Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn wifi die steeds uitvalt en mijn tv ontvanger die moeilijk opstart? ( beeld word zwart en geeft een flits en soms na 5 a 10 min pas beeld) 3x gebeld naar klantenservice elke keer is er zogezegd niets aan de hand met mijn tv ontvanger of modem omdat ze zien dat het goed werkt op afstand? Maar ik denk dat er intern ergens een fout zit aangezien ik alles veranderd heb nieuwe kabels. Een nieuwe switch gekocht van netgear ( op advies van klantenservice kpn, had er 1 van tplink maar dat was niet compatible zeiden ze het de experia v10) beetje raar maar goed het heeft al een tijdje zo gewerkt. 

 

Nu eergister weer gebeld en nu word er weer een hdmi kabel opgestuurd? Ik heb al 3 nieuwe andere kabels geprobeerd. Ik ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd word van het kastje naar de muur gestuurd  kan iemand mij helpen met dit probleem? Of een nieuwe modem of een nieuwe tv ontvanger. Het wifi probleem is er nooit geweest en is er nu wel en ik woon nog in hetzelfde huis🙄

Goedemorgen @Mitch2286,

Welkom in de ruimte tussen het kastje en de muur 😉. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat we het opgelost krijgen, maar we kunnen het in ieder geval proberen. 

Op basis van de omschrijving ga ik even iets roepen (wat wellicht een beetje bijzonder klinkt): Is de TV niet “gewoon” stuk? Ik lees namelijk dat er wat verbinding betreft al een heleboel geprobeerd is (herstarten en vervangen). Ik lees nog niet dat er een andere HDMI poort op de tv is geprobeerd, dus dat zou nog een optie kunnen zijn om te testen. En om het uit te sluiten zou er een ander apparaat (dvd speler/chromecast/gameconsole) op tv aangesloten moeten worden (of ene andere tv testen als dat tot de mogelijkheden behoort). Werkt deze ook niet naar behoren (zwart beeld met een flits), dan kunnen we met meer zekerheid stellen dat het in de tv niet helemaal lekker gaat en anders zoeken we verder.


De tv is niet stuk, andere apparaten werken gewoon..

Hdmi kabel van kpn ook geprobeerd geen verschil

 

Hoe nu verder?


Hoi @Mitch2286, welkom op ons forum! We denken graag even mee, wat voor netwerkapparatuur heb je verder allemaal aangesloten?
Je noemt al een paar switches, welk type gebruik je precies? Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?


@Mitch2286 heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden? We denken graag even mee!


Ik heb alleen een netwerk switch er tussen van netgear.

Ook heb ik alles eruit tussen uit gehaald en toen getest maar probleem blijft. Helaas


Zet u de ontvanger elke keer uit dan na het tv kijken?
U zou bij het niet uitschakelen, dan niet de melding moeten krijgen dat het 10min duurt voordat de ontvanger opstart.
Dit gebeurd pas namelijk bij 95% dus als hij opstart.
Je geeft ook aan dat de wifi wegvalt.

Bij 70% naar 75% gaat het beeld even op zwart omdat dit zich aanpast aan de TV resolutie.

Weet niet of een moderator kan uitlezen of er veel PPP sessie uitvallen zijn.


Ik krijg ook geen melding van het opnieuw starten, de tv ontvanger blijft aan. Het is niet dat de tv ontvanger helemaal opnieuw start. Maar krijg een flikkerend beeld. Net of ie niet wil aanslaan


Hoi @Mitch2286, ervaar je deze problemen nog steeds?
Ik kan altijd de lijn nog even uitlezen als je wilt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402


Mag ik vragen hoe dit uiteindelijk is opgelost? Hier exact hetzelfde probleem dat het 5 tot 10 minuten duurt. Ligt niet aan de tv of poort en ook niet aan de kabel.


Hoi @Dcs030 ik denk dat je hier het beste even een eigen topic voor aan kunt maken of telefonisch contact op kan nemen