Skip to main content

Eigenlijk al vanaf het begin van mijn abonnement,   ruim een half jaar geleden , onderbreekt de streaming van de app op mijn Samsung tablet en xiaomi mobiel zeer regelmatig meestal ca 1 seconde, maar soms ook langer. Als ik voor dezelfde uitzending een andere app, zoals npo app gebruik, vertoont die dat gehaper totaal niet. Ik vind dat gehaper erg storend. Het ligt absoluut niet aan mijn wifi. Die is erg sterk en snel. 

Vandaag voor het eerst via de TV app op de telefoon F1 proberen te kijken, maar ook hier enorm vaak bufferen. Dat was op wifi, maar ook op 5G. Dacht dat het aan de drukte van F1 lag, maar ook dat zou officieel niet uit moeten maken, zou je zeggen.


Gelukkig heb ik een f1tv abonnement. Die app doet het prima zonder haperen. Recent een hapering van 15 seconden geklokt. Waardeloos. Van kpn tot nu toe geen enkele reactie! Ze weten heus wel dat de app niet goed functioneert . Blijkbaar hebben ze niet de deskundigheid daar iets aan te verbeteren. Als dit niet snel verandert gaat in ieder geval het tv abonnement de deur uit. Er zijn genoeg alternatieven.


Hi @Zheng! Wil je nog iets meer informatie geven? Welk type apparaat gebruik je voor het afspelen? 

Een mogelijke oorzaak kan de buffer zijn die in de app wordt gebruikt. Onze app heeft een kleinere buffer dan andere apps. Daardoor kan het zijn dat je sneller merkt wanneer er instabiliteit is. 

Maar laten we samen kijken of dit de oorzaak is. En of we gewoon kunnen zorgen voor soepel beeld. 🙂


Dacht dat het aan de drukte van F1 lag, maar ook dat zou officieel niet uit moeten maken, zou je zeggen.

Waarom zou je dat zeggen?

Uiteraard speelt ook het server platform een grote rol in de werking van een app. Dat geldt niet alleen voor de KPN TV apps maar uiteraard ook voor de F1TV Pro app en andere streaming apps. Sterker nog, ik denk dat het server platform en de route naar dat platform meer impact heeft dan het eigen apparaat en de app.


Waarom zou je dat zeggen?

@wjb Wellicht is het onrealistisch, maar in mijn ogen moet drukte van een dienst niet uitmaken voor de performance voor een klant. Je koopt heel feitelijk een product en mag daarvoor terug verwachten dat het “goed” moet werken. Dat het dan drukker is, is iets waar in dit geval KPN dan op moet anticiperen door meer serverkracht in te zetten en later weer af te schalen bijvoorbeeld.

Los van het feit dat dit wel erg zwart-wit is en ik heel goed begrijp dat je ook bepaalde omstandigheden hebt waar KPN vooraf ook niks aan kon doen. Ik vind het opschalen en afschalen alleen geen vreemd iets, of is dit een vreemde gedachte? - Ik ben tenslotte ook maar een simpele klant.

Aanvulling: Stukje “garantie”, zelfde als dat je met een abonnement ook snelheidsgaranties hebt, is een garantie voor een goed functionerende dienst geen gekte, toch?


Als de instabiliteit van de  kpn app veroorzaakt wordt door een kleinere buffer dan andere apps, waarom dan die kleinere buffer? Gisteren zelfs een hapering van ca  1 minuut! Het volgen van sportwedstrijden is zo zinloos. 


Als de instabiliteit van de  kpn app veroorzaakt wordt door een kleinere buffer dan andere apps, waarom dan die kleinere buffer? Gisteren zelfs een hapering van ca  1 minuut! Het volgen van sportwedstrijden is zo zinloos. 

De filosofie van KPN is dat je bij live televisie zo weinig mogelijk vertraging moet hebben zodat je altijd zelf eerder kunt juichen voor een doelpunt dan jouw buurman. Dat is waarom KPN streeft naar een zo klein mogelijke buffer. Ik heb meerdere malen aangekaart dat het mijns inziens verstandig zou lijken om een grotere buffer te hanteren en daarmee een wat grotere vertraging te accepteren.


Dat laatste lijkt mij ook beter dan secondenlang of zelfs een minuut geen beeld te hebben. Bij de huidige methode haak ik af en ga kpn itv beëindigen.


Hi @Zheng! Excuus voor mijn late reactie. Ik heb de verbinding naar de woning voor je doorgemeten. Die is verder helemaal goed. Daar mag het dus niet aan liggen. 

Als je nog steeds problemen met streaming hebt, laat dan hier weten op welk apparaat dit is. En welke versie van Android of IOS daarop draait. 

Ik wil de meest voorkomende dingen uitsluiten. Als dat niet tot een oplossing leidt maak ik een ticket aan voor de technische dienst. 


Beste Bram,

Ik denk dat het allemaal niet gaat helpen. Maar eerst je vraag nog beantwoorden: ik gebruik Samsung tab s6 als tablet en xiaomi redminote 10 als mobiel. Beide vertonen dezelfde storingen met de kpn itv app en met geen enkele andere streaming app. Dat is niet alleen bij mij thuis, maar ook op andere adressen via de wfi aldaar. Iemand schreef iets over de kleine buffer die kpn aanhoudt als mogelijke oorzaak. De reden voor de kleine buffer zou zijn zo actueel mogelijk te zijn. Dat argument kan overigens niet kloppen, omdat de app na elke hapering verder gaat waar die gestopt was.

Een monteur aan huis zal niets oplossen omdat ik hetzelfde probleem ook op andere adressen ondervind. Het probleem moet  m.i. zittenen in   de app software. Dat laatste denk ik omdat ander apps als nlziet, npo, f1 tv die onderbrekingen bij mij niet hebben.


@Zheng de technische dienst betekent in dit geval niet een monteur aan huis. Ik ben het volledig met je eens dat een monteur daar niet veel op kan lossen. 

In dit geval bedoel ik iemand achter de schermen die kijkt naar de instellingen van je profiel. En kijkt naar de datastream. Dat is een stuk nuttiger. 

Ik wil graag je ongelijk bewijzen en met een ticket via de technische dienst de problemen oplossen. Ik wil dat niet doen als je het er zelf niet mee eens bent. 

Als je dat wilt, laat het hier dan weten. Geef voor de zekerheid nog even door welke Android versie draait op de Samsung tab S6. En welke versie van de app daarop draait. Dan zet ik alles in gang. 


Het is uiteraard te proberen. Mijn tablet draait op android versie 12, de app versie 7.6.2


@Zheng het ticket is gestart. Doorgaans duurt het 3 of 4 werkdagen voor je iets hoort. Na die tijd nemen we contact met je op. 

Wil je hier laten weten zodra je iets van ons gehoord hebt?


Vandaag 13 september inderdaad technische dienst aan de lijn gehad. Ze gaan een poging doen. Ik moet eerst vaststellen of via mobiele data er wel/geen probleem is met de app. Ik zal daartoe mijn mobiel als hotspot voor mijn tablet moeten gebruiken. Komt vervolg. Vanavond toevallig via wifi geen probleem vastgesteld.


@Zheng super te horen dat er zo snel contact met je is opgenomen. Ik hoor het graag zodra het onderzoek is afgerond. 


Beetje probleem is dat ik binnen een week de mobiele data stream moet hebben uitgetest. Daarna vervalt de hulpticket. Dat is lastig omdat ik  nu in het buitenland zit en daar toch al vaak mobiele data gebruik. Ik moet dus op mijn voorraad letten. Een uurtje streamen hakt er  dan aardig in. Bovendien heb ik er nu niet zo veel tijd voor.

 


Er is dus niets gebeurd omdat ik niet binnen een week kon reageren. Ik was op vakantie in Italië. Niet getreurd ondanks het nog steeds bestaande probleem. Medewerkers van kpn hebben hun best gedaan, maar zijn ook beperkt door hun voorschriften. Meest waarschijnlijke oplossing is een ander provider over enkele maanden.


@Zheng je gaf in een eerder bericht aan dat je ook thuis last had van het haperende beeld. Als dit zo is, wacht dan tot je thuis bent en de tijd hebt eventueel tips op te volgen. Laat dan via hier of de telefonische klantenservice een nieuw ticket aanmaken. 


Hier ook het zelfde probleem voorheen nooit last van gehad. En nu doet hij niks anders dan bufferen, zelfs bij opgenomen programma’s. Kan hier iets aan worden gedaan. 


Hi @stamper731 Ik zie dat je hier in je eigen topic al verder mee geholpen wordt. 🙂


Ook hier al dezelfde problemen zolang als ik hier woon nu 1,5 jaar. KPN is mijn enige mogelijkheid op glasvezel hier. Snelheid netwerk haalt netjes beloofde 1Gb. Fout zit echt met 100 procent zekerheid in de KPN app. Waarschijnlijk een kostengedreven minimalisatie van buffer capaciteit!!! Zit met twee smart TV’s rechtsreeks via ethernet cat 6 kabel op het netwerk. Toch heel vaak haperingen!!!  Alle andere TV apps werken ALTIJD naar behoren (Videoland, Kijk, Netflix, NPO-start, etc. ) Gebruik de TV ontvangers niet!! Betaal daar overigens wel voor want ik kan geen Tv zenders afnemen met internet Only. Dat is dus ook onnodig duur, voor mij!!!!😡 

Graag geen smoesjes maar een solide oplossing!!! Gewoon leveren waar ik voor betaal👍🏻


Gebruik de TV ontvangers niet!! 

Waarom gebruik je de TV ontvangers niet?

Dan ben je van de ellende af en heb je

  1. Meer stabiliteit
  2. Meer functionaliteit
  3. Hogere beeldkwaliteit

Weet ook dat de smart-TV apps nog altijd als bêta bestempeld worden en dat is "heel slim" van KPN immers daarmee hebben ze de mogelijkheid om deze elk moment terug te trekken.

Wat voor een televisie heb je eigenlijk?


Ik wil al die extra draden en kastje niet en ik betaal ook voor de app versie. Product wordt gewoon als zodanig aangeprezen. Misbruik van hun nagenoeg monopolie positie. Het is gewoon een slecht niet naar behoren functionerend product, Bèta versie of niet. Ze gaan dat niet uit faseren dan prijzen ze zich volledig uit de markt. Steeds meer mensen willen een internet only abonnement. Dan moet die app wel naar behoren werken!! Als ze het niet snel oplossen ben ik weg. Alle andere TV apps lukt het wel 


Ik wil al die extra draden en kastje niet en ik betaal ook voor de app versie.

Even wat zaken om in overweging te nemen.

De smart-TV app kan elk moment teruggetrokken worden.

 

Formeel kan de smart-TV app maar op één televisie tegelijkertijd gebruikt worden.

In de praktijk is dit gelukkig (nog) niet het geval maar houd er wel rekening mee dat dit zou kunnen gaan gebeuren.

 

Steeds meer mensen willen een internet only abonnement. Dan moet die app wel naar behoren werken!!

Dit is niet iets wat KPN aanbiedt. Als je gebruik wilt maken van de smart-TV app dan zal je sowieso een Internet & TV abonnement bij KPN moeten afnemen.


 

We zijn nu eerst gestart met de uitrol van deze nieuwe app voor een deel van Android gebruikers. Eind eerste kwartaal 2024 willen we alle klanten gebruik laten maken van deze nieuwe app. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat."


Dit is wat KPN zelf meldt. Komt dus gewoon een nieuwe app. Hoop dat die wel doet wat die zou moeten doen,…