Skip to main content

Hallo

Ik heb een Samsung ue65ku6400 tv uit 2017, maar ik zie de itv app niet in tv apps.

Mogelijk is de tv in 2016 op de markt gekomen waardoor de app niet beschikbaar is.

Mijn vraag is: komt de itv app er ook voor Samsung tv's uit 2016 en zo ja, wanneer ongeveer?

Het zou zonde zijn als ik nu alweer een nieuwe tv zou moeten kopen om KPN itv op m'n tv te kunnen gebruiken.

Mvg,

Paul

Ik heb een Samsung ue65ku6400 tv uit 2017, maar ik zie de itv app niet in tv apps.

Mogelijk is de tv in 2016 op de markt gekomen waardoor de app niet beschikbaar is.

Dat is inderdaad een televisie uit 2016 en daar zal geen iTV meer voor gaan komen.

Persoonlijk zou ik daarvoor ook geen nieuwe televisie gaan aanschaffen want de iTV app is absoluut (nog) geen volwaardig alternatief voor de TV ontvanger.

Mijn advies: Blijf gewoon een TV ontvanger gebruiken.


@wjb dank voor je snelle reactie.

Heb je informatie van KPN dat de app er niet meer voor 2016 tv's komt?

Mogelijk is dit vanwege een oudere versie van tizen.

Persoonlijk zou ik het fijn vinden mijn tv via Google Home te kunnen bedienen, zoals je Netflix kunt openen.

Dat is iets waar ik meerwaarde zie in de tv decoder.


NB Google komt dit jaar met Google Sabrina, een Android tv Chromecast, daar zou t wel op werken.


Heb je informatie van KPN dat de app er niet meer voor 2016 tv's komt?

Bron.

Daar staat niet expliciet dat de app er ook niet meer zal komen voor oudere televisies maar je kunt op je klompen aanvoelen dat dat het geval zal zijn.

 

Persoonlijk zou ik het fijn vinden mijn tv via Google Home te kunnen bedienen, zoals je Netflix kunt openen.

Dat kan ook maar dan moet je er (nu nog) een Harmony Hub bij gebruiken.

Ik hoop dat KPN ooit nog eens komt met de bediening van de TV ontvangers via het netwerk.

Ik heb deze wens jaren geleden al geopperd maar helaas is dat er tot op heden niet van gekomen.


@pmeijers er zijn ook nadelen van die app:

Functies app op TV:

  • Mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse Zenders
  • Geen pluspakket on demand aanbod (niet te benaderen)
  • Geen Videoland aanbod beschikbaar (ook al heb je het pakket)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

NB Google komt dit jaar met Google Sabrina, een Android tv Chromecast, daar zou t wel op werken.

Nee, er is (nog) geen iTV app voor Android TV, ook dan zal je gewoon moeten casten vanaf een telefoon of tablet.


Reageer