Skip to main content

Hallo,

 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft  en weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder al te ingewikkelde handelingen

Hoor graag van u.

 

Groet,

 

Henk B.
 

Ik heb hetzelfde probleem in Turkije en gebruik een VPN verbinding.

Krijg bericht : “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app. dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding".

De tv is splinternieuw (sinds zaterdag 14 mei 2022) en een smart ANDROID tv!! Hoe is dit snel op te lossen?!

Gr.

Henk

 

Admin: bericht en reacties afgesplitst en naar eigen topic verplaatst


Ik heb hetzelfde probleem in Turkije en gebruik een VPN verbinding.

Krijg bericht : “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app. dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding".

De tv is splinternieuw (sinds zaterdag 14 mei 2022) en een smart ANDROID tv!! Hoe is dit snel op te lossen?!

De smart-TV app is alleen op jouw thuisnetwerk te gebruiken en niet buitenshuis, zelfs niet binnen Nederland.

Als je de smart-TV app buitenshuis wilt gebruiken dan zal je ervoor moeten zorgen dat alle communicatie vanuit de televisie via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk loopt.


Dank voor uw snelle reactie.

Daarom heb ik de nieuwe tv ook aangeschaft! Maar hoe krijg ik alle combinatie via mijn thuisnetwerk ?? Heb expressvpn. Op laptop, smartphones en tablets lukt het nl.wel!!??

Gr.

Henk

 


Met ExpressVPN lukt het niet om een VPN verbinding via jouw thuisnetwerk te laten lopen. Daar heb je thuis een VPN server voor nodig. Zelf gebruik ik daarvoor OpenVPN op een Synology NAS.

Wat je nu wel kunt doen is met een telefoon of tablet naar jouw Android TV casten.


OK, helaas!! Dure aankoop dus een nieuwe TV!!!

Wat is een OPENVPN op een Synology NAS??!!


OK, helaas!! Dure aankoop dus een nieuwe TV!!!

Maar je kunt wel casten naar die Android TV want die heeft een ingebouwde Chromecast. Koppel een telefoon of tablet aan die Chromecast en gebruik de iTV app op de telefoon of tablet om mee te casten.

 

Wat is een OPENVPN op een Synology NAS??!!

Dat is een VPN server die op een Synology NAS draait waarmee je met een OpenVPN cliënt een VPN verbinding kunt opzetten.


Dank voor de snelle reactie en uw idee.

Kan ik dit ook in Turkije in orde maken als ik mijn thuis IPv4-adres weet??!! Zo ja, wat moet ik dan verder gebruiken/doen?

 


Heb je een Synology NAS thuis staan en kan je die via Internet benaderen?


Nee, dat heb ik niet. Weet niet eens wat dat is:)


Nee, dat heb ik niet. Weet niet eens wat dat is:)

Dan gaat dat op afstand dus ook niet lukken.


Hallo,

 

Zijn er nog meer FORUM leden die een goed idee hebben om toch in Turkije te kunnen inloggen op KPN-iTV met een SMART ANDROID TV ??!!

Hoor heel graag van u!!!!

Gr.

Henk B.


Heeft u die vpn verbinding al werkend?


Zijn er nog meer FORUM leden die een goed idee hebben om toch in Turkije te kunnen inloggen op KPN-iTV met een SMART ANDROID TV ??!!

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een televisie onder de arm meenemen naar Turkije. Het zal ook niet gaan gebeuren immers KPN heeft geen uitzendrechten verworven voor het buitenshuis kunnen kijken van uitzendingen via de smart-TV app. De smart-TV app is puur voor thuisgebruik.

Als je in Turkije televisie wilt kijken dan zal je de iTV app moeten gebruiken en moeten casten naar een Chromecast of Android TV. Beide apparaten moeten dan echter wel via een VPN verbinding naar een server in de EU op Internet aangesloten zijn.


Hallo, 

De VPNEXPRESS is geïnstalleerd en werkt prima. Ook de KPN-iTV  is geïnstalleerd maar geeft bij het invoeren van het abonnementsnummer en de postcode aan dat ik niet met mijn kpn thuisnetwerk verbonden ben.


Dat klopt. Daarom zaterdag hier ook een android smart tv aangeschaft met enorm veel app.'s w.o. VPNEXPRESS en KPN-iTV. Alleen bij het inloggen op KPN-iTV Zegt het dat ik niet met mijn KPN thuisnetwerk verbonden ben. En dat klopt natuurlijk.  KPN klantenservice is niet betrid om informatie te geven o.dat ze VPN niet ondersteunen!! Waardeloos dus. Daarvoor geen nieuwe tv aangeschaft!!


Alleen bij het inloggen op KPN-iTV Zegt het dat ik niet met mijn KPN thuisnetwerk verbonden ben. En dat klopt natuurlijk.  KPN klantenservice is niet betrid om informatie te geven o.dat ze VPN niet ondersteunen!! Waardeloos dus. Daarvoor geen nieuwe tv aangeschaft!!

Maar je had kunnen weten dat de smart-TV app van KPN buitenshuis niet werkt.

Bron

De enige manier om dat werkende te krijgen is thuis een VPN server te draaien en de televisie met die VPN server thuis te verbinden. Het televisie platform "denkt" dan dat de televisie thuis staat.

Maar ja, dat gaat je nu niet helpen immers je hebt thuis waarschijnlijk nog geen VPN server.


De app op de smarttv werkt alleen thuis als deze verbonden is met de Experiabox of KPN Box (of andere eigen router). Als u de app op de smart tv elders wilt gebruiken, dan kan dat in theorie. Maar dan moet dus de VPN server bij u in huis staan.

De app op de smartfoon werkt ook buitenshuis. Daarbij kunt u dus gebruik maken van een VPN server die ergens in Nederland staat. Of elders in de EU.


We hebben een probleem wat ik u wil voorleggen: wij verblijven voor langere tijd in Zuid-Turkije. Via een VPN-service (EXPRESSVPN) kunnen wij inloggen op KPN met onze smartphones, tablets en laptop.

Nu wil ik dat ook graag op onze tv. Daarvoor 1 jaar geleden een nieuwe tv hier gekocht. Die bleek wel een smart interactive tv te zijn maar geen smart android tv. Afgelopen zaterdag de tv verkocht en een nieuwe smart tv met Android gekocht. Dus aardig wat kosten gemaakt.

Alle benodigde app.;s als VPNEXPRESS en de KPN-iTV gedownload en geinstalleerd, Tot zover prima. MAAR toen moet ik inloggen met abonnementnr. en pincode. Ging ook goed maar toen kreeg ik dit bericht: "GEEN TOEGANG TOT DIENST. Om gebruik te kunnen maken van deze app. dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding"!!!??

Eergisteren gebeld en via Whatsapp. contact gehad met de supportafd.. 2 reacties zonder verder enige moeite te doen: 1) je tv meenemen naar Nederland en daar aan internet hangen zodat je op wifi bekend bent met die tv??!! 2) we kunnen je niet helpen want we verlenen geen ondersteuning voor VPN en verwezen naar dit forum.

(Her)ken je dit probleem en nog belangrijker, hoe kan ik e.e.a. werkend krijgen zoals ik verwacht op de nieuwe tv!!

 

M.vr.gr.

Henk Bosboom

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Hoi @Henkcb1955 . Welkom op het forum.

De enige manier waarop je dat in het buitenland aan de praat gaat krijgen is via een VPN verbinding.  Dit vergt wat handigheid en kennis van netwerken en computers en hier geef ik vanuit KPN geen ondersteuning op.  @wjb   kan je precies uitleggen hoe het werkt maar het vergt dus wel wat technische handelingen. 

 


Nogmaals @Henkcb1955 de itv app op de smarttv werkt echt alleen thuis. Via vpn kan, maar dan moet de vpn server bij u thuis staan. Met vpnexpress gaat het echt niet lukken. Want de server van vpnexpress staat niet bij u in huis.


Helaas, pindakaas dus.

Zonde van de kosten om een nieuwe tv aan te schaffen.

Ik.blijf me toch aanbevolen houden voor tips. Tot zover iedereen bedankt die een reactie heeft gestuurd!

En ja,  VPNEXPRESS draait goed!!

Gr.

Henk

 


Ook @wjb  zegt dat het niet gaat lukken!?


Heeft u die vpn verbinding al werkend?

JAZEKER en werkt perfect. Ook de KPN-iTV app. geinstalleerd.Doet het p zich ook, kan alleen in Turkije niet inloggen schijnbaar omdat ik niet op mijn thuisnetwerk zit!!??


Heeft u die vpn verbinding al werkend?

JAZEKER en werkt perfect. Ook de KPN-iTV app. geinstalleerd.Doet het p zich ook, kan alleen in Turkije niet inloggen schijnbaar omdat ik niet op mijn thuisnetwerk zit!!??

Dat klopt want, nogmaals, de smart-TV app werkt alleen op het thuisnetwerk en niet buitenshuis. Je zult dus een VPN verbinding met een VPN server thuis moeten hebben en niet met zo'n publieke VPN server.


Ok Nick83, opnieuw bedankt voor je reactie. Het zal dus via een NAS moet hier eerder gemeld!?