Skip to main content

Op dit moment maak ik gebruik van een Internet - TV abonnement op mijn Samsung Smart TV.

Dit in combinatie met de KPN Arion ontvanger dus de TV kanalen komen via deze ontvanger op mijn TV binnen en daar is niets mis mee.

Omdat wij straks weer meerdere maanden in Spanje overwinteren en wij daar de KPN ITV app i.c.m. met de daar aanwezige jonge Samsung Smart TV gebruiken wil ik zeker weten dat straks ook alles goed functioneert.

Mijn vraag is, kan ik de KPN ITV app op mijn Samsung Smart TV (2017) en dan de KPN TV kanalen op mijn TV?

Dus i.p.v. de huidige TV ontvangst via de ontvanger rechtstreeks via WIFI, als dat althans mogelijk is.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb geformuleerd.

Bespaar u de frustratie dat gaat niet werken. U zal een spaanse internet provider gebruiken, deze app is alleen bedoeld voor gebruik via het KPN netwerk. 

 

U kunt het wel via tv.kpn.com proberen echter niet elke browser gaat daar goed mee om. Een laptop op de TV aansluiten of casten middels een Chromecast is ook een optie.


Ok, begrijp ik nu goed dat de KPN ITV app alleen op daarvoor geschikte TV’s werkt als die TV binnen het KPN WiFi netwerk opereert, dus feitelijk alleen thuis, correct?

 

Casten vanuit mijn iPad / iPhone (welke niet op het KPN netwerk zijn aangesloten) naar de op een TV aangesloten Apple TV4 gaat wel goed dus dan is ontvangst in Spanje geen probleem, toch.

Hier thuis functioneert het immers goed met daarbij dan even de opmerking dat ik dit getest heb op mijn iPhone waarbij WiFi was uitgezet.

 

 

 

 


Klopt. De app IN televisies en streamingapparaten is alleen vrijgegeven voor gebruik thuis (eigen IP). Zelfs niet bij de buren ook al hebben zij ook kpn.
Alleen de apps in MOBIELE apparaten mogen van de E.U. in de hele E.U. gebruikt worden.
Die van mobiele apparaten, smartphone, tablet en laptop, mogen en kunnen wel gecast worden. Ook in de hele E.U.
Het ligt dus niet aan de providers.

Het is bij Ziggo, T-mobile e.a. niet anders.


Dat het niet aan de providers ligt is discutabel, ze verschuilen zich wel heel makkelijk achter de content portabiliteits regelgeving. Het lijkt toch sterk op bedrijfsbeleid dus eigen keuze van de providers. Maar de content eigenaren zullen zeker een rol spelen. Hoewel die juist blij moeten zijn meer kijkers is meer reclame inkomsten.

Link

 

Naast de app is de website ook binnen de EU benaderbaar zoals genoemd.

 

Ps ik weet uit  eigen ervaring dat de Ziggo TV app ook gebruikt kan worden via het IP van de buren, met je eigen Ziggo login.


Dat het niet aan de providers ligt is discutabel, ze verschuilen zich wel heel makkelijk achter de content portabiliteits regelgeving. Het lijkt toch sterk op bedrijfsbeleid dus eigen keuze van de providers.

Wat maakt het ook uit? U heeft bij KPN een internet en tv abonnement voor uw thuis adres. Niet voor in Spanje. 


Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Natuurlijk, hoofdzakelijk voor thuis pc-gebruikers maar m.n. voor de gepensioneerden ook b.v. voor gebruik in Spanje of andere EEG landen.

Als ik de KPN TV kanalen niet in Spanje zou kunnen ontvangen was ik niet op KPN geabonneerd…😉


Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Natuurlijk, hoofdzakelijk voor thuis pc-gebruikers maar m.n. voor de gepensioneerden ook b.v. voor gebruik in Spanje of andere EEG landen.

Als ik de KPN TV kanalen niet in Spanje zou kunnen ontvangen was ik niet op KPN geabonneerd…😉

 

I.v.m. auteursrechten en eisen van zenders, kan je zo wie zo niet alle zenders op je mobiele telefoon in Spanje ontvangen (ook niet in combinatie met een Chromecast). 

 

En wat gepensioneerde ermee te maken heeft, ontgaat mij.

Ik ben zelf ook al een paar jaar met pensioen. 


Wat maakt het ook uit? U heeft bij KPN een internet en tv abonnement voor uw thuis adres. Niet voor in Spanje. 

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Natuurlijk, hoofdzakelijk voor thuis pc-gebruikers maar m.n. voor de gepensioneerden ook b.v. voor gebruik in Spanje of andere EEG landen.

Als ik de KPN TV kanalen niet in Spanje zou kunnen ontvangen was ik niet op KPN geabonneerd…😉

 

En wat gepensioneerde ermee te maken heeft, ontgaat mij.

Ik ben zelf ook al een paar jaar met pensioen. 


Ik reageerde op het antwoord van Galdor68 waarin hij schreef “..niet voor Spanje…”

Spanje is voor thuisgebruikers uiteraard niet relevant maar wel voor de vele gepensioneerden die maandenlang in Spanje bivakkeren wel.

 


Als ik de KPN TV kanalen niet in Spanje zou kunnen ontvangen was ik niet op KPN geabonneerd…😉

En die kunt u niet in Spanje ontvangen. Althans niet via de app op de smart tv. En toch bent u klant bij KPN 😉

Bij welke provider had u anders klant geweest dan? Want volgens mij is er geen enkele internetprovider die tv aanbied via een app op de smarttv in het buitenland. Bij ziggo werkt het op dezelfde manier als bij KPN. Hier een topic op het forum van Ziggo:

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/TV-buitenland/td-p/804344


Nu ontstaat er wat verwarring en dat zal wellicht aan mij liggen.

Ik begreep inmiddels dat het gebruik van de KPN ITV app op een Smart TV alleen thuis binnen het KPN netwerk functioneert en niet daarbuiten.

Waarop ik in mijn vorige bericht op doelde is dat als ik in Spanje niet de KPN ITV app kon gebruiken dan zou ik niet bij KPN blijven.

Die KPN app functioneert daar echter prima d.m.v. casten via de Cromecast of Apple TV 4.

Mijn excuses voor de verwarring.

 

 


Waarop ik in mijn vorige bericht op doelde is dat als ik in Spanje niet de KPN ITV app kon gebruiken dan zou ik niet bij KPN blijven.

Die KPN app functioneert daar echter prima d.m.v. casten via de Cromecast of Apple TV 4.

OOoooh,

Maar dat is dus niet de KPN TV op de Samsung TV zelf. 

Maar dan cast je vanaf je smartphone, tablet of laptop naar je tv. Dat is een andere app en die werkt prima in de E.U.


Aha, daar komt dus het misverstand vandaan...😡

Inderdaad, ik bedoel dus de app die ik op een iPad of iPhone installeer en dat is een ander app dan die je op de TV installeert.

Nogmaals mijn excuses voor de verwarring, leeftijd komt met gebreken….😀


 

Wat maakt het ook uit? U heeft bij KPN een internet en tv abonnement voor uw thuis adres. Niet voor in Spanje. 

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Natuurlijk, hoofdzakelijk voor thuis pc-gebruikers maar m.n. voor de gepensioneerden ook b.v. voor gebruik in Spanje of andere EEG landen.

Als ik de KPN TV kanalen niet in Spanje zou kunnen ontvangen was ik niet op KPN geabonneerd…😉

 

En wat gepensioneerde ermee te maken heeft, ontgaat mij.

Ik ben zelf ook al een paar jaar met pensioen. 


Ik reageerde op het antwoord van Galdor68 waarin hij schreef “..niet voor Spanje…”

Spanje is voor thuisgebruikers uiteraard niet relevant maar wel voor de vele gepensioneerden die maandenlang in Spanje bivakkeren wel.

 

 

Maar zoals ik al vermelde, je hebt niet alle kanalen.

Bijvoorbeeld BBC etc. heb je niet.

Want dat mag van BBC niet.

Zo zijn er nog enkele.

 

Verder werkt het perfect. 


Helder maar dat wist ik wel maar voor mij verder niet boeiend zolang ik maar de Nederlandse al dan niet commerciële TV kanalen kan ontvangen en dat is geen probleem.

Maar bedankt voor het erop attenderen…


@srna513006  noemt een samsung smart TV, dan ga ik er vanuit dat het de bedoeling is daar de Smart TV app  op te installeren. 

Mijn vraag is, kan ik de KPN ITV app op mijn Samsung Smart TV (2017) en dan de KPN TV kanalen op mijn TV?

Dat werkt niet die smart TV app is alleen voor thuis gebruik. Vanaf een tablet en een chromecast werken kan en mag wel.

 

Ps @Nick83 

Het maakt op zich ook niet veel uit, echter behalve het besturings systeem is er in mijn ogen geen goede reden waarom het niet zou kunnen of mogen. Of we nu via een omweg kijken of de app direct op een TV of mediaspeler.

 

Vandaag de dag kijken steeds meer klanten onderweg, helaas is de smart TV app ook geen vervanger voor Digitenne door deze beperking, vergeet voor het gemak Spanje ook binnen Nederland op een willekeurige camping heb je niks aan een TV of mediaspeler met de Smart TV app.

 

We moeten dus of casten of via de website kijken, dat vergt weer extra apparatuur.


 

We moeten dus of casten of via de website kijken, dat vergt weer extra apparatuur.

 

Ik heb daar geen problemen mee.

I.v.m. Netflix, Disney+ en ViaPlay heb ik toch altijd de Chromecast bij me op vakantie. 


 

We moeten dus of casten of via de website kijken, dat vergt weer extra apparatuur.

 

Ik heb daar geen problemen mee.

I.v.m. Netflix, Disney+ en ViaPlay heb ik toch altijd de Chromecast bij me op vakantie. 

Ik heb dan echt vakantie geen TV of streamdienst nodig.

Dat geschreven hebbend, in het algemeen heb ik er wel iets meer moeite mee, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Het heeft ook verder geen nut om hier de zoveelste ellenlange discussie over te voeren we moeten het maar accepteren. We mogen al blij zijn dat we sinds 2018 wel via de 'gewone' app buiten de deur en lands grens mogen kijken. 

 

Punt blijft dat het verschuilen achter de content portabiliteit regels wel heel makkelijk is.