Skip to main content

Hallo, ik blijf maar foutcode 301 houden. Heb nu een nieuwe modem en een nieuwe TV-ontvanger geïnstalleerd.

Maar op de vorige had ik uiteindelijk nieuwe software dan maar willen installeren. Nieuwe kabel getrokken om te testen. Helpt niet want ik heb een goede verbinding tussen modem en TV-ontvanger.

Maar op 20% stopt alles en komt de foutmelding 301 op.

Storingen zijn 2 weken geleden gestart met eerst even foutcode 303 met vervolgens 400 en ging na 1-2 minuten weer weg en had ik ontvangst. Tot verleden week zaterdag toen bleef alles hangen op 400.

Heb alles al wel 10x gereset volgens KNP en Budget Alles in 1 info support.

Vreemde is ook dat ik de TV-ontvanger niet met de afstandbediening aan/uit kan zetten.

Graag uw hulp.

@Deberkjes 

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.😉

 

Zie hier wat foutcode 301 betekend en hoe je het kan oplossen.

 

Meestal wordt dit veroorzaakt door een DVS (draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerkt) of een onjuiste switch.

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN modem router).

 


Ik heb “budget alles in 1" . Mijn modem is de V10A en nu de nieuwste TV-ontvanger is de HMB2260. 

Ik heb wel gewoon internet en vaste telefoon.

Kan het zijn dat ik in een software op de computer  heb staan een IP adres blokkade heb via een program en me onzichtbaar maakt met mijn werkelijk IP: adres.

App is die in TotalAV of AVG  .

 

Heb net met Budget alles in 1 gebeld en die geven aan dat KPN een structurele fout heeft met het downloaden en aan het werk is deze op te lossen. Fout 301 blijft door extern bestaan.

Geen enkele tijdsindicatie is meegekregen. 


U bent dus geen KPN klant, maar een Budget klant. Dit probleem hoort u dan met Budget op te lossen. Niet hier op het forum van KPN. Medewerkers van KPN hier kunnen niets voor u doen.


oeps, maar Budget alles in 1 heeft zijn TV activiteiten ondergebracht bij KPN.

Zie namelijk in de info die bij de TV-ontvanger zit.


En weet wel dat Budget aangeeft om met KPN contact op te nemen om tot een oplossing te komen. Sorry maar helaas.

Budget is niet echt zelf een provider maar een intermediair.


oeps, maar Budget alles in 1 heeft zijn TV activiteiten ondergebracht bij KPN.

Zie namelijk in de info die bij de TV-ontvanger zit.

Budget heeft helemaal niks ondergebracht bij KPN. Budget gebruikt het tv systeem van KPN. Maar daarmee bent u nog geen klant van KPN. U bent gewoon klant van Budget. Budget moet zorgen dat het goed werkt. En als er problemen zijn, dan moet u bij Budget zijn. Niet bij KPN.

Medewerkers van KPN kunnen niet bij uw gegevens, hebben geen toegang tot uw verbinding en kunnen niets testen. U betaalt ook niet aan KPN, dus er is ook geen enkele reden om te denken dat KPN medewerkers iets voor u gaan doen.


En weet wel dat Budget aangeeft om met KPN contact op te nemen om tot een oplossing te komen. Sorry maar helaas.

Budget is niet echt zelf een provider maar een intermediair.

Budget is zeker wel gewoon een provider. Een provider die bij problemen graag alles van zich afschuift om zelf maar niks te hoeven doen.


@Deberkjes 

Zie hier voor uw provider.

 

Maar de kans is groot dat het probleem zit in de verbinding van de TV decoder naar de Experiabox V10

Daarom vroeg ik ook hoe deze verbinding is.😉

 

En voor problemen, moet u dus bij uw provider aankloppen. 😉


Welkom op het KPN forum @Deberkjes. Abonnementen van andere providers (zoals Budget) zijn voor ons niet te zien. Inhoudelijk kunnen wij daardoor weinig tot niets voor je betekenen. Je kunt de linkjes die de anderen hebben gegeven proberen, daar worden tips genoemd die je kunnen helpen.

Als het daarmee niet lukt zal je je bij Budget moeten melden, zij kunnen dan met je meekijken.