Skip to main content

De KPN TV app functioneert niet goed op mijn Nokia T20. Het menu is alleen zichtbaar in portretmode, video is alleen in landschap mode. M.a.w. tijdens het gebruik draait de app. Geldt trouwens ook voor sommige andere Nederlandse apps. Was aanvankelijk zo bij Android 11, en na verloop van tijd opgelost. Sinds update naar Android 12 is het probleem terug.

\daarnaast blijft de app in het geheugen na afsluiten. En ik kan het er niet uit verwijderen. Ook als ik de tablet opneiuw opstart is de app nog steeds in het geheugen aanwezig.

Hoi @Jaap66, welkom op ons forum! Ik zal je feedback in ieder geval meenemen, had je de app ook al even opnieuw geinstalleerd?
Werkt het wel goed via de browser en tv.kpn.com?


Via de browser werkt KPN itv wel goed. Maar het probleem van switchen tussen  portret en landschapmodus doet zich ook voor bij  bijv. De Volkskrant app. Daardoor krijg ik op mijn tablet de telefoonversie van de krant te zien, die heel anders in elkaar zit en bijvoorbeeld grafisch minder geavanceerd is. Dus ik zou het graag voor all apps willen oplossen.

De Nokia helpdesk zegt dat Nokia er niets aan doen kan en dat mijn provider verantwoordelijk is voor het toelaten van apps die voldoen aan de eisen van het besturingssysteem. In mijn geval is dat xs4all/kpn


Dit is echt nonsens! Dat mag een provider ook helemaal niet. De wet schrijft vrij internet verkeer voor.

dat mijn provider verantwoordelijk is voor het toelaten van apps die voldoen aan de eisen van het besturingssysteem. In mijn geval is dat xs4all/kpn

Overigens . Je kan de webversie als "app" aan je start scherm toevoegen. Zie je browser. 


het probleem speelt bij meerdere apps die een menu combineren met een grafische modus, bijvoorbeeld ook de NPO start app. Opstarten en bladeren in portretmodus, zodra ik op een video of foto klik draait het beeld 90 graden naar landschapmodus. Omdat ik vooral krant en tijdschriften lees op mijn tablet, of video kijk loop ik hier vaak tegen aan. Ik kan alleen geen probleemeigenaar vinden. Nokia, Volkskrant, KPN, iedereen wijst naar een ander.


Het is in ieder geval geen algemeen probleem. KPN kan niks met webinhoud of programma's daarop en dat mogen ze ook niet. De app makers wel. En wat ze in de app store zetten.

Met betrekking tot KPN TV via de app op de tablet wordt doorgegeven door Thomas. Neem per probleem app contact op met de eigenaar hiervoor. Volkskrant bijvoorbeeld.

Dit staat volkomen buiten de invloed van Nokia en KPN.

Ik weet niet of er in de Play store verschillende versies van apps staan. Voor een mobiele telefoon bijvoorbeeld danwel voor een tablet. Misschien daar even op letten.

Ik zou gewoon via de browser die 'probleemgevallen’ als app (website versie dus; directe keuze van uit startscherm) plaatsen.

Dat heb ik met sommige ook gedaan op mijn smartphone, waarbij de app slecht functioneert.

Ik denk gewoon dat die bewuste apps niet gemaakt/bedoeld zijn voor tablet. Dan kan je beter de website gebruiken. Ik heb op die manier diverse "apps” op mijn telefoon. Ook waarvan geen officiële app beschikbaar is.