Skip to main content

Mijn man en ik hebben deze week beiden een nieuwe samsung a50 gekocht.  Hierop werkt de itv app niet meer. Laatste updates zijn geïnstalleerd, app is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Rara..…

Als ik alle reacties hier lees ben ik benieuwd of er na een jaar al een oplossing is.…

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt, afgesplitst van topic

Spaar jullie energie en de moeite kpn kan hier niks mee heb dit probleem al eerder aan de hand ze bellen mij steeds terug steeds weer een andere collega steeds weer opnieuw mijn probleem uitgelegd, en steeds weer het zelfde verhaal we ga kijken wat we kunnen doen wij bellen u hierover terug. Ben nu al een 4 maanden bezig maar nog steeds geen itv op mijn gsm. En moeten nog steeds terug bellen en dat is al 2 maanden geleden..... Ik wil jullie niet ontmoedigen maar heb van een familie lot ziggo op mijn gsm en dat werkt.…

Admin: post verplaatst 


Hi@San75 en@Rene_francois. Dit is inderdaad een topic van bijna een half jaar geleden. De app zou gewoon moeten werken. Als ik het goed heb gaat het om deze Samsung. Klopt dit? 

@Rene_francois Wij kijken dit graag na. Zou je willen toelichten wat je precies ziet? Een foutmelding? Welk toestel heb je? Ik zie dat het om Android 9.x gaat. 

Admin: post verplaatst 


Klopt, dit betreft bij ons beiden de samsung a50

Voorheen geen problemen bij s6 en s7. Nu vanaf RTL 4 de volgende melding

 

Admin: post verplaatst 


Welke versie van Android staat er op je toestel en die van je man? Maakt het nog uit of je WiFi inschakelt? Ik zie hierboven dat je op 4G zit. 

Admin: post verplaatst 


Dit is nu de zoveelste keer dat de (nieuwe) kpn itv app onder android het laat afweten. De beelden moeten voortdurend gebufferd worden waardoor het beeld vaak stil staat. (zowel smartphone als tablet) De via helpdesk kpn / kpn winkels aangedragen oplossingen werken niet. Het ligt volgens kpn aan het toestel / tablet. Ik heb nu in mijn vakantie in zuid Duitsland de proef op de som genomen. 

Een reisgenot had de Ziggo app en ik de kpn app. Zelfde probleem met de kpn app terwijl de Ziggo app geen problemen gaf. De Ziggo app op mijn toestel geinstaleerd. Dus zelfde omstandigheden als de kpn app. Kpn app bleef de problemen houden (beeld op de laagste kwaliteit) terwijl de Ziggo app soepel de beelden bleef streamen.

Kpn doe er wat aan. Ik ben al jaren een trouwe klant van compleet. Geduld begint op te raken.

Admin: post verplaatst 


Dit is nu de zoveelste keer dat de (nieuwe) kpn itv app onder android het laat afweten. De beelden moeten voortdurend gebufferd worden waardoor het beeld vaak stil staat. (zowel smartphone als tablet)

Op mijn Huawei MediaPad M3 ervaar ik eigenlijk geen problemen met de iTV app buiten het feit dat ik geen opnames van HD-"Glas" zenders kan terugkijken.

Admin: post verplaatst 


Ik heb sinds deze week precies dezelfde problemen als san75. Ook ik heb de Samsung a50.

Wi-Fi of 4g is geen verschil en daarbij werkt de app verwijderen en opnieuw instaleren ook niet. Nieuwste versie van de app heb ik.

Admin: post verplaatst 


Dit lijkt haast een dingetje met de Samsung A50 te zijn.@Rene_francois welk toestel heb jij waarop je dit ervaart? 

Admin: post verplaatst 


Wat is er ten opzichte van 1 of 2 weken veranderd?

Hiervoor werkte het namelijk wel gewoon.

Admin: post verplaatst 


Inderdaad geen verschil op 4g of wifi

Admin: post verplaatst 


En het is geen dingetje cd samsung a50. Ik heb dit ook kort gehad met mijn s7. Dit probleem was na een paar dagen opeens weer opgelost. 

Heb ook al geprobeerd beeldkwaliteit lager te zetten en verschillende instellingen te veranderen. 

Admin: post verplaatst 


Dussssss....net even geprobeerd. Op mijn toestel werkt het nu, op dat van mijn man nog niet..Die heeft nog steeds alleen ned. 1,2,3

Hebben jullie iets veranderd?

Admin: post verplaatst 


He@San75, durf ik zo niet te zeggen. Ik heb de vraag open staan voor morgen, als ik je bericht zo lees is er iets veranderd. Beiden wel dezelfde software versie van de iTV app?

Admin: post verplaatst 


En weet je al iets meer?

Doet het namelijk nog niet op mijn telefoon.

Admin: post verplaatst 


@Aaronreuling nope. Op mijn telefoon doet de app het nu weer wel. Geen idee hoe dat komt. Heb met allerlei instellingen zitten rommelen.  Bij mijn man hetzelfde gedaan zonder succes. Ook zijn app werkt nog steeds niet.  

Admin: post verplaatst 


KPN kijken jullie ook even mee aan een oplossing?

Admin: post verplaatst 


Hallo @Rene_francois, @Aaronreuling en @San75, ik heb jullie reactie afgesplitst naar een nieuw topic. Het probleem dat in het vorige topic aan de kaak werd gesteld, is opgelost. Waarschijnlijk heeft het daar geen raakvlak mee. Zo kunnen we hier met een schone lei beginnen.

Ik zoek hier bij jullie overeenkomsten. Zelf ervaar ik geen problemen met de Samsung S8 en Huawei P20. Voor zover ik weet maken jullie gebruik van een Samsung A50. Jullie ervaren het probleem met WiFi en 4G. 

Welke software versie van iTV gebruiken jullie?

Klopt, dit betreft bij ons beiden de samsung a50

Voorheen geen problemen bij s6 en s7. Nu vanaf RTL 4 de volgende melding:Sorry… Er ging iets fout 

Mag ik daaruit opmaken dat NPO 1, 2 & 3 het wel doen?


Versie 6.5.1.1

Sinds de zenders niet meer werken, heb ik de app al 2x upgedate in de appstore wanneer dit mogelijk was. Ook heb ik de app meerdere malen verwijderd al.

NPO 1, 2 En 3 doen het inderdaad wel.


Klopt, ned 1, 2 en 3 werken. Vanaf RTL 4 niets meer

 


Het vreemde is, dat jouw man @San75 wel gewoon alle zenders beschikbaar heeft(?) Is er iets wat jullie toestellen verschillen? Overigens heb ik de melding doorgezet naar de ontwikkelaars van iTV online. Ze gaan het maandag nader onderzoeken.  


Nee, zijn exact dezelfde toestellen. Gekocht op dezelfde datum. Geüpdate en zelfde versie van de app.

Daarnaast hebben we net alle instellingen van de app en de instellingen van de telefoon nagelopen.  Die staan allemaal hetzelfde. 

 


En?


Dit lijkt een probleem met de DRM te zijn, hoewel het wel opmerkelijk is dat 1 van de toestellen van @San75 wel gewoon werkt. @San75: op het toestel waar RTL etc. wel werkt, werken daar ook de zenders na de eerste 10?

Hoe dan ook, indien dit daadwerkelijk te maken heeft met DRM (wat zeer waarschijnlijk is), moet dit worden opgelost in de player van de iTV app. Op dit moment zijn de collega's van alles aan het uitzoeken, maar ik kan vooralsnog niets zeggen over de oplostijd.


Bij mijn man hebben we eergisteren de app wederom van het toestel verwijderd, alle instellingen een keer omgezet en vervolgens weer terug. (Bijv van 4g naar Wi-Fi, beeldkwaliteit van slechte naar goede kwaliteit en terug etc) Dit heb ik met mijn toestel vorige week ook gedaan, meteen erna deden beide toestellen het nog steeds niet. De mijne een dag later wel, die van mijn man sinds vanavond plots ook. Rara.....gisteren deed het toestel op dezelfde instellingen nog niets.

Vooralsnog is het (vreemde) probleem hier dus opgelost.

 


Bizar hoor, @San75 . Uiteraard ben ik blij dat het nu werkt maar ik krabbel wel over mijn hoofd wat er nu precies mis ging. Mocht het, onverhoopt toch weer misgaan, laat het weten! Uiteraard hoop ik dat het nu allemaal blijft werken!