Skip to main content

Ik heb zowel op mijn TV-toestel als op de STB DIW7022 de KPN ITV app geïnstalleerd, alles werkt op beide systemen, behalve werkt op beide systemen live tv kijken niet. Een bepaalde willekeurige zender start even op en valt daarna meteen weer terug naar de begintoestand van de app.

De softwareversie van de app is 3.0.16

Ik weet dat de app voor Android Bèta is, maar toch.

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic aangemaakt voor een troubleshoot. 

 

bepaalde willekeurige zender start even op en valt daarna meteen weer terug naar de begintoestand van de app.

Dat was op de Philips van mijn moeder ook @JanD .

Oplossing is app geheel verwijderen. En dan weer uit de Google Play Store halen. Dan werkt ie weer. 

Alleen lopen de live streams nog 5 minuten achter. Dus live.... ahum. Wel live heb je na heel kort pauzeren. Vreemd maar waar. Amen 🙏


bepaalde willekeurige zender start even op en valt daarna meteen weer terug naar de begintoestand van de app.

Dat was op de Philips van mijn moeder ook @JanD .

Oplossing is app geheel verwijderen. En dan weer uit de Google Play Store halen. Dan werkt ie weer. 

Alleen lopen de live streams nog 5 minuten achter. Dus live.... ahum. Wel live heb je na heel kort pauzeren. Vreemd maar waar. Amen 🙏

Ja! Inderdaad, heel kort pauzeren, dan loopt het zo goed als gelijk. Bedankt voor de tip!


Herinstallatie heeft geen effect, fout blijft op beide apparaten.

Graag een reactie van een moderator voor een oplossing.

 


Hoi @JanD, dat gaat om de Smart TV app als ik je goed begrijp? Werkt het tv kijken op de TV+ Box zelf wel goed?

Komt er ook een foutmelding als als je terug valt naar het startscherm, of is het enkel het terugvallen?

Het opnieuw installeren gaf ook geen verbetering dus. Welk merk en model tv toestel heb je precies?


Hallo @Jasper ik heb de app geïnstalleerd op mijn Sony TV uit 2018 met andrloid-tv en op de DIW7022.

In beide gevallen gaat het bij live tv-kijken fout. Ik krijg geen foutmelding, maar de app valt gewoon weer terug in de startpositie om aan te klikken om via de app tv te kunnen kijken.

Verder werkt alles binnen de app, alleen live tv kijken gaat dus niet goed.


Dat is gek inderdaad, op beide apparaten zou het wel moeten werken. Is het bij alle zenders, of bij specifieke zender(s)?

Verder werkt het wel zeg je, opnames en programma's terugkijken werkt wel dus. Ook van dezelfde zenders waarbij live tv niet lukt? 


Hallo @Jasper willekeurig welke zender ik live wil kijken gaat goed.

Verder werken alle niet-live diensten gewoon wel goed.

 


Hallo @Jasper onderstaand kom ik tegen, kan misschien ook voor mij gelden, want ik heb de ondertiteling standaard aan staan i.v.m. slechthorendheid:

Android KPN TV app crasht bij aanzetten ondertiteling | KPN Community

Ik ga het testen zonder ondertiteling en kom er op terug.

 

 


Hallo @Jasper (permanente) ondertiteling uitgezet, nu kan ik tv kijken.

De ondertiteling is dus de boosdoener.

 


Dat is interessant inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht. Goed dat je dat topic was tegengekomen, daarmee vallen de puzzelstukjes op hun plek. Ik heb overlegd met Marcia en stuur het door naar degene die over deze app gaat, zodat het bekeken kan worden. Kan je ook nog aangeven welke model Sony je precies hebt? Doordat het ook op de TV+ Box speelt weet ik niet of dat uitmaakt, maar ik geef liever teveel informatie door dan te weinig.


Zo zo. Live 5 minuten achter liggen én ondertiteling die het eruit doet klappen. 

Wederom een wat 'vroege' lancering dus. 

Gelukkig is 5 minuten achter liggen tijdelijk te ondervangen. Maar met die ondertiteling.…

Gelukkig hebben we de decoder nog 😁😎.


Kan je ook nog aangeven welke model Sony je precies hebt? Doordat het ook op de TV+ Box speelt weet ik niet of dat uitmaakt, maar ik geef liever teveel informatie door dan te weinig.

Hallo @Jasper :

Sony KD-43XE8099


Merci, ik geef het door. Als we er een terugkoppeling op hebben laat ik het weten.


Dank allen voor de reacties en details omtrent het ondertiteling probleem. We kunnen bevestigen dat deze bug er is en dat deze ook gerelateerd is aan het issue dat Live helaas enkele minuten van live is. We hebben een oplossing daarvoor en in die app-versie werken ondertitels ook weer gewoon zonder dat de app crasht. Zojuist voor de zekerheid even getest in die versie.
We stoeien helaas nog om die gefixte app gedistribueerd te krijgen alleen (! 😑), dat is de reden dat beide issues nog steeds aanwezig zijn in de Play Store versie. We doen er alles aan dat euvel z.s.m. te verhelpen zodat jullie ook de gefixte versie krijgen. Excuses.


We stoeien helaas nog om die gefixte app gedistribueerd te krijgen alleen (! 😑)

Het woordgebruik gaf me hier toch even een smile om de mond… 😀

Enneh. Ondertiteling in jullie (😎) gefixte app doet 'm niet meer crashen. Maar is het achterliggende (...) live probleem ook al opgelost. In jullie app. 😏.

En uit ander topic:

8bit schreef: 

Update is een drama hier. Veel haperen, schakelen tussen slecht en scherp beeld. 

Achter lopen qua tijd is vooral bij nieuws en sport irritant.

 


Ik ben inmiddels bewust terug bij Android 8.2.3 systeem als basis omdat alle recente Android versies de kpn App maar ook andere streaming apps het beeld en geluid laten haperen. Kpn had alleen er wel de meeste hinder van. Ik heb nu zoals inmiddels bekend is bij de App bouwers alleen nog het 300 sec delay en het ondertitel issue. Verder geen klachten en het wordt best ok zo!  De beeldkwaliteit is veel beter dan bv NL ziet of Canal Digitaal App en het zapt prima en snel. Ook een pluspunt. Ga zo door en ik zou er nog voor gaan betalen ook. 😎


Dank allen voor de reacties en details omtrent het ondertiteling probleem. We kunnen bevestigen dat deze bug er is en dat deze ook gerelateerd is aan het issue dat Live helaas enkele minuten van live is. We hebben een oplossing daarvoor en in die app-versie werken ondertitels ook weer gewoon zonder dat de app crasht. Zojuist voor de zekerheid even getest in die versie.
We stoeien helaas nog om die gefixte app gedistribueerd te krijgen alleen (! 😑), dat is de reden dat beide issues nog steeds aanwezig zijn in de Play Store versie. We doen er alles aan dat euvel z.s.m. te verhelpen zodat jullie ook de gefixte versie krijgen. Excuses.

De app-update met fix voor zowel live-5-min-achterlopen als ondertiteling-laat-app-crashen wordt gradueel uitgerold vanaf deze ochtend. Enkelen kunnen de app-update dus vanaf nu binnen krijgen, anderen zullen nog even moeten wachten en dan komt het alsnog z.s.m. binnen.

Deze update verloopt via de Play Store en dient via daar geüpdatet te worden en komt niet binnen indien auto-update uit staat in je AndroidTV/GoogleTV instellingen. 


Hier  is het probleem met het achterlopen van de zenders op de app opgelost. Ook het terugkijken gaat nu weer goed. Dit sinds de update die sinds vanmorgen beschikbaar is.


Heeft de gerepareerde een ander versie nummer? Of is dat nog steeds 3.0.16 @Ratonesque ?


Heeft de gerepareerde een ander versie nummer? Of is dat nog steeds 3.0.16 @Ratonesque ?

 Hallo @PeterG, nee, het is nu 0.3.21, zowel de app op de DIW7022 als op de Chromecast.

Overigens klapt-ie er ook niet meer uit als je de ondertiteling aanzet. Dus de problemen zijn verholpen, waarvoor dank aan het @TV Apps Team!


Heeft de gerepareerde een ander versie nummer? Of is dat nog steeds 3.0.16 @Ratonesque ?

Ik heb versie 7.62 en nog niet bijgewerkt,praten we wel over dezelfde app?


Heeft de gerepareerde een ander versie nummer? Of is dat nog steeds 3.0.16 @Ratonesque ?

Ik heb versie 7.62 en nog niet bijgewerkt,praten we wel over dezelfde app?

7.62? Dat is weer een heel ander nummer! En ik vind dat nummer van die wel bijgewerkte apps, dus 0.3.21, ook al niet logisch. Maar goed, ik heb ook geen idee hoe die nummers tot stand komen.

Op wat voor apparaat gebruikt u de app dan, @JanD?


Hallo @Ratonesque zowel op de Sony TV, de TV+box, tablet en mobiel.

 


Hallo @Ratonesque zowel op de Sony TV, de TV+box, tablet en mobiel.

 

Hmm... ook de op de +Box...voor de update had ik het nummer 3.0.15....ook op de +Box....ik heb 'm ook wel 's opnieuw geïnstalleerd, geloof ik, nou ja, het belangrijkste is dat alles weer goed werkt!

 


Bij mij op de Sony staat nu versie 3016, is blijkbaar een ander soort app dan op de mobiel.

Op de decoder staat ook versie 3016

Dus nog niet bijgewerkt.

Zojuist een update verwerkt op de diw7022, nog hetzelfde versienummer.

Zojuist een update verwerkt op de Sony. Nog hetzelfde versienummer, maar alles werkt nu wel goed met de ondertiteling aan.