.......??

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021
Erik_ schreef:

Hallelujah 🙌🏻, hopen dat het daarmee na ruim vijf maanden verholpen gaat zijn. Vooralsnog lijkt het alleen maar trager te worden. Top zo, die overgang van Telfort naar KPN #cynismeuit 

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 40 reacties
  • 5 januari 2021

Waarom blijft kon maar doorgaan met die bagger? Al 6 maanden? Had $#@€&%$!§&*| de oude software terug gezet en was ergens op een eiland de nieuwe software gaan ontwikkelen en testen. Waarom moeten wij al meer dan 6 maanden met dit probleem zitten zonder enige vorm van compensatie?

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 5 januari 2021
BackuPs schreef:

Waarom blijft kon maar doorgaan met die bagger? 

Heb je het bericht gemist dat de fix vanaf deze week uitgerold gaat worden?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021

Wij hebben ons inmiddels ingeschreven voor de glasvezel die hier in het 2e kwartaal wordt aangelegd. Als dat niet bevalt gaan we toch gewoon terug naar KPN volgend jaar, krijgen we meteen een nieuwe ontvanger. Misschien nog wel sneller dan dat de update volgt!!

• 0 reacties
  • 5 januari 2021
Erik_ schreef:

Bedankt Erik! Daar doen we het voor. :ok_hand:

• 0 reacties
  • 5 januari 2021
Erik_ schreef:

Hallo Erik.Mogelijk dat ze de mededeling op deze site https://www.kpn.com/service/televisie/problemen-b.htm#/ ook nog even aan willen passen, de feestdagen zijn inmiddels al wel voorbij dacht ik.:sunglasses:

• 0 reacties
  • 5 januari 2021
wjb schreef:
BackuPs schreef:

Waarom blijft kon maar doorgaan met die bagger? 

Heb je het bericht gemist dat de fix vanaf deze week uitgerold gaat worden?

Vreemd, want de moderator van dit topic, heeft de mededeling helemaal aan het begin van dit topic geplaatst, en op deze pagina..

Ik ben al blij met deze mededeling, wat, wanner en welke versie, prima.

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Maar ook de ervaringen straks van mede abonnees..

Hoop doet leven..

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 5 januari 2021
Kaljo schreef:
wjb schreef:
Erik_ schreef:

Dat is goed nieuws!

En de radiozenders weer onder het radioknopje op de AB en niet meer in de gids. #nuwetochvragen

Forum|alt.badge.img+2
jobje73 schreef:
Kaljo schreef:
wjb schreef:
Erik_ schreef:

Dat is goed nieuws!

En de radiozenders weer onder het radioknopje op de AB en niet meer in de gids. #nuwetochvragen

1000 duimpjes van ons erbij

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021
Zandstrand schreef:

Wij hebben dezelfde klacht.

Als we de gids willen openen dan duurt het ruim 15 seconden voordat de gids in beeld komt.

Als je vervolgens een zender kiest moet je twee keer ok drukken. Dan duurt het ruim 20 seconden voordat je het beeld van de gekozen zender ziet.

Als je van de ene zender naar de volgende zender switcht gaat het wel direct.

Wij hebben deze klacht sinds de software update van KPN, ongeveer een maand geleden.

Het is bijzonder irritant, je denkt voortdurend dat je de toets niet goed genoeg hebt ingedrukt.

Het laden van de TV- gids én het laden van de zender na de keuze hiervan duren beschamend lang.

De zogenaamde update heeft slechts negatieve gevolgen waar wij ons dagelijks aan ergeren.

KPN wat gaan jullie doen om dit per omgaande te verhelpen. Dus terug naar de eerdere snelheid.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ja. ik ervaar exact hetzelfde. Waardeloos die nieuwe structuur en niet door heen te komen wat traagheid betreft. Het werkt super frustrerend. Volgens de helpdesk komt er deze maand (januari 2021) een update tegen de traagheid., Indien het niet helpt stap ik op bij KPN. Service niveau is ook drastisch gedaald namelijk.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021
MarkTheOne schreef:
Zandstrand schreef:

Wij hebben dezelfde klacht.

Als we de gids willen openen dan duurt het ruim 15 seconden voordat de gids in beeld komt.

Als je vervolgens een zender kiest moet je twee keer ok drukken. Dan duurt het ruim 20 seconden voordat je het beeld van de gekozen zender ziet.

Als je van de ene zender naar de volgende zender switcht gaat het wel direct.

Wij hebben deze klacht sinds de software update van KPN, ongeveer een maand geleden.

Het is bijzonder irritant, je denkt voortdurend dat je de toets niet goed genoeg hebt ingedrukt.

Het laden van de TV- gids én het laden van de zender na de keuze hiervan duren beschamend lang.

De zogenaamde update heeft slechts negatieve gevolgen waar wij ons dagelijks aan ergeren.

KPN wat gaan jullie doen om dit per omgaande te verhelpen. Dus terug naar de eerdere snelheid.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ja. ik ervaar exact hetzelfde. Waardeloos die nieuwe structuur en niet door heen te komen wat traagheid betreft. Het werkt super frustrerend. Volgens de helpdesk komt er deze maand (januari 2021) een update tegen de traagheid., Indien het niet helpt stap ik op bij KPN. Service niveau is ook drastisch gedaald namelijk.

Precies deze gedachte heb ik ook. Als de update niet datgeen biedt dat beloofd is vertrekken we naar Ziggo incl de mobiele abonnementen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021

Leuk zo’n gemanipuleerd forum, als het wat negatief wordt plaatsen we toch gewoon weer hetzelfde positieve bericht ertussen. En Ceessie wordt betaald door KPN om de moed er maar in te houden, misschien werkt die er wel. Succes ermee, antwoorden krijg je hier niet.

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 5 januari 2021
AMTimmerman schreef:

Leuk zo’n gemanipuleerd forum, als het wat negatief wordt plaatsen we toch gewoon weer hetzelfde positieve bericht ertussen. En Ceessie wordt betaald door KPN om de moed er maar in te houden, misschien werkt die er wel. Succes ermee, antwoorden krijg je hier niet.

Hoezo krijg je geen antwoord? @Erik_ heeft toch een heel duidelijk beschreven dat tussen nu en 20 januari de nieuwe versie van de firmware (NMC en HTML) uitgerold gaat worden en dat de tests met deze firmware positieve resultaten heeft laten zien.