Skip to main content

Sinds gisteren hebben wij op onze nieuwe Samsung tv en hebben direct de KPN ITV app geïnstalleerd, gezien we nu een smart TV hebben leek ons dit handiger dan een losse KPN Box. 
Live TV werkt prima, goed beeld geen haperingen niks niet. 

Maar zodra we iets willen terugkijken of 1 van onze programma’s willen bekijken die we hebben opgenomen, dan loopt het beeld vast. We hebben de Experia box al gereset, maar ook dit heeft niet geholpen. 
Wat nu te doen? 

Wat nu te doen? 

Gewoon een TV ontvanger gebruiken, dsn heb je ook geen last van de andere beperkingen zoals

  • Lagere beeldkwaliteit.
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand
  • Geen Videoland
  • Geen teletekst en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders

De iTV app op een smart-TV is mijns inziens nog lang geen volwaardig alternatief voor de TV ontvanger. Leuk voor een 2e of 3e televisie maar niet voor een televisie die dagelijks gebruikt wordt.


Indien jullie de smart TV met wifi hebben aangesloten zou je eens een kabel kunnen proberen te gebruiken. Dus direct van de experiabox in de UTP ingang van de Samsung. Voor testdoeleinden kan die kabel natuurlijk wel even over de grond lopen. 

Mocht dat helpen, dan een permanente oplossing zoeken. 

Zo niet (of als je nu al een kabel gebruikt), dan weet ik het ook even niet.


Hij staat aangesloten met kabel, dit omdat de experia box dichtbij de tv staat, leek mij handiger dan WiFi omdat ik weet van andere gebruikers dat het daar nog wel eens vaak mee mis gaat.


Ik heb hetzelfde probleem bij mijn samsung smarttv. Gisteren in huis, alles doet het behalve het afspelen van opnames, zowel op de WiFi als met de kabel. Erg jammer, anders was de losse box overbodig. De itv heeft naar mijn smaak voldoende opties, maar zo is het kastje alsnog nodig


Goedemiddag @Freire Gomez en @Kim0396 hebben jullie toevallig een 2020 Samsung TV?
Momenteel zijn er nog wat software conflicten tussen TV's van dit jaar en de app. Deze moeten binnenkort met een update vanuit samsung opgelost worden!


Ik heb inderdaad een 2020 Samsung tv 

dan wacht ik het even af, voor nu heb ik de kpn box maar weer opnieuw aangesloten 


Dat klopt is inderdaad 2020 model. Dan wacht ik ook op de update en hopelijk is het dan opgelost. Bedankt voor het antwoord! 


4 maanden verder, ik heb exact dezelfde problemen. Wanneer komt de oplossing?

 


Het antwoord van Thomas van KPN is inmiddels 4 maanden geleden en het probleem met Live pauzeren speelt bij mij nog steeds. Ik krijg een foutmelding dat er een probleem is met pauzeren en in een volgend scherm de melding dat de verbinding verbroken is. Onzin want alles werkt gewoon, behalve live pauzeren. De foutcode van de 2e melding is Stb-Nmc-400.  Is inmiddels bekend wanneer de Samsung update beschikbaar is om dit probleem op te lossen?


Hoi @Ronald M, bedoel je via de iTV app op een samsung TV of kijk je via de TV ontvanger?
Het laatste is namelijk een bekende storing momenteel. Zie ook dit topic:
 

 


Ik kijk via een TV ontvanger. Dat is inderdaad een bekende storing zag ik, maar de storing bestaat al zo lang dat ik mij afvroeg wanneer de oplossing wordt gerealiseerd. Het duurt m.i. veel te lang voordat een oplossing wordt geboden.


Daarover kun je het beste terecht in het daarvoor bestemde topic.

Dit topic gaat over specifiek het vastlopen van de iTV app op Samsung TV's  bij terugkijken en opnames. Hier heb ik de afgelopen 4 maanden geen voorbeelden meer van ontvangen. Ik heb goede hoop dat Samsung dit inmiddels opgelost heeft met een softwareupdate. 


Het niet op willen starten van de app (Waar @Luuk82) is ook een ander probleem. Dit wordt besproken in het onderstaande topic.
 

 


Beste @Thomas, mijn probleem gaat wel degelijk over "het vastlopen van de iTV app op Samsung TV's  bij terugkijken en opnames”. Dit gebeurt bij mij namelijk nog geregeld dat een opname vastloopt. Ik moet in dat geval een harde reset van de tv doen. Het probleem heeft zich bij mij nog niet voorgedaan bij terugkijken. Dus hierbij mijn bevestiging dat dit niet is opgelost door KPN en/of door Samsung. 


@wjb @Thomas, ik ondervind nog steeds problemen met het vastlopen van de KPN op mijn Samsung Frame TV van 2020. Dit is niet bij elk programma, maar komt geregeld voor. Heel de app en tv loopt vast. Is hier nu wel of geen oplossing voor? Ik heb deze tv gekocht omdat ik de app wil gebruiken en geen apart kastje. Daarnaast betaal ik extra om te kunnen opnemen alleen dit werkt nu niet. Hoe gaan we hier mee om?


Goedemorgen @Luuk82, wat balen dat het nog steeds niet goed werkt. 
Hoevaak ervaar je dit wegvallen en vastlopen ongeveer? Hoe zit je TV aangesloten op je experiabox? Als dat via Wifi is, kun je dan de snelheid eens testen via de TV op fast.com of met een smartphone vanaf de zelfde locatie?

De iTV app voor Smart TV's is overigens niet ontworpen als vervanger voor de TV ontvanger. Deze heeft inderdaad minder functies en features. 


Hi @Thomas Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken. Ik heb nu bv. 3 programma's die na een x aantal minuten een harde block heeft. Daarvoor een periode geen problemen met het opnemen en bekijken. 


Als ik de Samsung van het stroom afhaal en nog een keer probeer dan gaat wederom mis. Dit geldt overigens ook als ik hetzelfde programma via de gids ‘terugkijk’……

Als ik hetzelfde programma via de opnames terugkijk op mijn mobiel heb ik geen probleem. 

Ik heb mijn box bekabeld aangesloten via ene goede utp kabel. Ik heb glasvezel met een 200 mbit verbinding. En die snelheid haal ik daar ook. 

 

Mvg Luuk


Ik heb LG dus wellicht niet helemaal te vergelijken. Ik heb één keer een probleem gehad met de app (die ik verder nauwelijks gebruik, om (bijna (!) alle) redenen zoals hiervoor door wjb aangegeven). Ik heb het probleem toen opgelost door de app van de tv te verwijderen en daarna de tv een flinke poos spanningsloos te maken (stekker eruit). Vervolgens de app weer geïnstalleerd en probleem over.

Maar als gezegd: gebruik de ontvanger als je die hebt, zeker als de app zoveel trammelant oplevert.