Skip to main content

Dag,

 

Graag zou ik het e.e.a willen weten. Ik lees dat jullie bezig zijn met het uitrollen van een iTV app voor Google TV, welke nu nog in beta is.

Nu vroeg ik mij daarover het volgende af:

  • werkt de toekomstige  ‘google tv itv app’ ook op de wifi van mijn buurman? (dus als ik niet ingelogd ben op mijn eigen kpn wifi)
  • Werkt de toekomstige  ‘google tv itv app’ als ik via een VPN verbinding inlog op mijn kpn wifi netwerk?

1. Ja... als uw buurman ook KPN heeft als provider en tv van KPN heeft.

2. Dat zult u dan moeten proberen. Kan werken, maar is afhankelijk van diverse factoren. Onder andere van het type VPN wat je gebruikt en hoe je dat implementeert.


1. Ja... als uw buurman ook KPN heeft als provider en tv van KPN heeft.

2. Dat zult u dan moeten proberen. Kan werken, maar is afhankelijk van diverse factoren. Onder andere van het type VPN wat je gebruikt en hoe je dat implementeert.

Oké, nee dat heeft hij helaas niet.
Is er een support artikel of iets te vinden over VPN configuraties die werken met behoud van KPN diensten?

Bij voorbaat dank!

 


1. Je kunt alleen via jouw eigen aansluiting van de smart-TV app gebruik maken. Je zult bij de buren dan dus een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op moeten zetten. De buren mogen daarbij rustig een abonnement bij een andere provider hebben.

 

2. Ja, als je de Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laat opzetten waarbij alle communicatie via de VPN tunnel loopt dan kan het iTV platform niet zien dat jij buiten de deur bent en dus zal het functioneren. 


Ik heb het zelfde probleem.

Kpn itv via chromecast werkt niet als je niet thuis bent.

Heb in mijn fritzbox een continue vpn naar mijn fritzbox  thuis en via laptop kan ik gewoon de interne ip adressen gebruiken maar de chromecast zegt nog steeds je bent niet thuis.

Hoe gaat dit wel werken, is er enige documentatie van?

Gr,

Arnaut


Is dat een Google TV Chromecast met de smart-TV app of gebruik je een telefoon of tablet om naar die Chromecast te casten?

Stuur je alle verkeer door die VPN tunnel?


het is de nieuwste chromecast met de kpn itv app daarop geïnstalleerd.

Ik kan in mijn fritzbox 7360 niet ergens aangeven alle verkeer via VPN (of ik kijk er overheen)


Als jij naar https://whatsmyip.org gaat, wat is dan jouw IP adres. Is dat het IP adres van jouw thuisnetwerk?

Als dat niet zo is, kijk dan eens naar punt 7 op deze pagina.


Hij geeft niet het ip adres van thuis aan.

Maar de fritzboxen hebben wel een vpn met elkaar.

Kan wat ik al zei op laptop wel op thuisnetwerk komen met de thuis interne ip's.

Op de thuis fritzbox 7490 is een vpn account aangemaakt en op de externe fritzbox 7360 is een vpn verbinding ingesteld als verbinden met bedrijfsnetwerk.

Punt 7 van de pagina waar naar verwezen wordt gaat over het aanmaken van een vpn account en niet over een vpn verbinding met een bedrijfsnetwerk.

En bij die instelling kan ik in de 7360 niet aangeven alle verkeer via vpn.


Hij geeft niet het ip adres van thuis aan.

Dat betekent dat alleen het verkeer naar het LAN aan de andere zijde door die tunnel geleid wordt en niet het verkeer richting Internet.

Dat is eigenlijk ook de normale gang van zaken.

Je zult bij de instellingen van die VPN tunnel ergens expliciet moeten kunnen opgeven dat al het verkeer via die VPN tunnel moet gaan lopen, anders gaat het niet werken.


en dat kan dus niet bij de vpn instellingen.
Zie bijlage.
 

 


Dan zal je een andere VPN oplossing moeten gaan gebruiken.

Zelf gebruik ik een OpenVPN server die op mijn Synology NAS draait. Daarmee kan je wel alle communicatie via de VPN tunnel laten lopen.

Er is ook een OpenVPN cliënt die je op de Google TV kunt installeren.