Skip to main content

Ik heb twee kpn simkaartjes, een daarvan gebruik ik op reis in een Huawei mifi router. Kpn iTV casten naar een chromecast 2 lukt niet. De melding “er is iets mis gegaan” verschijnt. YouTube en Netflix werken wel. 
Als ik de simkaart uit mijn telefoon in de mifi router doe kan ik wel casten via de kpn iTV app. Wat kan hier aan de hand zijn?

Het is een Huawei E5785 mifi routet


Ik zie dat er zo’n acht maanden geleden een soortgelijke storing was. Toen was het een bug in de kpn iTV app. Wel gek dat bij mij het casten wel werkt met de kpn simkaart uit mijn telefoon, maar niet met de kpn simkaart, die ik een paar maanden geleden heb aangeschaft. 
Trouwens, de npo start app en Viaplay hebben hetzelfde probleem. YouTube en Netflix werken wel. 


Hoi @Gerard99! Ik begrijp dat je telefoon verbindt met het wifinetwerk dat uit je mifirouter komt. Op dat wifinetwerk zit ook je Chromecast 2, en daar cast je naar. Dat werkt voor YouTube en Netflix, maar niet voor onze iTV app, Viaplay en NPO Start. Dan verwacht ik niet dat het probleem hem in onze iTV app zit. Geven Viaplay en NPO Start dezelfde melding, of wordt daar iets anders weergegeven?

Welke APN instellingen gebruikt de simkaart die in je mifirouter zit?


Apn = internet

dit is bij beide simkaarten van kpn het geval. 


Het vreemde is dat, wanneer ik de simkaart in de mifi router vervang door de kpn simkaart uit mijn telefoon, ik wel kan casten vanuit de kpn tv app. 


Wat is de apn van de simkaart uit je telefoon? Want als die het in de mifirouter wel doet, dan ligt het in ieder geval niet aan de router zelf. Als de telefoonsimkaart een andere apn heeft, dan kun je de apn van de routersimkaart aanpassen en kijken of het dan wel wil. 


Ik had al aangegeven dat de apn van beide simkaarten hetzelfde is. N.l. internet. 
 

inmiddels is het probleem opgelost. 
Het werkt spontaan. 
 


@Gerard99 Fijn dat het is opgelost! Het blijft vreemd dan inderdaad. Post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen betekenen!