Skip to main content

Sinds we een andere TV hebbem gebruik we niet meer het tv kastje van KPN, maar direct de KPN iTV app op de Samsung QN800C. Echter deze hangt heel vaak als we de tv uit standby halen. We kunnen dan geen enkel programma kijken, blijven die groen draaiende cirkel zien.

Enige remedie is dan de stroom van alles afhalen en weer aanzetten, dan werkt het weer prima.

We hebben de TV op Ethernet aangesloten en dus niet op Wifi.
Andere apps als Disney, Netflix en Amazon Prime hebben deze problemen niet.

 

Help

Hoi @pvd, welkom op ons forum!
De app heeft wat minder functie dan de TV ontvanger en is eigenlijk ook niet bedoeld als volwaardige vervanger hiervoor.

Alle informatie over de app kun je vinden op onze kennisbank:


Zelfde probleem met de Frame Tv van Samsung. Nl ziet werkt veel beter. Aparte kpn tv ontvanger is ook niet bug vrij en moet ook regelmatig opnieuw worden opgestart. 


Hoi @pvd, welkom op ons forum!
De app heeft wat minder functie dan de TV ontvanger en is eigenlijk ook niet bedoeld als volwaardige vervanger hiervoor.

Alle informatie over de app kun je vinden op onze kennisbank:

Ik begrijp dat de app geen volwaarde vervanger is...maar hij hoort niet te hangen.
Heb inmiddels wel gevonden hoe ik hem opnieuw op kan starten.
Rechts bovenin zit een instellingen en daar kun je de app afsluiten als er een probleem is.
Nu mijn vrouw nog overtuigen dat we die extra KPN box niet meer nodig hebben<
beetje zonde  om een extra apparaat aan te hebben als het niet nodig is.

 


Ik heb daar niet een algemene verklaring of oplossing voor, je schrijft dat de TV bedraad aangesloten is, kun je het ook eens via Wifi proberen? Ik ben ook wel benieuwd of hij direct bekabeld op de experiabox zit of er nog een ander apparaat tussen zit.


Ik heb daar niet een algemene verklaring of oplossing voor, je schrijft dat de TV bedraad aangesloten is, kun je het ook eens via Wifi proberen? Ik ben ook wel benieuwd of hij direct bekabeld op de experiabox zit of er nog een ander apparaat tussen zit.

Ik heb inmiddels gevonden hoe ik de KPN app op de Samsung TV kan afsluiten (rechts bovenin), daarna KPN app kiezen zie ik dat deze herstart en alles wel werkt. Het is net alsof de TV de apps soort van actief houd, maar wel suspend, zoiets als op je telefoon. Dit werkt voor mij nu voldoende. De TV hoeft dus niet meer uit en aan (dat is de stekker uit de aparte box van de QN800C trekken en terugdoen na 10 sec. Er loopt nl. 1 draad van de Samsung box naar de TV (dus alle aansluitingen zitten netjes in de tv kast).