Skip to main content

Beste,

 

Ik heb al heel lang een KPN abonnement.

In de zomer en tijdens vakantie kijk ik via mijn IPad KPN.

Deze loopt dan vervolgens steeds vast en gaat dan een paar seconden terug.

Dit is al jaren zo. Nieuwe Ipad helpt niet. Apple herstellen helpt soms even.

Ik kijk dan tijdens de vakantie ook al jaren via de ziggo app. Welke altijd probleemloos werkt.

Maar eigenlijk is dit van de zotte.

Hoe kan ik ITV van KPN werkend krijgen?

 

Gertjan

TV kijken moet ongestoord kunnen. Eerste (en nu enige) wat in mij opkomt is dat het met je wifi snelheid te maken heeft. Alleen is dat wel gek als Ziggo wel goed werkt. Wij vonden zelf de Ziggo app op vakantie vaak vervelender werken dan de KPN online TV app.

Heb je al eens een speedtest gedaan op je iPad? Kan je doen via https://speedtest.net of de Speedtest app in iOS. Als je de resultaten deelt (bijvoorbeeld screenshot), moet je wel opletten dat je je IP-adres niet deelt.


Goede morgen Jeff,

 

Thuis heb ik rond de 60 MB. Up en down. 

In Frankrijk hadden we 200 mb snelheid. 

Maar het probleem doet zich iedere vakantie voor. We hebben 2 ipads. Een van 3 jaar oud en 1 van 1 jaar oud. Het maakt gewoon niet uit. KPN blijft heel instabiel. En schakeld heel vaak een paar seconden terug. 

Ziggo en de Formule 1 app hebben dit niet.

Ik kan niet vinden wat de oorzaak kan zijn. 

GJ


Hoi @Internet 033, dat klinkt inderdaad niet als prettig tv kijken! En je ervaart het thuis dus niet, begrijp ik. Wat je kunt doen als je daar bent, is de beeldkwaliteit aanpassen en kijken hoe het dan gaat. Als je naar een zender kijkt kan je via het tandwieltje de beeldkwaliteit wijzigen. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je die wat verlaagd. 


Sorry voor mij late reactie.

Ik heb de beeldkwaliteit aangepast. Maar op de iPad maakt dat niets uit. Op de iPad van mij vrouw hetzelfde.

Wij zijn er klaar mee. Heb net een aanbieding van Odido voor alles in een en voor mobiel. Krijg dan en nieuwe apparatuur, de huidige is ook al heel oud. 8 maanden korting en meer GB voor mobiel. Ga even lezen of dat wat is maar denk dat ik dat de keuze niet heel moeilijk is. Buurvrouw is ook overgestapt en tevreden. 


Jammer dat het wijzigen van de beeldkwaliteit geen verbetering gaf @Internet 033, het lastige is dat nog niet duidelijk is wat precies de oorzaak is, waardoor we de oplossing ook nog niet direct hebben. We kunnen daar verder naar kijken, maar als je besluit te gaan overstappen snap ik ook als je daar geen energie meer in wilt steken. Ik wil nog wel met je meedenken in ieder geval.


Beste Jasper, Bedankt voor het meedenken.

Maar overstappen levert me echt veel meer voordelen en sneller internet en een beter telefoonabonnement op tegen een lager tarief.

Ik denk dat ik het gewoon een jaar ga proberen.

Ik weet dat KPN met de nieuwe tv box veel kan . Maar dan kan ik beter na een jaar kijken hoe het er dan voor staat. Krijg ik ook weer eens nieuwe apparatuur

Maar voor nu is dat niet interessant.

Gertjan


Dan laten we het voor nu zoals het is. Als je mogelijk na een jaar terugkomt kunnen we dan alsnog kijken als er iets is 🙂


Heb contact gehad met KPN. Blijkbaar komen er leuke aanbiedingen met Black friday. Ik wacht die nog even af. 

Bedankt voor de support.