Skip to main content

Op 2 LG tvs hapert de iTV app continu. Per minuut loopt deze wel 6x eventjes vast en gaat dan weer door. Tv kijken is hiermee niet te doen. Het lijkt wel of de app continu buffert. 
De app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd zonder verbeterd resultaat. 
Andere diensten als Netflix en Prime werken prima dus zeker geen WiFi probleem. 
Dit is echt een probleem van de app welke echt opgelost moet worden. De app krijgt van mij nog niet 1 ster op welke schaal dan ook. 
 

 

Als u de tv bij wijze van test even met een utp-kabel aansluit blijft het probleem bestaan?


Nee helpt ook niet. Het is geen internet/WiFi probleem. 
Ik heb het probleem al s eerder in het forum gezien maar kpn lijkt niet te erkennen dat de app het probleem is. Elke X wordt gevraagd de app opnieuw te installeren, WiFi opnieuw op te starten en andere externe factoren. 
M’n tv is het ook niet aangezien het op twee tv’s het gevel is. 


Wat zijn de typenummers van de tv's?


LG 32LM6380PLC
LG OLED55CX6LA


Hoi @FMM, welkom op ons forum! Haperend beeld via de ITV app heeft veel mogelijke oorzaken en dus ook veel mogelijke oplossingen.
Het herinstalleren van de app is vaak de makkelijkste eerste stap en lost in veel topics het probleem ook wel op!
Een andere oorzaak is een slechte verbinding, via wifi is dat altijd een beetje een lastige. Begrijp ik het goed dat je deze problemen ook hebt als je de TV met een kabel aansluit?

Als het een softwareprobleem is dan zal het met een update wel opgelost moeten worden maar daar heb ik verder geen invloed op. Momenteel heb ik daar niets over bekend.

Een laatste optie kan nog zijn dat het een van de beeldverbeteraars is die voor de haperingen zorgt, dit merk je specifiek bij voetbalwedstrijden of snelle bewegingen. Bij LG heet dit Trumotion. Op deze pagina van LG staat uitgelegd wat dit is en hoe je het uit kunt zetten: TruMotion - HDTV / Netcast / webOS

 

Ah dat is jammer. Ik kan hier helaas niet zelf een monteur voor aansturen maar je kunt hiervoor via www.kpn.com/monteur een servicemonteur voor bestellen.

 


@FMM heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen? Of een oplossing kunnen vinden?


@Thomas nee ik geef het maar op. Als de oplossingen continu extern worden gezocht houdt het wat mij betreft op. 
Ik heb een nieuwste model tv, ca 95 mb WiFi in de woonkamer en de app 3x opnieuw geïnstalleerd. 
netflix, Disney en Prima gaan volledig probleemloos. Dus ik stel voor een kpn bezoek om met eigen ogen het te zien en anslyseren en/of de app s grondig te verbeteren. 


PS in mijn optiek moet een app (en zeker deze van kpn) compatible zijn met de (nieuwste) tv’s van elk merk en niet andersom. Dus als er een beeld verbeteraar ik tv’s zit moet mi niet de tv maar de app worden aangepast. 


Ah dat is jammer. Ik kan hier helaas niet zelf een monteur voor aansturen maar je kunt hiervoor via www.kpn.com/monteur een servicemonteur voor bestellen.