Skip to main content

Wij zijn net overgestapt naar KPN en als welkoms cadeau de smart tv van Philips gekozen, tot onze verbazing zit de Itv app van KPN hier niet op en kunnen deze ook niet downloaden op deze tv, dit is toch wel heel apart. We gebruiken de tv als 2e tv in de keuken. Beetje jammer en knullig dit

Als je Smart TV via WiFi aan het internet gekoppeld is moet de app van KPN, even als vele andere gewoon te downloaden zijn.


Dat kan dus niet op de Philips televisie die bij de actie cadeau is gekregen.

Deze televisie is geen Android televisie en alleen op een Philips Android televisieis de KPN ITV App te installeren. Om op deze televisie naar KPN te kijken, zal een ontvanger aangesloten moeten worden of bijvoorbeeld een chromecast om vanaf de telefoon of tablet te casten.

Zie ook:

 


Kpn is niet verplicht om bij een welkomstaanbieding een tv aan te bieden waar de kpn App op kan draaien. De KPN tv app draait op Android tv, of op bepaalde Samsung/LG modellen. De Philips draait op Saphi. Een vrij basic softwarepakket voor op de tv. Hierop draaien vaak maar enkele apps en over een jaar of 3 heb je er niks meer aan omdat de softwareondersteuning dan ook wel zo'n beetje verdwijnt. Maar dat heeft elke producent met de goedkope instap-tv's. 

Kpn houd zich nog altijd vast aan tv kijken mét een ontvanger. Dat is ook het product wat is aangevraagd en is geleverd. Kijken via de kpn itv app is een leuke bijkomstigheid, maar werkt de itv app nog gewoon knap waardeloos, is al 4 jaar ofzo in betaversie, er zijn andere providers die dat gedeelte beter voor elkaar hebben.


Als je Smart TV via WiFi aan het internet gekoppeld is moet de app van KPN, even als vele andere gewoon te downloaden zijn.

Zeker is de TV via de wifi aan het interney gekoppeld.. de app is wcht niet te downloaden op deze tv. Dat hadden ze wel gezegd in de KPN winkel. Maar werkt echt niet


Kpn is niet verplicht om bij een welkomstaanbieding een tv aan te bieden waar de kpn App op kan draaien.

Nee. Maar de klanten verwachten het wel natuurlijk. 


Als je Smart TV via WiFi aan het internet gekoppeld is moet de app van KPN, even als vele andere gewoon te downloaden zijn.

Zeker is de TV via de wifi aan het interney gekoppeld.. de app is wcht niet te downloaden op deze tv. Dat hadden ze wel gezegd in de KPN winkel. Maar werkt echt niet

@Lu Cia @Berrie_Kaas 

Nee, bij deze serie Philips TV gaat de KPN-app niet werken. De apps draaien niet op het Android-systeem, maar op een eigen (beperkt) systeem.  


Nou, dat noem ik dan iemand blij maken met een (bijna) dode mus. Een smart tv waarop je zelf geen apps kunt installeren is bepaald geen smart tv. Nog een Chromecast aanschaffen lijkt de enige oplossing. Hoe zit het dan bv. NPO start?

Kijk op dit moment naar Sinan op zoek naar het Paradijs via, jawel de app van KPN, gekoppeld aan mijn abonnement. Maar wel op een Oled 4K tv van LG en die geeft KPN niet cadeau!


Nou, dat noem ik dan iemand blij maken met een (bijna) dode mus. Een smart tv waarop je zelf geen apps kunt installeren is bepaald geen smart tv. Nog een Chromecast aanschaffen lijkt de enige oplossing. Hoe zit het dan bv. NPO start?

Kijk op dit moment naar Sinan op zoek naar het Paradijs via, jawel de app van KPN, gekoppeld aan mijn abonnement. Maar wel op een Oled 4K tv van LG en die geeft KPN niet cadeau!

Nou idd wat heb je daar nou aan? Geef dan een SmartTV waar de app van KPN wel op kan draaien. Voel me toch wel een beetje verneukt đŸ¥²


Nou, dat noem ik dan iemand blij maken met een (bijna) dode mus. Een smart tv waarop je zelf geen apps kunt installeren is bepaald geen smart tv.

Je kunt er wel apps op installeren, maar dat is een beperkt aantal, de apps moeten ontwikkeld zijn voor het Philips Saphi besturingssysteem.
De KPN app is voor Android en Tizen (Samsung) systemen.
Philips zet alleen Android op de duurdere modellen.
 

Maar wel op een Oled 4K tv van LG en die geeft KPN niet cadeau!

Daar zit ook wel een behoorlijk prijsverschil in @Berrie_Kaas dat is geen TV om cadeau te doen. Dan zouden de abonnementsprijzen met sprongen omhoog gaan.

Dan kun je beter voor de korting kiezen i.p.v. de TV, dan kun je van het overgehouden geld zelf een TV naar keuze uitzoeken hetgeen sowieso een betere optie is.


Nou, dat noem ik dan iemand blij maken met een (bijna) dode mus. Een smart tv waarop je zelf geen apps kunt installeren is bepaald geen smart tv.

Je kunt er wel apps op installeren, maar dat is een beperkt aantal, de apps moeten ontwikkeld zijn voor het Philips Saphi besturingssysteem.
De KPN app is voor Android en Tizen (Samsung) systemen.
Philips zet alleen Android op de duurdere modellen.
 

Maar wel op een Oled 4K tv van LG en die geeft KPN niet cadeau!

Daar zit ook wel een behoorlijk prijsverschil in @Berrie_Kaas dat is geen TV om cadeau te doen. Dan zouden de abonnementsprijzen met sprongen omhoog gaan.

Dan kun je beter voor de korting kiezen i.p.v. de TV, dan kun je van het overgehouden geld zelf een TV naar keuze uitzoeken hetgeen sowieso een betere optie is.

Dat hadden ze er wel bij mogen vertellen zoveel verstand heb ik er niet van


Nou, dat noem ik dan iemand blij maken met een (bijna) dode mus. Een smart tv waarop je zelf geen apps kunt installeren is bepaald geen smart tv.

Je kunt er wel apps op installeren, maar dat is een beperkt aantal, de apps moeten ontwikkeld zijn voor het Philips Saphi besturingssysteem.
De KPN app is voor Android en Tizen (Samsung) systemen.
Philips zet alleen Android op de duurdere modellen.
 

Maar wel op een Oled 4K tv van LG en die geeft KPN niet cadeau!

Daar zit ook wel een behoorlijk prijsverschil in @Berrie_Kaas dat is geen TV om cadeau te doen. Dan zouden de abonnementsprijzen met sprongen omhoog gaan.

Dan kun je beter voor de korting kiezen i.p.v. de TV, dan kun je van het overgehouden geld zelf een TV naar keuze uitzoeken hetgeen sowieso een betere optie is.

Dat hadden ze er wel bij mogen vertellen zoveel verstand heb ik er niet van

 @Lu Cia, als je niet voor ‘korting’ maar met een ‘gratis’ tv kiest, betaal je de tv voor een groot deel zelf. Immers, neem je wel de korting kun je het ‘bespaarde’ bedrag naar eigen inzicht besteden. Zie ook @huistijger zijn conclusie. 

Enkele details van de betreffende tv zijn:

Specificaties

Philips UHD Smart TV 43 inch (43PUS7607/12)

  • Beeldschermdiagonaal: 43 inch (108 cm)
  • 4K Ultra HD LED
  • SAPHI Smart TV
  • Dolby Vision beeld
  • Dolby Atmos geluid

Er wordt dus melding gemaakt van het SAPHI besturingssysteem, maar je moet het internet op om er achter te komen welke beperkingen dit systeem heeft t.o.v. bv. Android,  


Om teleurstellingen en misverstanden te voorkomen kan dan ook vermeld worden dat de TV niet geschikt is voor de ITV App. 

Bijvoorbeeld zo:

Specificaties

Philips UHD Smart TV 43 inch (43PUS7607/12)

  • Beeldschermdiagonaal: 43 inch (108 cm)
  • 4K Ultra HD LED
  • SAPHI Smart TV (De KPN ITV App is op dit platform niet beschikbaar).
  • Dolby Vision beeld
  • Dolby Atmos geluid

Idd vind ik ook, kunnen ze beter melden dan kun je zelf nog kiezen voor de korting en zelf een geschikte tv kopen