Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Als ik in mijn pauze op het werk de app van KPN wil gebruiken om afleveringen terug te kijken moet ik eerst de wifi van mijn werkgever uitzetten en overschakelen op mijn telefoonverbinding om iTV te kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf een iphone 14 die volledig geupdated is. Kan mij toch niet voorstellen dat je perse je eigen internetbundel moet gebruiken om online tv te kunnen kijken?

 

Is hier iets tegen te doen?

Bij veel bedrijven (grote) is de internet verbinding via een buitenlandse provider. Een bekende is het Sheraton hotel.

Ook kan het zijn dat het afgeschermd is omdat ze niet willen dat het (interne) netwerk voor andere dingen wordt gebruikt. TV gebruikt relatief 'veel’ data; 6 Mb/s bij 1080p, en ze willen het dan liever behouden voor werk gerelateerde zaken.

Wat voor melding krijg je in de KPN ITV app als je deze opstart met de wifi verbinding op je werk?

Heb je al eens contact gehad met de ICT afdeling die dat netwerk verzorgt en onderhoudt?


Bedankt voor de snelle reactie. 

Als ik de app opstart dan doet hij niets, als ik bv NPO1 aanklik dan krijg ik zwart scherm met wel de mogelijkheid om op pauze te klikken. Als ik dat doe en weer op play druk gebeurt er ook niks. 


Als ik via de website iTV open dan krijg ik “er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (1001)

Echter krijg ik nu (via de site) wel live tv… nu al een paar keer achter elkaar krijg ik bij de 3x opnieuw proberen wel een verbinding. 


Moeizaam dus. En via de app helemaal niet.

Werkt het op andere '’vreemde'’ wifi netwerken wel?


Heel vreemd dus, hij heeft het heel even gedaan maar na het switchen van kanaal krijg ik weer dezelfde melding via de website. Foutcode 1001. Naar herhaaldelijk refreshen en opnieuw proberen 10 min later lukt het weer wel. Ik snap er niks van.

Via de app lukt het dus sowieso niet. Op prive wifi van bekende werkt het wel. 


Dan moet het toch in de wifi op je bedrijf zijn. Neem eens contact op met de ICT afdeling.

Met de app en je telefoon is niks mis, aangezien…

Op prive wifi van bekende werkt het wel. 


Kan zomaar wezen dat ze het doelbewust geblokkeerd hebben...


Lijkt mij sterk want nu werkt het weer wel op de website. Ziggo had ik voorheen en dat is ook nooit een probleem geweest net als Netflix etc. 

Ik ga wel een keer in gesprek met de ICT afdeling.


Welkom op het forum @RBN026. Als het op andere netwerken wel werkt en specifiek op dat netwerk niet is mijn eerste gevoel ook dat het netwerk mogelijk iets niet toelaat. Heb je al met de ICT afdeling kunnen sparren, hebben zij het op kunnen helderen?