Skip to main content

Hier hetzelfde in Malaga. Via 4g ( wat 5g zou moeten zijn) geen app die werkt. WiFi hotel ook kansloos. Altijd T-mobile abbo gehad en Ziggo tv en waar ook ter wereld nooit geen problemen. 
Geeft te denken….

Ook Apple telefoon @Jpivo ? Ik probeer een zeker verband te achterhalen namelijk. 

Ziggo tv... wereldwijd? Echt niet. Ook alleen EU. 


Jep , Apple. iPhone 13. En wereldwijd was een idd uit de bocht. Maar in Europa nooit geen problemen gehad.


@Jpivo Welkom op het forum, ik heb even een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt zodat we daar samen na even kunnen kijken. Heb je in het verleden wel succesvol gebruik kunnen maken van de app in het buitenland en krijg je ook iets van een foutmelding terug? 


Ik heb sinds twee weken alles van kpn. Mobiel, internet en tv. Daarvoor altijd ziggo tv en t-mobile mobiel . Tv app werkt thuis uitstekend.

 


Naar mijn weten maakt de Ziggo GO app gebruikt van variabele bitrates die afhankelijk zijn van de snelheid van de verbinding tussen server en telefoon/tablet/computer/Chromecast. Daarnaast heeft Ziggo GO volgens dit bericht een limiet in de bitrate afhankelijk van de schermgrootte van het gebruikte apparaat. 

Bron

De TV app van KPN lijkt maar drie standen te hebben in de bitrate (Laag, Middel en Hoog) waarbij tijdens het casten of streamen altijd de hoogste gebruikt wordt. 

De bijbehorende bitrates zijn resp. ongeveer 1,5Mbps, 2,3Mbps en 4,5Mbps.

Ik denk dat het ontbreken van variabele bitrates killing is voor de werking in het buitenland. Jouw 4G verbinding kan perfect zijn maar het is de zwakste schakel die de snelheid met het TV platform bepaalt. Dus als er op de route naar het TV platform een bergweggetje gebruikt wordt om de Pyreneeën over te komen dan heb je de poppetjes al snel aan het dansen. Ziggo Go zal in zo’n situatie de bitrate nog wat terug kunnen draaien.

Daarnaast heeft de KPN TV app mijns inziens een veel te kleine buffer waardoor elke hapering in de verbinding direct leidt tot een hapering in het beeld. Mijns inziens zou KPN er verstandig aan doen om life televisie met zo'n 15 à 30 seconden vertraging uit te zenden en een buffer van 15 à 30 seconden op te bouwen. Als KPN dan het aantal seconden instelbaar maakt dan kan je thuis kiezen voor 0 seconden en op vakantie voor bijvoorbeeld 30 seconden.


WJB, dank voor je heldere en duidelijke uitleg. Ben zelf ook technisch maar ict gaat me nét iets te ver. Maar ik volg je prima.
Ik heb nog geen accurate workaround gevonden hier, maar goed. Ben in een paar dagen weer thuis dus dan zal dit probleem zich niet meer voordoen hoop ik😉 Wel iets voor kpn om naar te kijken denk ik. Ben vast niet de enige met dit probleem.👍