Skip to main content

Hallo,

Sinds kort maak ik gebruik van glasvezel via KPN en dat bevalt prima. Alleen, kijk ik via KPNiTV op mijn laptop via een VPN verbinding dan:

  1. moet ik vaak 2x aanmelden (1e x geeft lege pagina), zo ook inloggen, poging 1 levert niets op, de 2e x wel.
  2. Vaak staat bij ‘opgenomen’ dat er niets is…terwijl dit wel zo is…..soms verschijnen mijn opnames wel na wat willekeurig heen en weer klikken en soms ook niet.

VPN werkt m.i. prima, wifi-verbonden geeft gemiddeld rondom de 150Mbps up- en download en een ping van gemiddeld 10ms

Allemaal niet vreselijk erg edoch ietwat storend.

Groet,


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Arend58, welkom op het forum. 

Problemen met online kijken dus, soms werkt het wel of duurt het even, maar vaak werkt het ook niet goed. Je geeft aan VPN te gebruiken, werkt het wel goed zonder de VPN? Dus op de eigen wifi? Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan de VPN ligt ja of nee. 


Hoi,

Yep, zonder VPN werkt het goed, laad vooral sneller, ongeacht wat ik aanklik. Verbaast me enigszins aangezien de up- en download snelheden wanneer ik VPN gebruik gewoon goed zijn/in ieder geval snel genoeg m.i. Zal nog eens wat gaan experimenteren met andere serverlocaties, kijken of dat uitmaakt?

Vandaag werkte het oké met gebruik van VPN maar tijdens opname kijken bevroor het beeld, zandlopertje, VPN afgesloten, zandlopertje bleef, afsluiten/opstarten was enige oplossing….


Dus dan ligt het aan de VPN. Dan kun je inderdaad eens gaan proberen om de serverlocaties te veranderen. Mogelijk helpt het. En anders zeg ik lekker zonder VPN gebruiken, die is duidelijk de boosdoener. 


Hallo,

Sinds kort maak ik gebruik van glasvezel via KPN en dat bevalt prima. Alleen, kijk ik via KPNiTV op mijn laptop via een VPN verbinding dan:

  1. moet ik vaak 2x aanmelden (1e x geeft lege pagina), zo ook inloggen, poging 1 levert niets op, de 2e x wel.
  2. Vaak staat bij ‘opgenomen’ dat er niets is…terwijl dit wel zo is…..soms verschijnen mijn opnames wel na wat willekeurig heen en weer klikken en soms ook niet.

VPN werkt m.i. prima, wifi-verbonden geeft gemiddeld rondom de 150Mbps up- en download en een ping van gemiddeld 10ms

Allemaal niet vreselijk erg edoch ietwat storend.

Groet,


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Mag ik vragen waarom je ITV via VPN kijkt? Regio gebonden is het niet dus wat is je voordeel? Puur interesse overigens.


Vanwege privacy, als ik opstart start VPN ook automatisch. In een android omgeving heb ik ‘de probleempjes’ trouwens niet. Daar werkt het probleemloos/snel, wel of geen VPN gebruik. In windows omgeving krijg ik het idee dat een en ander onvolledig geladen wordt, soms geen plaatjes, soms geen opnames etc.


Welke VPN gebruik je en welk protocol?