Skip to main content

Bij mij werkt de iTV app niet als ik op de wifi van een andere locatie zit. Met 4G werkt hij wel, maar met de wifi krijg ik de melding dat de video niet beschikbaar is (bij zenders en opnames). Dit probleem heb ik met mijn mobiel, maar ook met de tablet. Via de klantenservice werd ik verwezen naar tv.kpn.com, maar daar krijg ik bij alles de foutcode 3016. De apps van Netflix en Videoland werken wel perfect op de wifi (zelfs die van de concurrent Ziggo), maar waarom die van KPN niet? Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Op mijn mobiel heb ik Android 11. Weet iemand de oplossing om dit probleem te verhelpen?

 

Oplossingen die ik al geprobeerd heb vanuit andere fora: ik log in met het abonnementsnummer en de code, kan zenders 1, 2 en 3 wel kijken, maar andere zenders niet en heb hem al een keer omgezet naar 3g kijken, maar dit werkte ook niet.

Hallo @Huijbers , heb je het over de app of de web, zie hieronder de link voor meer uitleg:

https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken.htm


Hallo @Huijbers ,

Dit komt vaker voor. Iemand van KPN heeft het uitvoerig getest en vermoed dat het met een bug in Oxygen OS te maken heeft. Mogelijk speelt dit ook bij jou? Is niet door KPN op te lossen. 

bron : 

 


Hallo @Huijbers ,

Dit komt vaker voor. Iemand van KPN heeft het uitvoerig getest en vermoed dat het met een bug in Oxygen OS te maken heeft. Mogelijk speelt dit ook bij jou? Is niet door KPN op te lossen. 

bron : 

 

Hoi, bedankt voor je reactie. Het klinkt inderdaad als hetzelfde probleem, alleen heb ik geen Oneplus, maar een Samsung mobiel en tablet. Maar inderdaad, tot recentelijk hadden we geen problemen en nu ineens wel. Maar dan zouden we toch veel meer mensen problemen moeten hebben die tv kijken via de wifi van bv werk, ziekenhuis, koffietent enz? Of zie ik dat dan verkeerd?


Geen idee verder, maar je bent niet de eerste die dit meld, Er zijn ook diverse andere topics terug te vinden hierover. Het speelt bij sommige types telefoon/tablet in combinatie met Android 11. 

Hopelijk komt er een keer een nieuwe update voor jouw telefoon waarin dit wordt opgelost.  

KPN heeft aangegeven dat zij het niet kunnen oplossen. 


Hallo @Huijbers, welkom. 

Werkt de KPN ITV app enkel niet via jou mobiel op Android 11 op de Wifi? Zijn er misschien andere apparaten waarop je dit zou kunnen testen? Bijvoorbeeld iemand anders zijn smartphone of een tablet. Ik ben benieuwd of het enkel aan jouw telefoon ligt of aan het ITV account. 


Hoi @Hanna_ 

 

We hebben het ook geprobeerd op de mobiel van mijn echtgenote (ook een Samsung maar ander model) en daar werkt het wel, maar ook niet altijd. En ook nog geprobeerd met een laptop en ook daar werkt het meestal wel, maar niet altijd. Soms bij de 2e of 3e poging pas. 


Hallo @Huijbers, 

gebruiken al deze apparaten Android 11? 


Hoi @Hanna_ ,

 

Ja ze gebruiken allemaal Android 11. We hebben nu de cookies verwijderd en nu gaat het iets beter. Ik kan nu bv wel zenders live bekijken en nieuwe opnames, maar oudere opnames kan ik nog steeds niet zien. En soms moet ik wel 6x klikken voor een zender opstart.


@Huijbers, wat apart. Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zou je in plaats van de app een tv.kpn.com willen uittesten op jouw tablet? Merk je, naast dat de ITV app niet goed werkt misschien ook andere problemen met het internet, webpagina's die niet goed laden/trage verzending van email bijvoorbeeld?Â