Skip to main content

Op 1 van de 2 iPads in onze familie werkt de KPN ITV app niet. De App start gewoon op maar na selectie van het programma (hetzij via de tv gids of terugkijken of via opgeslagen) wordt het programma gestart en gaat het cirkeltje in het midden even draaien en gaat dan op het pauze tekentje en daarna vrijwel direct op het driehoek tekentje. Het verdere beeld blijft zwart en de teller gaat niet lopen.

Op alle andere Apple apparaten werkt de app wel. Op alle apparaten zit de meest recente IOS 15.5 en  de iPad is diverse malen opnieuw afgesloten en opgestart. Ook is de app volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik de iPad volledig  naar de fabrieksinstellingen heb terug gezet, zonder terug zetten van de backup. maar wel met herinstallatie alleen van de KNP ITV app. Ook dit leverde geen soelaas op. Het verschil tussen de iPads is het versie nummer. de oudste is een mini iPad 4 en de nieuwe is een mini iPad 5. die laatste werkt wel goed.

Ik zou dit probleem graag opgelost zien.

Hallo @Vlierefuiter ,

Wat gebeurt er als je op één van de andere Apple-apparaten de app even verwijdert? Lukt het dan wel? 

Het is niet zo dat je op bv 80 apparaten ingelogd kan zijn. Om misbruik tegen te gaan is er vast een maximum aantal apparaten ingesteld. Kan even niet terugvinden hoeveel het maximum is. 


het gaat niet om 80 apparaten, maar om 5 apparaten, maar het is het proberen waard.


geprobeerd, maart geen resultaat. iPad volledig gewist en opnieuw zonder backup geïnstalleerd en daarna kan itv app alleen geïnstalleerd. alle apparaten uitgelogd. geen resultaat, nog steeds geen bewegend beeld uit de app te krijgen terwijl alle andere functies zoals opnemen, programma's zoeken etc gewoon werken.


Oplossing kwam uit het niets. Na een gesprek met XS4all om te kijken of tv kijken via de webbrowser wel werkte, hetgeen inderdaad zo was, bleek daarna de app het ook weer te doen. De achterliggende problematiek ken ik niet, maar mijn vrouw zal wel gelukkig zijn, dus ik ook, na 1 maand zoeken.