Skip to main content

Nu ik een Panasonic tv heb, heb ik ook de mogelijkheid om IPTV te ontvangen, heb ook wel een iptv server, maar die is in het Russisch, een taal die ik niet beheers. Overigens kan ik ook een aantal Duitse IPTV servers berijken, maar geen KPN, waardoor ik nog steeds met een Motorola Set Top Box (STB) zit, die met naarmate hij ouder wordt, steeds vaker compleet herstart moet worden. Waarom KPN niet gewoon IPTV aanbiedt is mij een raadsel. Het IPTV protocol is een standaard, die een STB ook gebruikt. Alleen heb ik meer vertrouwen in mijn tv dan in de Motorola STB, dit is ondertussen ook al de derde STB in 4 jaar tijd. KPN kom op, doe jullie werk, stop met dat gezever over technische onmogelijkheid, een STB is niets meer dan een IPTV interpreter, ofwel een soort van IPTV 'modem'. Of hebben jullie een compleet eigen systeem geïmplementeerd? Gezien de kosten die dit zou opleveren, kijk het mij van niet. Overigens zou het wel zo netjes zijn als jullie iig Nederland 1, 2 en 3 gratis over IPTV zouden aanbieden. Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat jullie gewoon niet willen om iets aan te bieden, waardoor jullie de tv kastjes niet meer 'gratis'' aan kunnen bieden. In feite is de huur van die kastjes gewoon onderdeel van het pakket en dus ook van de prijs. Een beetje de bekende sigaar uit eigen doos dus. Zie maar wat jullie er mee gaan doen, ondertussen ben ik op zoek naar een andere aanbieder…

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat jullie gewoon niet willen om iets aan te bieden, waardoor jullie de tv kastjes niet meer 'gratis'' aan kunnen bieden. In feite is de huur van die kastjes gewoon onderdeel van het pakket en dus ook van de prijs. Een beetje de bekende sigaar uit eigen doos dus. Zie maar wat jullie er mee gaan doen, ondertussen ben ik op zoek naar een andere aanbieder...

Ja tuurlijk, wat dacht u dan? KPN is gewoon een commerciël bedrijf met aandeelhouders. Er moet gewoon geld verdient worden. Niets is gratis bij KPN. En al zeggen ze dat het gratis is, dan betaal je er via een andere alsnog toch wel voor.

NPO 1, 2 en 3 kun je gewoon kijken via een app van de NPO zelf. Daar heeft u KPN heel niet voor nodig. Maar ja... Panasonic is nogal een beetje een vreemde eend, het zou kunnen dat die app voor uw tv niet beschikbaar is. Daar had u dan over na moeten denken voordat u hem kocht...


@Deze naam is in gebruik 

Ondanks dat het al je 4de is, zeg je, is die Motorola flink antiek. Wordt al enkele jaren niet meer verstrekt en is ook al niet meer helemaal ondersteund.

Je zult binnenkort zelfs een e-mail ontvangen met het verzoek ‘m om te ruilen. Dat kan dan beter nu meteen.

Ruil die om via deze tool voor een moderne(re) ontvanger. En je zult een beter beeld ervaren, een snellere bediening, en o.a. meer apps w.o. Netflix en Amazon Prime.
Ook een verouderde Experiabox (modem), ouder dan de v8, kun je ermee omruilen.

P.S.
Via de settopboxen heb je meer mogelijkheden en beter beeld dan via de TV-app (nu alleen nog Samsung en LG, maar meer merken zullen volgen)


Hoi @Deze naam is in gebruik, welkom hier. 

Ik sluit mij bij PeterG aan. Hij heeft eigenlijk alles al beantwoord. Daar heb ik weinig nog aan toe te voegen. 

 


@Nick83 , De reden dat ik voor Pabasonic koos, was heel bewust, ik weiger pertinent om ooit nog Google account gedreven OS te gebruiken. Heb een smartphone ZONDER Google, compleet open source. Heb alles open source en probeer zo min mogelijk mee te draaien in de ‘diensteneconomie’. Iedere ‘gratis’ denst kost je je privacy, sorry maar mijn privacy is mij veel meer waard dan welke kekke service dan ook.


@Nick83, De reden dat ik voor Pabasonic koos, was heel bewust, ik weiger pertinent om ooit nog Google account gedreven OS te gebruiken. Heb een smartphone ZONDER Google, compleet open source. Heb alles open source en probeer zo min mogelijk mee te draaien in de ‘diensteneconomie’. Iedere ‘gratis’ denst kost je je privacy, sorry maar mijn privacy is mij veel meer waard dan welke kekke service dan ook.

Ik begrijp het volkomen. Maar het probleem is zo wel: je maakt het jezelf zo soms wel heel erg moeilijk. En je moeten veel dingen laten, sommige dingen zijn gewoon onmogenlijk.

Heeft u die Motorola an omgeruild?

Â