Skip to main content

Nu dagelijks een probleem met Netflix via KPN en Youtube via KPN.

Netflix doet minimaal 1x een reset van de  KPN-box per film die we kijken.

Youtube filmpjes die we willen kijken zijn bijzonder traag terwijl we wel glasvezel hebben. Dit was niet zo.

De KPN-box is bekabeld verbonden aan de router. En de KPN-box schakelen we iedere avond uit van  stroom.

Rara. Wat is er aan de hand?

Terugzetten naar fabrieksinstellingen van tv box, als dat niet helpt dan glaskastje 2 minuten van het stroom af, modem stroomloos maken voor 20 seconden, De Standaard stappen zijn vaak de oplossingen.


Beste @HermanFM 

Vervelend dat je problemen ervaart met Netflix en Youtube, ik lees dat je de tv ontvanger ‘s nachts van het stroom haalt. Het is wel zo dat er regelmatig updates zijn voor de tv ontvangers. En deze worden dan niet geüpdatet, want als je de tv ontvangers overdag aanzet gaat ie eerst updaten voor je tv gaat kijken. Welke merk en type tv ontvanger heb je? En welke “router” gebruik je, of bedoel je de Experiabox van KPN? Een eigen router moet wel voorzien zijn van IGMP Snooping. Anders zal het niet zo goed werken.


Router: Kpn Exoeriabox V10

Bekabeld via Net Gear splitter naar Kpn tvbox

Via kabel naar Denon AVR2113

VIA HDMI naar Samsung tv


Fabrieksinstellingen al gedaan en die andere stappen? Ik weet dat veel mensen daar het heil niet van inzien, maar het helpt tegen heel  veel kwalen. 


Router: Kpn Exoeriabox V10

Bekabeld via Net Gear splitter naar Kpn tvbox

Via kabel naar Denon AVR2113

VIA HDMI naar Samsung tv

@HermanFM wat gebeurd er als je de tv ontvanger met HDMI rechtstreeks aansluit op de Samsung? Werkt YouTube en Netflix dan wel goed? Zou je dit eens kunnen testen? Je zegt Netgear Splitter te hebben, maar ondersteund deze ook IGMP Snooping? Zou je eens een foto kunnen plaatsen van die Netgear? of het serienummer en typenummer van deze Netgear?


Dennis, de kabel van de router rechtstreeks nu naar de tvbox geeft vwb Youtube muziek filmpjes hetzelfde effect. Beeld stopt en het toont een draaiende cirkel voor het laden. Netflix nig niet geprobeerd.

Ook gisteren via het menu de software opnieuw geladen.

Kan het zijn dat KPN het signaal dichtknijpt om je te bewegen naar een duurder abonnement?


Kan het zijn dat KPN het signaal dichtknijpt om je te bewegen naar een duurder abonnement?

@HermanFM dat zal KPN niet doen, ben je blij met je abonnement dan is het ook goed. Maar welke merk en type tv ontvanger heb je? Meestal staat het voor op de tv ontvanger en anders aan de onderkant:

  • Arcadyan HMB2260
  • Arris 2952 (v2)

Welke abonnement heb je bij KPN?


Zet dat ding terug naar fabrieksinstellingen!


Zet dat ding terug naar fabrieksinstellingen!

Hij heeft het software opnieuw ingeladen. 😉

Maar @HermanFM zou je de tv ontvanger eens naar “fabrieksinstellingen” willen zetten?

Resetten van de TV ontvanger gaat als volgt:

  • MENU → Instellingen → Systeem → Frisse start

Daar smeek ik al 2 dagen om😫😉


Daar smeek ik al 2 dagen om😫😉

Misschien volgende keer een bloemetje 🌷 sturen @kevster. 🤣😝😉


Kan het zijn dat KPN het signaal dichtknijpt om je te bewegen naar een duurder abonnement?

@HermanFM dat zal KPN niet doen, ben je blij met je abonnement dan is het ook goed. Maar welke merk en type tv ontvanger heb je? Meestal staat het voor op de tv ontvanger en anders aan de onderkant:

  • Arcadyan HMB2260
  • Arris 2952 (v2)

Welke abonnement heb je bij KPN?

HMB2260

Ik doe nu een FRISSE START.


Hoera!


Zojuist na alle uitgevoerde adviezen een netflix aflevering gezien zonder dat de serie leidde tot een reset van de tv-box.

Hopelijk nu opgelost. We gaan het zien.

Dank voor jullie expertise.


Graag gedaan @HermanFM, als er weer wat is laat het dan maar weer weten. 😉


Oeps, het probleem is terug. Vanmorgen met Youtube een reset van de kpn tvbox en nu net met een Netflix-serie. Irritant.

De tv is +/- 10jaar oud. Kan het een buffer probleem van de samsung smart tv zijn?


, *knip

De tv is +/- 10jaar oud. Kan het een buffer probleem van de samsung smart tv zijn?

Nee, het ligt over het algemeen aan de kpn tv ontvanger. Resetten verhelpt meestal maar tijdelijk het moeizame streamen via de kpn ontvanger. Vaak gaat streamen via een Chromecast stukken soepeler. Oa. hier te koop @HermanFM 


Dan is nu het moment gekomen dat ik zou kiezen voor een andere ontvanger.


Dan is nu het moment gekomen dat ik zou kiezen voor een andere ontvanger.

De ontvangers zijn over het algemeen prima, wel zorgen dat ze direct bekabeld worden aangesloten voor een stabiele verbinding, de apps zijn minder goed ontwikkeld op de ontvanger. KPN biedt de apps alleen maar aan, ze zijn niet in beheer van KPN.
 

Mocht je een andere ontvanger willen, dan is de 4K ontvanger, de 5202 een optie, maar deze komt met een extra bedrag, volgens mij rond de €2,50 was het plus de snelheid moet hoog genoeg zijn en nodig een hussel abonnement. Een KPN moderator of een superuser kan je daar meer over vertellen. Ook kun je kijken of de 4K optie beschikbaar is in je mijnkpn


De 4k lijkt mij ook een prima keus, nooit een probleem mee gehad.


De 4k lijkt mij ook een prima keus, nooit een probleem mee gehad.

@kevster dan moet @HermanFM minimaal 100 Mbit/s op zijn adres hebben anders gaat 4K niet werken om dat bij KPN te bestellen. 


Ik dacht dat hij glas had en daarmee kun je naar 100.. ik had trouwens ooit 50 op glas maar kreeg gewoon een vip5202 , geen probleem. 


Ik dacht dat hij glas had en daarmee kun je naar 100.. ik had trouwens ooit 50 op glas maar kreeg gewoon een vip5202 , geen probleem. 

In mijn ogen zou het ook moeten kunnen. Maar KPN houdt minimaal aan 100 Mbit/s voor koper, misschien bij glasvezel ook wel. Maar het zou ook minimaal bij 50 Mbit/s moeten kunnen om een 4K abonnement te nemen. Maar waarom KPN dat niet doet, dat zal misschien met de stabiliteit van het netwerk te maken hebben? 🤔


Dus toch een addertje onder groene kpn-gras. Jammer.

Maar dank voor het advies.


We hebben glasvezel.