Skip to main content

Ik wil KPN iTV streamen op mijn Sony Oled AG9. De sony tv heeft een built in chromecast. Het streamen lukt echter niet. Er is wel verbinding met de chromecast, hij doet ook een poging te laden maar vervolgens komt er weer in beeld dat KPN klaar is om te casten.

Als ik een externe chromecast (v1 of v3) in de tv steek werkt het wel. Restart van tv levert ook niets op. Software tv is up to date. Lijkt dus aan de streaming van kpn te liggen. Youtube, netflix, videoland, disney werken namelijk prima op de built in chromecast. Kan dit opgelost worden? 

Welkom op het forum @MaartenvdB! Ik zie dat er een aantal topics zijn geopend over hetzelfde onderwerp. Ik zal voor je navragen of er al een update is op deze vraag. Wel kan het nog verschil maken met welk toestel je de aansturing doet. Zou je nog kunnen laten weten met welk toestel je dit doet en wat daarvan de IOS of Android versie is?


@Bram_ Bedankt voor je bericht. Dat heb ik geprobeerd met diverse devices met android 9 en 10. Sony telefoon, nokia telefoon, asus tablet.

Ik zag nergens echt een topic met problemen op een built in chromecast met sony oled tv. 

Hopelijk snel opgelost. 

 


Zou je voor de zekerheid je profiel nog even in kunnen vullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik indien nodig gerichter doorzetten. :relaxed:


@Bram_  gedaan hoor. Bedankt


@MaartenvdB er zijn meer meldingen binnengekomen en die zijn gebundeld op een verzameltopic. Daar kan je het beste verdere informatie over de voortgang volgen. 


Welke versie van Android TV draait op jouw Sony Oled AG9?

Zelf heb ik een Sony KD-43XD8305 en daar kan ik probleemloos naar casten.

Ik weet dat dit probleem ook Philips televisies speelt en ik heb zo'n vermoeden dat het met de versie van Android TV te maken heeft. Mijn Sony draait Android 8.0 Oreo maar jouw AG9 draait waarschijnlijk Android 9.0 Pie. Klopt dat?