Skip to main content

Kpn Itv kijken op mijn smart tv in Frankrijk lukt niet? Moet dit dan via een chromecast?

Ik kan de itv app niet downloaden op de smart tv. 


De app op een smart TV werkt alleen op het thuisnetwerk.

Om buitenshuis iTV te kunnen kijken op een televisie zal je of een Chromecast of een Android televisie (ingebouwde Chromecast) moeten gebruiken.


@wjb

 

Uw reactie geeft inderdaad de situatie weer. Het verbaast mij alleen dat kpn het niet voor elkaar krijgt om de itv app die op de Android TV's draait niet open te stellen in het buitenland en die op een telefoon of tablet wel. Wetgevingstechnisch maakt dit natuurlijk geen verschil. En hoe moeilijk kan het zijn om eu ip ranges te whitelisten (het is in de telefoon app immers ook gelukt😀).

 

Lijkt mij dat je van een bedrijf als kpn (maar ook Ziggo en t-mobile) mag verwachten dat men dit makkelijk moet kunnen oplossen. Het is Canal digitaal namelijk wel gelukt. Dus die gebruik ik nu.


Het verbaast mij alleen dat kpn het niet voor elkaar krijgt om de itv app die op de Android TV's draait niet open te stellen in het buitenland en die op een telefoon of tablet wel.

Dat is niet een kwestie van niet kunnen maar een kwestie van niet willen. Het is commercieel gezien niet echt aan te raden om de smart-TV app buitenshuis beschikbaar te stellen immers dat werkt contract-sharing in de hand en dat is iets wat je tegen zult moeten gaan.

Providers als KPN, Ziggo en T-Mobile zorgen er daarom dan ook bewust voor dat de smart-TV app alleen op het eigen thuisnetwerk gebruikt kan worden. Voor Canal Digitaal ligt dat anders immers haar klanten hebben geen "thuisnetwerk" van Canal Digitaal.


Snap ik,

Persoonlijk denk ik dat dit niet echt een sierlijke methode van je onderscheiden is. Een vendor lock jaag  je over het algemeen klanten mee weg. (Denk ik). Je kunt je kunt je mijns inziens beter profileren door of je zenderaanbod flexibeler te maken. Of functioneel je te onderscheiden. Als het echt moet is het natuurlijk makkelijk werkend te krijgen dmv vpn naar je kpn aansluiting. (Overigens gok ik dat kpn dit al helemaal niet fijn gaat vinden).Ik hoop er eigenlijk een beetje op dat kpn, maar ook Ziggo en t mobile zich wat servicegerichter gaan gedragen.  Dit soort strategieën komt op mij eerder over als onzeker over je eigen product dan een vooruitstrevend bedrijf te zijn


Snap ik,

Persoonlijk denk ik dat dit niet echt een sierlijke methode van je onderscheiden is. Een vendor lock jaag  je over het algemeen klanten mee weg. (Denk ik).

Niet als de concurrent hetzelfde doet...


Het verbaast mij alleen dat kpn het niet voor elkaar krijgt om de itv app die op de Android TV's draait niet open te stellen in het buitenland en die op een telefoon of tablet wel.

Dat is niet een kwestie van niet kunnen maar een kwestie van niet willen. Het is commercieel gezien niet echt aan te raden om de smart-TV app buitenshuis beschikbaar te stellen immers dat werkt contract-sharing in de hand en dat is iets wat je tegen zult moeten gaan.

Providers als KPN, Ziggo en T-Mobile zorgen er daarom dan ook bewust voor dat de smart-TV app alleen op het eigen thuisnetwerk gebruikt kan worden. Voor Canal Digitaal ligt dat anders immers haar klanten hebben geen "thuisnetwerk" van Canal Digitaal.

Ik vind het nog steeds kinderachtig van kpn. Ook nu loop ik er weer tegenaan. En casten kan niet op het publieke netwerk hier. Dus dan gooi ik de laptop er maar weer aan met een hdmi.

Als mensen willen lukt het toch wel, dus gewoon open zetten, die paar man die misbruik maakt gaat het verschil niet maken, die betalen nu ook niet. Zet het op zn minst open voor het basispakket. 

Â