Skip to main content

Sinds gisteren loopt mijn TV-ontvanger (Arris VIP 2952) vast bij terugkijken. Het kastje reageert dan nergens meer op, het rode opnamelichtje gaat branden terwijl ik überhaupt niet kan opnemen. Ik heb de ontvanger inmiddels twee keer opnieuw opgestart. (Hij zit bekabeld aan de modem).

Denk ik: "Dan maar via de app." (Tablet) Die wist precies waar ik gebleven was. Dst scheelt. Maar ook terugkijken via de app loopt vast.

Benieuwd of er ergens iets niet helemaal lekker zit in jullie systemen. 

 

(Aanvulling: ik woon alleen, dus er gebeurt verder niets op mijn netwerk qua drukte en ik heb geen gedoe met gewoon TV kijken, internet en apps, enkel met terugkijken van KPN).

 

Beste @Herfstlicht, fijn dat het via de app wel lukte! Kan je de tv-ontvanger eens een ‘frisse start’ geven? Dat kan door in het menu naar de instellingen te gaan. Hoe is het dan? Gewoon live tv kijken levert geen problemen op? 


Ehm... ik zeg dus duidelijk dat terugkijken via de app óók vastloopt.

Ik heb dat kastje al twee keer herstart; daar ligt het niet aan. Ik kan gewoon TV kijken, Videoland via het kastje doet het ook, op de tablet werkt de NPO App wel, maar terugkijken van KPN doet het niet, zowel via het kastje als via de app. 

 

 

 


Och, ik zie het nu. Excuses! Kan je jouw forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En kan je ook twee concrete voorbeelden geven van wat je terugkijkt (datum, tijdstip, zender) en wanneer het dan precies misgaat? Is dat direct als je terug wilt kijken of pas later? En zou je daarvóór toch eens een ‘frisse start’ willen doen?


Ik heb mijn profiel verder aangevuld. Mijn klantnummer kan ik niet vinden; ik neem aan dat ik te vinden ben via mijn naam en adres.

Nogmaals, die frisse start heb ik al twee keer gedaan. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat het aan het kastje ligt, als internet het wel doet, andere (streaming)apps ook en bijvoorbeeld Videoland via het kastje het ook gewoon doet. Er is nog iemand op dit forum die deze vraag heeft gesteld, dus ik ben niet de enige.

Op vrijdagavond wou ik "Klassiekers met Kleinsma" terugkijken. Herhaaldelijk liep het kastje vast. Wat ik al zei, het rode opnamelichtje brandt dan, vervolgens reageert dat kastje nergens meer op, dus stroom eraf. Dat is die avond een paar keer gebeurd, tot ik dacht: "Dan maar niet."

De volgende avond wou ik "Zing!" terugkijken. Hetzelfde gedoe. Ook terugkijken op de tablet liep vast via KPN. Later kon ik dat programma wel kijken via de app van de NPO. Hierdoor vermoed ik toch sterk dat het niet ligt aan mijn kastje of internet, maar ergens in jullie terugkijktoestand.

Sinds die tijd heb ik het niet weer geprobeerd, omdat ik daarna de hele boel van de rel heb. Herstarts van dat kastje en de tablet, omdat alles vast zit.

Daarbij komt dat ik autistisch ben en ik al te veel gedoe er niet bij kan hebben, en ik dit nu drie keer heb uitgelegd.

 

Edit: frisse start wederom uitgevoerd. 

 

 


Goedemiddag @Herfstlicht ,

Hie heb je de ontvanger verbonden met de Experia Box?Zit daar nog wat tussen?

Werkt een eventuele 2e ontvanger wel goed?

Welk type modem heb je?


Dan nog maar eens alles op een rijtje:

 

- Arris VIP2952 bekabeld aan modem V10A, zonder fratsen (een meter van elkaar)

- Ik woon alleen, geen tweede ontvanger, geen druk internetverkeer

- Alléén terugkijken via KPN loopt vast, zowel via het kastje als via de app van KPN . In geval van het kastje reageert dat ding dan nergens meer op en helpt alleen stroom eraf halen.

- Ik kan wel gewoon TV kijken, Videoland via het kastje doet het gewoon, andere (streaming)apps van de NPO en Videoland op mijn tablet doen het ook gewoon. (Kortom, dat wat ik wou terugzien ging niet via KPN want vastlopers, wel via de NPO-app op de tablet).

- Inmiddels is de boel een paar keer herstart inclusief frisse start.

 

 


Bedankt voor je rijtje @Herfstlicht !

Heb je misschien een SMA omvormer?

 

En die app, stel je probeert terug te kijken via 4G, hoe gaat dat?


Had je nog naar de vragen van @martijn197108 kunnen kijken, @Herfstlicht? Je kunt ook altijd contact opnemen met 0800-0402, mijn collega's kunnen dan meteen alles uitvragen. Via het forum gaat dat wat lastiger, zoals je merkt. 


Ik vind al dit gedoe inderdaad erg vervelend. Ik ben autistisch en al die vragen overweldigen me. Een SMA omvormer; ik weet niet eens wat het is. Maar ik neem aan van niet, want ik heb geen randverschijnselen waarvan ik het bestaan niet weet. 4G heb ik niet; ik internet alleen via mijn vaste aansluiting. Maar ik zeg NOG maar eens een keer: als alle andere apps het wel doen (dus ook streaming), lijkt het me stug dat het aan mijn internet ligt.

 

Zojuist liep terugkijken weer vast. 

Zoals ik al zei, helpen restarts en frisse starts niet.

 

Ik heb overigens eerder gebeld met KPN, maar kreeg toen een enorm grote bek van een medewerker. Met mijn autisme is bellen moeilijk, omdat de vragen dan ook overweldigen. Daar was weinig begrip voor.

 

Aanvulling: ik heb zojuist VIER keer gebeld. Elke keer wordt na een paar minuten de verbinding verbroken. Ik bel mobiel, dus het ligt niet aan mijn internetverbinding, zeg ik meteen maar.

 

Aanvulling 2: Bij poging 5 kreeg ik iemand aan de lijn. Ze bevestigde dat jullie telefoondienst slecht te bereiken is door storing.

Anyway, ik ben geen steek verder, want medewerkster begreep een kwartier lang niet wat ik bedoel met terugkijken. Gewoon. Simpel. Terugkijken. Op verdere info moest ze Googlen en het forum raadplegen.

Uiteindelijk was het advies om de beeldkwaliteit naar SD te zetten. Ik begrijp dan alleen nog steeds niet waarom terugkijken op mijn tablet ook vastloopt. 

Ik heb gevraagd of dit uitgezocht kan worden bij KPN. Dat kan niet, zei ze.

Als het blijft bestaan zei ze dat ik een klacht moet indienen. (Op mijn vraag of er dan een monteur kan komen werd niet geantwoord).

Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb.

 

 

 


Naar SD zetten heeft - zoals ik al verwacht had - ook niet geholpen. Zojuist weer een vastloper. Vanochtend iets op de tablet bekijken via de NPO app ging probleemloos, dus volgens mij is het toch echt iets binnen KPN (naar mijn terugkijktoestand).

Een SMA-omvormer (ik heb gegoogeld) heb ik niet.

 

Als jullie klantenservice ook niet méér weet dan Googlen naar informatie en het forum raadplegen, weten ze volgens mij niet meer dan ik.

 

Graag wil ik weten hoe ik een gratis monteur laat komen, aangezien de telefoniste me daar gisteren ook niet mee kon helpen.

 

Aanvulling: na de zoveelste vastloper zegt het kastje dat 'ie automatisch overspringt naar een ander programma, terwijl ik net halverwege ben.

 


Heel vervelend dat je er met de collega's niet uitgekomen bent. Dan doen we het vanaf hier verder. Ik heb toch nog een vraag: je geeft aan dat de tv-ontvanger bekabeld aan de V10A zit. Jij hebt geen switch, eigen router, draadloze verbindingsset aangesloten? Vind je het goed dat ik eens met je meekijk naar jouw netwerk, naar wat er aangesloten zit?


@Marcia_  Als ik heel eerlijk ben, heb ik het idee dat er aan de telefoon mensen zitten die echt 0,0 weten. Als ik hoor: "O, dan ga ik even googlen" en "Ik kijk even op het forum," dan denk ik daar het mijne van. Als ik letterlijk na een kwartier merk dat ze niet weet wat ik bedoel met "terugkijken"... zucht... Daarna kreeg ik het advies dus om de resolutie te verlagen, maar toen ik vroeg naar waar, wist ze het weer niet. Ik ben drie keer in de wacht gezet. En dan nogmaals: mijn KPN app loopt evengoed vast bij terugkijken. En andere streamingapps niet. Dan is het toch niet waarschijnlijk dat het aan het kastje of internet ligt? Zeker niet als meer mensen vastlopers melden, tot in de Google Playstore aan toe.

Zojuist weer een vastloper. Het kastje ging toen naar de pagina die je krijgt als je op "menu" drukt op de afstandsbediening, en er verschijnt dan heel vlug dat 'ie overspringt naar een andere uitzending, terwijl we midden in het programma zitten.

Verdere apparatuur heb ik niet. (Geen switches, routers, draadloze toestanden).

 


Bijzonder dat je tig keer dezelfde vragen moet beantwoorden, maar dat een antwoord uitblijft.

En nog maar een keer: ik lees hier meer problemen met vastlopers.

Ik dien wel een officiële klacht in. Dit schiet niet op, zo. 


Via het forum heb je vooral contact met andere klanten. De KPN moderators zijn ook aanwezig, maar zoals je merkt, kan het even duren voordat je een reactie krijgt. Wij zijn niet 24/7 aanwezig. Ik begrijp dat het vervelend is dat het niet snel genoeg gaat, maar het zou ook fijn zijn als je mijn vragen kunt beantwoorden. Dan kan ik het meest efficiënt aan de slag voor je. 

 

Zoals ik eerder vroeg: vind je het goed dat ik een testje doe om te kijken hoe jouw netwerk ingesteld staat? Ik begrijp nog niet waarom jouw Arris steeds uitvalt, terwijl ik verder geen problemen op de lijn meet.

 

Mocht je het liever via een officiële klacht willen laten lopen, mag dat natuurlijk ook. 


Ik heb die vragen nou al tig keer beantwoord. Wat is er nou nog niet duidelijk, dan? EN NOG EEN KEER: HET IS OOK VIA DE APP EN ALLEEN BIJ TERUGKIJKEN VAN KPN!!!

 

Momenteel kijk ik "The tribute live in concert" terug, dat gisteravond op SBS6 was. Nog geen kwartier verder en al twee vastlopers. Eén keer een stilstaand beeld en één keer sprong hij automatisch over naar het programma daarna. Mij maak je niet wijs dat dat aan mijn verbinding ligt.

 

Ik heb inmiddels ook een formele klacht ingediend, al verwacht ik daar ook niet veel van, aangezien de telefoniste van vorige week echt 0,0 verstand van zaken had.

 

En die persoonlijke op-de-vingers-tik-berichten mogen jullie achterwege laten. 

Ik ben een betalende klant.


En tot slot: kijk nou even heel eerlijk op het forum maar ook in de reviews van de Google Play Store.

Ik ben niet de enige met terugkijkproblemen, maar blijkbaar mag je in een ander topic niet aangeven dat je iets soortgelijks ervaart. En dan maar wel blijven roepen dat ik de enige ben.

Andersom lees ik bijvoorbeeld in een ander topic dat aan het einde van een programma het terugkijken niet automatisch overspringt naar het volgende programma. Bij mij springt hij juist middenin programma's over, of loopt het beeld vast. Bij weer een ander loopt de boel na een uur vast.

Hoe dan ook. Aangezien twee weken proberen te communiceren op het forum niet helpt, maar jullie wel energie steken in persoonlijke "foei-en-stout"-berichten, gaat alles vanaf nu als formele klacht door.

 

 


Hoi @Herfstlicht 

Ik zie hier nergens een bericht wat jij noemt “persoonlijke op-de-vingers-tik-berichten"
Je moet niet vergeten dat wij niet zien wat jij ziet, we moeten echt helemaal op jou af gaan.

We doen er alles aan om je te helpen.
Wil je even je internetsnelheid bedraad testen met de volgend link en vertellen wat er uit kwam?
 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com

En vermeld even de download- en de upload-snelheden.


Ik wil graag dit profiel verwijderen.

Het forum levert geen enkele bijdrage.

 


Hoi @Herfstlicht 

Ik zie hier nergens een bericht wat jij noemt “persoonlijke op-de-vingers-tik-berichten"
Je moet niet vergeten dat wij niet zien wat jij ziet, we moeten echt helemaal op jou af gaan.

We doen er alles aan om je te helpen.
Wil je even je internetsnelheid bedraad testen met de volgend link en vertellen wat er uit kwam?
 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com

En vermeld even de download- en de upload-snelheden.

Dat op mijn vingers getikt worden was in een PB. Ik had elders - bij iemand die ook terugkijkproblemen heeft - geschreven dat de boel bij mij ook vastloopt. En dat mag dus niet. Er kan dus wel gemeld worden dat ik een topic zou kapen, maar mijn probleem oplossen kan dus niet.

Ik zie zojuist dat iemand anders in dat topic ook terugkijkproblemen heeft. Die zal nu dus ook wel op z'n vingers getikt worden

Volgens mij ben ik toch aardig duidelijk en moet je niet vergeten dat de klantenservice ook niet verder kwam dan Google.

Voor de rest laat ik het erbij via dit forum en heb ik gevraagd om mijn account te deleten.

 


Je verzoek om jouw account te verwijderen, heb ik naar jouw topic verplaatst, @Herfstlicht. Ik vind het jammer om te lezen dat het tot een klacht heeft moeten komen en jij jouw forum account nu wenst te verwijderen. 

Ik heb navraag voor je gedaan: met de TV+ ontvangers, onze nieuwste tv-ontvanger, speelt momenteel een issue met Terugkijken. Dat dit issue ook speelt om onze andere tv-ontvangers, bijvoorbeeld op de Arris VIP 2952 die jij in gebruik hebt, wordt niet door ons TV team herkent. 

Voor ons dan de taak om zoveel mogelijk concrete informatie uit te vragen, het één en ander te controleren en zonodig een melding aan te maken voor een achterliggende afdeling.
Je hebt in jouw topic al ontzettend veel waardevolle en concrete informatie gegeven (dank!), Marcia had graag vanuit ons het één en ander willen controleren voor eventuele vervolgstappen, vandaar haar vraag:

… vind je het goed dat ik een testje doe om te kijken hoe jouw netwerk ingesteld staat? Ik begrijp nog niet waarom jouw Arris steeds uitvalt, terwijl ik verder geen problemen op de lijn meet.


En ook haar uitleg over hoe het op ons forum werkt. Om het overzicht te kunnen houden en zo efficiënt mogelijk te kunnen werken, hebben we het liefst alle informatie die van toepassing is op jouw eigen situatie, in een eigen topic. Vandaar ons verzoek in een PB.

Ik hoop je in de toekomst nog eens te mogen verwelkomen op het forum maar bovenal dat je klacht naar tevredenheid opgelost wordt en het Terugkijken weer gaat werken, zoals het hoort.

Jouw account is bij deze beëindigd.