Skip to main content

Waarom is er geen permanente ondertiteling bij KPN? Bij Ziggo is dat wel.

Mijn man is bijna doof en zet de ondertiteling altijd aan. Nu moet je bij iedere wisseling de ondertitels aan zetten en weer uitzetten als je naar een andere zender wilt. Hij wordt er gek van. Als dat niet verandert zijn we zo gauw mogelijk weg bij KPN.  Dus gauw aanpassen zou ik zeggen 

 

Daar wordt hier, op dit forum al geruime tijd om gevraagd.

Hier zo maar een van de vele berichten er over :

 


Het gaat niet lukken dit op de huidige Linux ontvangers in te bouwen. Dit heeft mede te maken met het feit dat er in de IPTV norm niet in voorzien is. 

Via internet, een andere streaming vorm, kan het wel maar alleen in Android, iOS, Android-TV en Fire-TV ( Amazon fire stick).

Als je een tv of streaming apparaat met een van genoemde systemen hebt kun je de KPN ITV app daarop zetten en daarmee kijken. 

Als je nu klant wordt bij Ziggo werkt het ook anders dan eerst. Je krijgt dan de mediabox Next MINI. Dan werkt het hetzelfde als via de app bij kpn.

Het "oude" systeem via DVB-C met DVB ondertiteling is Ziggo aan het verlaten. Ook zij zijn nu duidelijk aan het switchen naar IPTV.


Nou, dat is een vervelende verrassing . . Ook wij zijn vaak afhankelijk van ondertiteling. Wat een ramp.


Het zou zo kunnen zijn dat een DVB-T2 (“digitenne”) ontvanger wel een mogelijkheid heeft voor vaste ondertitels.

Al dan niet van KPN, kan ook een koop ontvanger van elders zijn, maar dan  is die alleen geschikt voor de NPO’s (4x) en regionaal (2x (meestal)).

Heeft de 7200 die mogelijkheid ? ( vraag aan anderen) Er staat er hier een voor me maar ik heb nu geen tijd om dat te gaan proberen.

Op mijn Vu+ kan het zeker wel.

En bij Caiway ook, (sinds het nieuwe kastje ? ) daar blijven de ondertitels aan, bij zenderwissel of herstart.


Ach, uit nader onderzoek blijkt dat ondertiteling eenvoudig kan. :  op afstands bediening pijltje omlaag, rechts boven het ballonnetje aan klikken (naast het hartje) en ondertiteling is gefixt. 


Ach, uit nader onderzoek blijkt dat ondertiteling eenvoudig kan. :  op afstands bediening pijltje omlaag, rechts boven het ballonnetje aan klikken (naast het hartje) en ondertiteling is gefixt. 

Dat geldt uitsluitend bij de 7022-ontvanger die vanaf 23-1-23 aan nieuwe klanten uitgeleverd wordt en niet voor de oudere typen decoders, die werken uitsluiten met TXT. @Akka1962 


Aha, dat is mooi (eindelijk).

Maar blijven die ondertitels ook “plakken” na een zenderwissel of herstart ?


Aha, dat is mooi (eindelijk).

Maar blijven die ondertitels ook “plakken” na een zenderwissel of herstart ?

Hallo KeesYagi, eenmaal bij een zender geactiveerd, blijft het geactiveerd, totdat je het bij een zender weer deactiveert.

 


Dank, dat is heel mooi, daar ga ik aardig wat mensen blij mee maken, althans, dan moeten er ontvangers geruild worden, hoe gaat dat in z’n werk ? Het gaat om allemaal trouwe PTT klanten.

Is de bediening nog veel anders ? Dat zou ook nog een probleem kunnen zijn in sommige gevallen.


Hallo KeesYagi, zo eenvoudig ligt het niet, nieuwe klanten krijgen automatisch de 7022 en klanten die contractvrij zijn kunnen overstappen op de nieuwe propositie. Klanten die nog binnen contract moeten eerst hun contracttijd uitzitten, hetgeen ook logisch is.

Zie het betreffende topic voor alle ins en outs:

KPN introduceert KPN TV+ | KPN Community