Skip to main content

Nu dagelijks een probleem met Netflix via KPN en Youtube via KPN.

Netflix doet minimaal 1x een reset van de  KPN-box per film die we kijken.

Youtube filmpjes die we willen kijken zijn bijzonder traag terwijl we wel glasvezel hebben. Dit was niet zo.

De KPN-box is bekabeld verbonden aan de router. En de KPN-box schakelen we iedere avond uit van  stroom.

Rara. Wat is er aan de hand?

Bel kpn en vraag naar de mogelijkheden,  misschien een mooie aanbieding als je gaat upgraden? Vragen kan altijd. Succes!


We hebben glasvezel.

Dan moet het zo enzo kunnen om 4K bestellen @HermanFM. 😉


Volgens mijn abonnements gegevens hebben wij 100Mb down-10Mb up. Oftewel dan moet het probleem elders zitten.


Hoi @HermanFM, welkom op het forum. Ik lees dat jouw tv ontvanger tijdens het kijken van Netflix regelmatig uitvalt en dan herstart. En dat als je YouTube filmpjes kijkt, dit heel traag gaat, en dat de ontvanger daar ook af en toe bij uitvalt. Je hebt een frisse start gedaan en dat heeft eventjes geholpen. Maar het probleem is nu weer terug.

Je hebt een glasvezel verbinding en een 100 Mbit abonnement, en de tv ontvanger is bekabeld aangesloten. Dus de snelheid zal het probleem niet zijn. Als je met gewoon tv kijken geen problemen ervaart verwacht ik ook niet direct dat je switch het probleem is. Hoewel ik nog wel graag het typenummer van die Netgear zou willen weten.

Wat betreft het eventueel vervangen van de ontvanger. Als je echt specifiek de 5202 wilt hebben, dan zul je inderdaad je abonnement moeten aanpassen naar de 4K optie. Maar, de 2260 is an sich een prima ontvanger. Wel kan het zijn dat jouw specifieke apparaat een probleem heeft. Als dat zo is dan zullen we die natuurlijk vervangen door een nieuw exemplaar. Ik zie dat je jouw forumprofiel hebt ingevuld, waarvoor dank. Daarmee heb ik een kijkje genomen. 

Je hebt een tweede ontvanger in huis zie ik. Heb je daarop ook deze problemen? Zo nee, wil je dan eens de ontvanger van beneden boven neerzetten, en die van boven juist beneden. Ik ben dan benieuwd of de problemen beneden blijven, of mee gaan naar boven. Gaan ze mee naar boven, dan is het duidelijk dat er met de ontvanger iets aan de hand is. Blijven ze beneden, dan gaat er iets niet goed met hoe de ontvanger beneden is aangesloten.


Netgear Prosafe Plus Switch F5105E.

We zullen de TV-box boven ook proberen en daarna wisselen met beneden.

Dank voor uw reactie.


Dat wisselen is goede controle!


De TV-boxen gewisseld en nu 2x een netflix-serie bekeken zonder problemen. We kijken het aan. 

Dank zover voor jullie adviezen.


De TV-boxen gewisseld en nu 2x een netflix-serie bekeken zonder problemen. We kijken het aan. 

Dank zover voor jullie adviezen.

Gaat het nog steeds goed, @HermanFM


Gaat het nog steeds goed, @HermanFM

Hier ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd na. 😉

@HermanFM werkt nu alles naar behoren?


Na het wisselen van de TVbox blijft het nu goed.

Case kan gesliten worden. Dank voor jullie hulp.


Dus die tv box die niet goed doet heb je nog steeds , maar niet op de prominente plek. Ik zou deze wel een keur omruilen.  Fijn dat je de oplossing hebt gevonden. 


Na het wisselen van de TVbox blijft het nu goed.

Case kan gesliten worden. Dank voor jullie hulp.

Goed om te horen, @HermanFM!

 

Maar ik ben het hier wel mee eens:

Dus die tv box die niet goed doet heb je nog steeds , maar niet op de prominente plek. Ik zou deze wel een keur omruilen.  Fijn dat je de oplossing hebt gevonden. 

Want nu heb je alsnog een tv ontvanger in huis die niet goed werkt. Als je wilt kan ik dit verder met je oppakken. Zou je in dat geval het serienummer van de niet goed werkende ontvanger in je forumprofiel willen zetten? Deze kan in het vak ‘persoonlijke opmerking’.


Kevster, inmiddels contact gehad met KPN en de nieuwe TV-box is al binnen en de oude teruggestuurd.

Groet, Herman


Mooi hoor, fijne dag!