Skip to main content

Goedemiddag, ik ben vrachtwagenchauffeur en wil graag tv kijken onderweg.

nu is mijn vraag: kan ik op een smart tv De iTV app van kpn downloaden en via een WiFi hotspot op m’n mobiel dan tv kijken?

ik heb een kpn compleet abo, maar ben evt bereid om dit de wijzigen.

Admin: topic verplaatst naar juiste board
Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Dearstraw ,

Dat kan. Daarvoor hoef je jouw huidige abonnement niet te wijzigen. Maar het is wel zo dat niet alle TV’s de KPN-app ondersteunen. Heb je de app gevonden op jouw TV? 
 

Anders kun je bv een chromecast gebruiken. 
 

En als Digitenne-fan wil ik jou wijzen op de mogelijkheden via DVB-T2. Als je veel TV wilt gaan kijken is kijken via de ether veel goedkoper. Het kijken naar de NPO-zenders kan zelfs gratis. 


Nee, heb nog geen tv aangeschaft.

Ik ben me nog aan het oriënteren 


Moderne TV’s van Samsung en LG ondersteunen de KPN-app. 

Aks je een TV koopt met DVB-T2 h.265/ HEVC kun je zelfs zonder extra ontvanger de NPO-zenders uit de lucht plukken. Je moet dan uiteraard wel een geschikte antenne daarvoor aanschaffen. 


Ok, dank voor uw snelle reactie’s.

 


Graag gedaan👍


Heb ik nog 1 vraag, kan de iTV app van kpn “Mirror screening” Aan?

door middel van een lightning naar HDMI verloop m’n iPhone koppelen aan de tv en dan kijken?


Heb ik nog 1 vraag, kan de iTV app van kpn “Mirror screening” Aan?

door middel van een lightning naar HDMI verloop m’n iPhone koppelen aan de tv en dan kijken?

Nee, volgens mij niet. 


Daar heb ik geen verstand van. Probeer het eens zou ik zeggen. 

Google anders op :

 https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&ei=SQMUX-3FEY-csAek_4-gDA&q=mirror+screening+iphone+to+smart+tv&oq=mirror+screening+iphone&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgHMgIIADICCAAyAggAMgIIADIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjoECAAQRzoECAAQQ1DTwQFYwNQBYKCfAmgAcAF4AIABRYgBkAOSAQE3mAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab


Dank je Nick. ik had zelfs nog nooit van "Mirror Screening" gehoord. :joy:  


Dank je Nick. ik had zelfs nog nooit van "Mirror Screening" gehoord. :joy:  

Volgens mij word het actief geblokkeerd. Omdat het signaal over de kabel van mobiel naar tv niet versleuteld is. Je zou zo dus 1voudig kunnen opnemen en / of het beeld gemakkelijk zelf verder kunnen verspreiden.


@Dearstraw

De app in TV's van Samsung en LG mag en kan alleen THUIS op de eigen vaste KPN aansluiting gebruikt worden. Deze is namelijk puur ter vervanging van de decoder thuis bedoeld (afspraken met contenteigenaren).

Wil je onderweg TV kijken dan kan dat alleen via een tablet of smartphone app van KPN. Je kúnt kiezen om dan Chromecast naar een tv te gebruiken maar dan VLIEGT je DATABUNDEL er doorheen. Je kijkt dan een ½ uur per GB. Chromecast gebruikt altijd de hoogste bitrate.

Kijk je direct op je tablet (of smartphone) dan kan je dat instellen tot 1,5 uur per GB.

Een tablet heeft toch ook nog een redelijk schermformaat? Beter geluid kun je realiseren via een BT speaker.


En je kunt een mobiel abonnement nemen met onbeperkt data. Maar onbeperkt is niet onbeperkt, dat is max 5 gb per dag. Vervolgens kun je met sms'jes gratis extra gb toevoegen, maar dat werkt niet altijd.


Onbeperkt data is 5 GB per dag met gratis aanvullers.

Buiten Nederland in E.U. land maandbundel 22 GB (geen gratis aanvullers beschikbaar dan)


Hoi, @Dearstraw, leuk dat je hier om advies vraagt, de kpn community kent vele deskundigen die je verder kunnen helpen. En zo te zien is dat al gelukt, fijn! :)

Onderweg binnen Nederland én in de EU kun je gebruik maken van Online tv-kijken via app of web. Let wel op je dataverbruik, want die brandt er snel doorheen. Als je ergens in de buurt bent van een (openbare) wifi-verbinding, dan is dat aan te raden. Een grote databundel of onbeperkt data is ook een goede optie. Met onbeperkt zit een fair use policy: Onbeperkt data is 5 GB per dag en gratis aan te vullen als je het nodig hebt. Dank, Peter voor het uitgebreide advies! 

Heb je er wat aan, @Dearstraw? We horen graag van je :)


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Reageer