Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 73523 reacties
  • 22 mei 2021
CorL schreef:

Als ik aan het scrollen ben in Netscape stop ik al snel omdat het zo eindeloos lang duurt en vreselijklangzaam gaat.

Netscape? ... Netscape?! ... Netscape!

Heb je ook nog Windows 3.1? :wink:

• 0 reacties
  • 22 mei 2021
wjb schreef:
CorL schreef:

Als ik aan het scrollen ben in Netscape stop ik al snel omdat het zo eindeloos lang duurt en vreselijklangzaam gaat.

Netscape? ... Netscape?! ... Netscape!

Heb je ook nog Windows 3.1? :wink:

:rofl::joy::rofl::joy:

Ik wilde blijkbaar ontsnappen aan NetFlix.

Overigens was Windows 3.1 niet echt voor Netscape. Echte Netscape fanaten gebruikte dat uitsluitend met dit apparaat en bijbehorende software.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 128 reacties
  • 22 mei 2021
Anneke-Anna schreef:
D.Prins schreef:

Wat ik erg onhandig vind. Is dat ik iedere keer mijn kinderslotcode moet invoeren als ik een film aan het zoeken ben om te gaan kijken uit mijn pluspakket aanbiedingen. Als ik van subcategorie wissel bedoel ik dan.

@D.Prins 
 Dit kun je uitzetten onder menu-instellingen-kinderslot

Onder de instellingen staan meer opties, waaronder ook Pin&privacy 

En dan kunnen mijn kinderen dus ook dingen zien zonder kinderslot. En dat wil ik niet. Maar als ik die code heb ingevoerd voor Film A. Zou het prettig zijn als ik besloten heb om die film niet te kijken. En doorblader dat ik bij film B niet weer die code in moet voeren.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
CorL schreef:

:rofl::joy::rofl::joy:

Ik wilde blijkbaar ontsnappen aan NetFlix.

Overigens was Windows 3.1 niet echt voor Netscape. Echte Netscape fanaten gebruikte dat uitsluitend met dit apparaat en bijbehorende software.

Effe off-topic: Grappig dat ik deze terug zie, want deze computer van Apple stond vroeger bij mij op school.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 22 mei 2021
D.Prins schreef:
Anneke-Anna schreef:
D.Prins schreef:

Wat ik erg onhandig vind. Is dat ik iedere keer mijn kinderslotcode moet invoeren als ik een film aan het zoeken ben om te gaan kijken uit mijn pluspakket aanbiedingen. Als ik van subcategorie wissel bedoel ik dan.

@D.Prins 

En dan kunnen mijn kinderen dus ook dingen zien zonder kinderslot. En dat wil ik niet. Maar als ik die code heb ingevoerd voor Film A. Zou het prettig zijn als ik besloten heb om die film niet te kijken. En doorblader dat ik bij film B niet weer die code in moet voeren.

Tjsa…lastig, maar ik vermoed dat dit niet afzonderlijk kan. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 128 reacties
  • 22 mei 2021
Anneke-Anna schreef:
D.Prins schreef:
Anneke-Anna schreef:
D.Prins schreef:

@D.Prins 

Voor het gewone televisie kijken kan het met een Time out van 1 uur.  en die is aan te passen. Hopelijk kan dit ook voor de menuomgeving worden toegevoegd.

HuHe
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 mei 2021

Ik ben in het bezit van 2 tv-ontvangers:

Motorola_VIP1853

UI-versie:                           3.112.01

Software-versie:              7.7.89_103

Arcadyan_HMB2260

UI-versie:                           3.112.01

Software-versie:              7.7.89_103

Nadat al ruim 1 jaar het nieuwe tv-menu is uitgerold is dat bij mij nog niet gebeurd.

Wat kan daarvan de reden zijn, of is aan te geven op welke termijn de ontvangers van een nieuwe software-update worden voorzien.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@HuHe we zijn bezig met het uitrollen van nieuwe firmware op de Motorola en overige ontvangers. Dit zal in de aankomende weken ook bij jou gebeuren: we doen dit in batches. Nog heel even geduld dus 🙂.

wjb
Superuser
  • 73523 reacties
  • 23 mei 2021

Maar als ik je een welgemeend advies mag geven, wacht daar dan niet op en ruil die hoogebejaarde Motorola via deze site om voor een moderne TV ontvanger.

Dat had je eigenlijk jaren geleden al moeten doen.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28078 reacties
  • 25 mei 2021

D.Prins schreef:
Anneke-Anna schreef:
D.Prins schreef:
Anneke-Anna schreef:
D.Prins schreef:

@D.Prins 

Voor het gewone televisie kijken kan het met een Time out van 1 uur.  en die is aan te passen. Hopelijk kan dit ook voor de menuomgeving worden toegevoegd.

Goed punt, @D.Prins. Nemen we deze week mee in de feedback richting de iTV mensen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12743 reacties
  • 25 mei 2021
Marcia_ schreef:

@HuHe we zijn bezig met het uitrollen van nieuwe firmware op de Motorola en overige ontvangers. Dit zal in de aankomende weken ook bij jou gebeuren: we doen dit in batches. Nog heel even geduld dus 🙂.

Motorola en oudere TV decoders moet je niet meer updaten, maar gewoon allemaal omruilen.

Ze zijn heel erg traag en erg oud.

Je koopt of gebruik toch ook geen Pentium 133 meer? (er zijn natuurlijk uitzonderingen)

• 0 reacties
  • 1 juni 2021

Vraag !

Waarom kan er vanuit de gids geen opname’s meer afgespeeld worden ?

Voorheen kon men in de gids een keuze maken om een programma terug te kijken of de opname afspelen.

wjb
Superuser
  • 73523 reacties
  • 1 juni 2021
jc-1954 schreef:

Vraag !

Voorheen kon men in de gids een keuze maken om een programma terug te kijken of de opname afspelen.

Die functionaliteit kan ik mij niet herinneren maar dat zal wel aan mij liggen. :wink:

• 0 reacties
  • 1 juni 2021
joop2011 schreef:
Marcia_ schreef:

Motorola en oudere TV decoders moet je niet meer updaten, maar gewoon allemaal omruilen.

Ze zijn heel erg traag en erg oud.

Je koopt of gebruik toch ook geen Pentium 133 meer? (er zijn natuurlijk uitzonderingen)

Ik heb hier nog een 486 DX4 100Mhz bak staan, met windows 3.11, werkt nog prima, gebruik hem alleen niet meer idd, soms start ik hem op.

PeterG
Superuser
  • 59836 reacties
  • 2 juni 2021
jc-1954 schreef:

Vraag !

@jc-1954 . Was reuze handig inderdaad! Nu moet ik vaak v.u. de gids naar opnames en dan opname selecteren en afspelen. Veel meer handelingen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 2 juni 2021
PeterG schreef:
jc-1954 schreef:

Vraag !

@jc-1954 . Was reuze handig inderdaad! Nu moet ik vaak v.u. de gids naar opnames en dan opname selecteren en afspelen. Veel meer handelingen.

Ik kan me vaag herinneren dat die optie aanwezig was in de gids.

Ik zou die optie ook graag (terug) zien. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 juni 2021

We hebben de nieuwe update van interactieve tv ontvangen (4.120.209), maar merken dat de kleur er niet beter is op geworden (te fel). Verschillende instellingen geprobeerd, maar niet heel veel beter gekregen. Iemand ideeen?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @OnnoM, ik heb dit signaal nog niet eerder voorbij zien komen over de laatste update, goed dat je het aankaart! Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze verbonden met je televisie? Kan je ook  meer vertellen over wat je allemaal hebt geprobeerd? Dat maakt het makkelijker om je ermee te helpen :)

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 juni 2021

Aan de ene kant is het nieuwe menu wel een verbetering, maar bij de gids mis ik wel het kleine schermpje waarop het live beeld te zien bleef. Zo kon je tijdens het bekijken van een programma de gids raadplegen, zonder dat je iets behoefde te missen!

wjb
Superuser
  • 73523 reacties
  • 3 juni 2021
RZ56 schreef:

Aan de ene kant is het nieuwe menu wel een verbetering, maar bij de gids mis ik wel het kleine schermpje waarop het live beeld te zien bleef. Zo kon je tijdens het bekijken van een programma de gids raadplegen, zonder dat je iets behoefde te missen!

Dat kan je in de instellingen weer aan zetten. De foto rechtsboven wordt dan vervangen door de lopende uitzending.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28078 reacties
  • 3 juni 2021
wjb schreef:
RZ56 schreef:

Dat kan je in de instellingen weer aan zetten. De foto rechtsboven wordt dan vervangen door de lopende uitzending.

Klopt! Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je dit aanzetten, @RZ56.

PeterG schreef:
jc-1954 schreef:

Vraag !

Hmmm, ik kan me dit ook niet herinneren :thinking: Kun jij, @jc-1954, of jij, @PeterG, aangeven hoe je dit dan deed? Was het gewoon naar een opgenomen programma gaan in de gids en dan op OK drukken en kreeg je dan een keus? Of ging dit met een specifieke knop?  

HuHe
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 juni 2021
Marcia_ schreef:

Het geduld is beloond. Vannacht 3 juni zijn beide ontvangers voorzien van de nieuwe firmware. Hoewel de Motorola van alle kanten wordt afgeraden is het voor mijn oude LG slaapkamer TV nog voldoende.

• 0 reacties
  • 3 juni 2021

@Erik

Als ik mij goed herinner klikte je je op het opgenomen programma op OK en daar kon je dan nog kiezen of je het programma wilde ,,Terugkijken’’ of de  ,,Opnamen kijken of afspelen’’. wilde zien.

Nu verschijnt alleen ,,Terugkijken’’ en moet je als je in de GIDS bent helemaal via MENU , OK , OPNAMES in de opnamelijst zoeken waar de opname staat.

Bedankt zover.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28078 reacties
  • 4 juni 2021

Dank je, @jc-1954. Neem ik dat even ter navraag mee richting de iTV mensen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 4 juni 2021

@Erik_ Klopt het dat de uitrol van de laatste html-versie (4.122.211) vertraging heeft opgelopen? Ik heb 'm in elk geval nog niet :wink: