Skip to main content
Nadat bleek dat de ontvangst van digitenne aangepast is wou ik met mijn iPad en Apple-TV en de KPN iTV-app TV gaan kijken.

Het lukt wel om Ned 1, 2 en 3 op deze wijze te streamen naar de TV, maar bij de overige zenders is het beeld zwart...

Eigenlijk hoop ik dat ik wat verkeerd doe, het zal toch niet zo zijn dat het niet mogelijk is ?

Wie heeft een antwoord voor mij
Stream je via een lightning hdmi kabel?

Dat gaat hem namelijk niet worden.

Je kunt wel casten naar een Chromecast of Android TV.
ik stream draadloos naar de Apple-TV, en met HDMI naar de TV.

Op de iPad zelf zijn alle zenders wel te zien (en horen)......
De iTV app ondersteunt geen airplay.

Wil je zeggen dat je dan screenmirroring gebruikt voor het streamen naar Apple-TV?



Met een lightning HDMI kabel tussen iPad en TV gaat het ook niet werken.



Ik zou je adviseren om een Chromecast aan te schaffen, dan zal je probleemloos naar de televisie kunnen streamen.
Ja, volgens mij is dit hetzelfde als screen-mirroring...

Jammer dat iTV geen AirPlay ondersteund. Toch maar eens contact zoeken met KPN... 😏



Bedankt in ieder geval voor de info !
Bij screen-mirroring verlies je ook nog eens heel veel kwaliteit en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Ik verwacht ook niet dat de iTV app op korte/middellange termijn airplay zal gaan ondersteunen dus zou ik als ik jou was toch echt serieus overwegen om een Chromecast aan te schaffen. Wellicht klinkt dat voor jou als vloeken in de kerk, maar je weet in ieder geval dat dat probleemloos zal werken.
Volledig mee eens, neem voor die vier tientjes een Chromecast.



Voorkomt veel gedoe en werkt altijd. Apple is leuk als je in hun eigen systeem wilt blijven. Echter is dat in NL niet haalbaar,... Gewoon omdat er zoveel verschillende manieren om te streamen zijn en bij KPN het Apple aandeel ook erg laag is, zal KPN hier op korte termijn zeker niet mee bezig gaan.



Ik ben mijn Apple verslaving zelfs aan het afbouwen. Op een iPhone, iPad en mijn iMac gen 4 na, komt er geen ander Apple apparatuur meer.
Jammer dat iTV geen AirPlay ondersteund. Toch maar eens contact zoeken met KPN... 😏

Al goed geholpen door wjb zie ik. 👍🏽 KPN is hier, dus het contact is gelegd. Ik durf niet te zeggen of ondersteuning voor Airplay gaat komen. Er is sowieso eerst voor gekozen om Chromecast te gaan ondersteunen (omdat die groep klanten een stuk groter is). Voor zover ik weet wordt er op dit moment niet aan Airplay ondersteuning gewerkt.



Ik ben mijn Apple verslaving zelfs aan het afbouwen. Op een iPhone, iPad en mijn iMac gen 4 na, komt er geen ander Apple apparatuur meer.

Same! Ik was blij verrast toen bleek dat er een Chromecast functie ingebouwd zit in m'n Sony tv.

Streamen lukt nou helemaal niet meer heb app al opnieuw geïnstalleerd WiFi is goed YouTube ziet de chromecasts wel met app niet