Skip to main content

op dit moment zit ik spanje en wil graag KPN iTV kijken maar dat lukt niet, zowel op de smartphone (iPhone) als op de laptop niet 

Met KPN iTv app  kun je alleen thuis kijken en met de KPN Tv app zou het moeten lukken ook in Spanje echter je moet dan wel een goede Wifi hebben, hoe is de sterke van je Wifi ?


Goedemorgen @Ernst Sigmund en welkom hier op ons forum :)

Hoe ben je precies verbonden, via de wifi of gebruik je 4G vanuit je eigen bundel? Als je op de wifi zit dan moet, zoals @jimny eigenlijk ook al aangeeft, de wifi wel sterk genoeg zijn om daarmee tv te kunnen kijken. 


Ik herken het zelfde issue. Kpn itv op Android smarttv heeft kpn netwerk nodig en op Android telefoon niet. Wetgevingstechnisch maakt dit niks uit natuurlijk of ik komt itv via een Chromecast of rechtstreeks op de smarttv de app draai. Lijkt er op dat kpn (maar ook Ziggo en t-mobile) niet zo bezig zijn met de toekomst en de app voor de Android tv nog niet hebben (kunnen) aangepast(aanpassen).

Overigens doet de app van concurrent Canal digitaal het wel perfect op de Android tv. Lijkt me niet zo heel spannend om een aantal ip ranges (eu) te whitelisten.


Kpn geeft de app in smart-tv niet vrij voor anders dan het adres van het abonnement. Dit om delen van het tv abonnement lastig te maken. 

Voor mobiele apparaten is er een afspraak in de EU dat eigen abonnees dit in de EU moeten kunnen gebruiken. Mobiele apparaten binnen die regelgeving zijn smartphone, tablet en laptop. 

 


Ah die afspraak ken ik niet. Maar verklaart wel eea.

Nog steeds jammer dat je je als kpn, Ziggo en t-mobile niet wat volwassener en service gerichter opstelt. Voor mij reden om over te stappen naar Canal digitaal, ik kan het iedereen aanraden


Voor mij reden om over te stappen naar Canal digitaal, ik kan het iedereen aanraden. 

Dit kan je alleen doen voor tv (CD app). Bij kpn dan alleen internet om de cd app te kunnen gebruiken. @Michiel N2 .

Je bent niet de enige die kpn tv verruilt voor de cd app. Maar wel kpn internet behoud natuurlijk. 

Â