Skip to main content

Beste,

Ik heb een Samsung tv (UE 55KU6470) waar ik in de appstore (of smarthub?) de KPN iTV app niet kan vinden.

Bij instellingen geeft het systeem aan dat de laatste update geïnstalleerd is. 

Weet iemand misschien wat ik verder nog kan proberen?

Alle overige apps (bijvoorbeeld Netflix, YouTube etc.) zijn wel gewoon vindbaar en werken prima.

Hallo @Barryg ,

Jouw TV is te oud. Deze TV van voor 2017 wordt niet ondersteund voor de KPN-app. 
 

KPN schreef ooit : 

Ik wil de KPN Smart TV app graag proberen

Leuk dat je onze nieuwe app wil ontdekken. De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. Op dit moment moet je echter wel een smart-tv van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer) hebben. Natuurlijk zorgen we ervoor dat er snel andere merken bijkomen!


Oei dat is zonde. Mijn tv is inderdaad van bouwjaar 2016. Software is van november 2018 dus vandaar dat ik er vanuit ging dat dit zou moeten kunnen. 

Hopen dat er snel een ondersteuning komt!


Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dit niet meer gaat gebeuren. Zelf heb ik trouwens hetzelfde probleem. Mijn LG TV is ook uit 2016.

Ook ondersteuning voor merken als Philips en Panasonic laat al jaren op zich wachten.  


Das apart wij hebben ook een LG uit 2016 maar hebben wel kpn apps, hij is zelfs zo oud dat de achtergrond van de browser is ingebrand. Waardoor je een soort waas krijgt.

 

Het is geen smart tv en heeft geen internet zelf. Alleen hdmi


Beste oplossing voor oude televisies is misschien wel zoiets als een Chromecast van Google. https://www.kpn.com/televisie/chromecast.htm


Goedemorgen

Dit is al een oud draadje, maar hopelijk komt iemand de vraag nog tegen. 
 

ik heb een nieuwe Samsung (QE65QN90B), model jaar 2022, maar ook hierop vind ik niet de KPN iTV app. Ik heb de tv in Italië gekocht. Kan dat er iets mee te maken hebben?

 

Alvast bedankt voor je reactie. 
F


Hallo @Fris Z ,dat zou heel goed kunnen, als dit type niet in NL bekend is, dan ook geen NL apps


Hallo @Fris Z ,dat zou heel goed kunnen, als dit type niet in NL bekend is, dan ook geen NL apps

Dank je voor de snelle reactie JanD,

 

Het type is wel beschikbaar in NL, alleen is de extensie code van het type anders. In de laatste letters wordt oa de land code aangegeven. (ATXZT) Die geeft inderdaad Italië als regio aan. Jammer dat een app die je in heel Europa moet kunnen gebruiken dan niet in de Italiaanse App Store van Samsung beschikbaar is. Dan zal ik toch een Chromecast moeten gebruiken. De iTV app kan volgens my wel op de Google chromecast 4k meen ik.

ciao,

Fris Z