Skip to main content

Ik heb op kantoor KPN internet en tv. Nu speelt alles ook af via de app maar wil ik thuis ook tv kijken via de LG app. Als ik inlog geeft dit aan dat ik op ziggo internet zit. Is dit te omzeilen? Of gaat het gewoon niet. 

Hoi, @Edwin Hakof , welkom op het kpn forum. 

Is dit te omzeilen?

Ja, met een VPN naar je kantoor.

De televisie-app (LG, Samsung, Sony en Philips) kan alleen via de KPN verbinding gebruikt worden waar het ITV abonnement ook op loopt. Zelfs bij de buren met ook KPN werkt het al niet.

Je kunt ook de KPN TV app in je telefoon of tablet gebruiken met Chromecast als je thuis met je Ziggo aansluiting zit.

Maar je hebt thuis dan toch tv via Ziggo?


Ja klopt alleen ESPN gratis gehad bij mijn abonnement vandaar. 


@Edwin Hakof ,

Voor wat jij wilt zijn 100.000 oplossingen bedacht die waarschijnlijk ook wel 99.000 keer hebben gewerkt en werken er waarschijnlijk nog steeds een aantal. De providers over heel de wereld hebben heel veel mensen in dienst die willen voorkomen dat dit gebeurt. Wat jij wilt is niet wat in de overeenkomst met KPN (of welke provider dan ook) is bedoeld. De providers willen geld verdienen voor de aandeelhouders en het personeel tegen een voor klanten aantrekkelijke prijs. 

Probleempje hierbij is, dat door dat proberen, er ook wel eens gebruikers worden afgeschermd die zich wel aan de overeenkomst houden maar in bijzondere omstandigheden verkeren. 

Maar als je het vandaag lukt, dan werkt het morgen vaak niet meer, omdat er een fix tegen is bedacht. 

 


Edwin mag ZIJN kpn abonnement (van het werk) gewoon thuis gebruiken. Dat is tegen geen enkele voorwaarde. Het kan alleen niet (zo maar) met de televisie-app. Maar via de apps in smartphone en de tablet, en website, kan en mag het gewoon. Al die mogelijkheden kun je met Chromecast op je tv tonen. Dat lijkt mij het eenvoudigst.

Wat niet mag is als Edwin een familielid of kennis, die geen kpn danwel Ziggo heeft, z'n kpn of Ziggogo laat gebruiken.

Als je de website http://tv.kpn.com in Google Chrome gebruikt ondersteunt dat ook Chromecast.


Wat niet mag is als Edwin een familielid of kennis, die geen kpn danwel Ziggo heeft, z'n kpn of Ziggogo laat gebruiken.

Oma op bezoek die op de TV in de logeerkamer wil kijken mag dan ook niet. Ze mag ook niet in de huiskamer meekijken helaas, want dat valt dan ook onder de noemer ‘familielid of kennis die diensten van KPN gebruikt’ zonder daarvoor zelf apart te betalen. En natuurlijk moet ze maar een eigen 4G bundel/abo op haar smartphone aanschaffen want wifi in huis (van KPN) gebruiken mag ze ook niet.

KPN doet (krampachtig) haar best om die VLAN architectuur die ze voor TV hebben uit te melken, ze moeten ook wel, want ze hebben niet zoals Ziggo of alle nieuwe glasvezel concurrenten voor alle klanten (lees: met name DSL) voldoende bandbreedte. Ze hebben kennelijk ook niet op cruciale punten soort van ‘media replicators’ o.i.d., maar houden ze vast aan multicasting. Als ze niet hier en daar hele strakke technische beperkingen hanteren, krijgen ze waarschijnlijk een overvloed aan klagende klanten die zeggen dat hun TV hapert/buffert enz.


Als je de LG televisie via een VPN verbinding met het netwerk op jouw kantoor laat communiceren, dan is dat geen probleem.

Helaas is er voor WebOS geen (Open)VPN cliënt app waarmee dat kan en dus zal je de televisie dan achter een tweede router moeten plaatsen die wel een ingebouwde (Open)VPN cliënt heeft waarmee je zo'n VPN verbinding met kantoor zou kunnen opzetten. Je moet dan op kantoor uiteraard ook een (Open)VPN server draaien.


KPN doet (krampachtig) haar best om die VLAN architectuur die ze voor TV hebben uit te melken, ze moeten ook wel, want ze hebben niet zoals Ziggo of alle nieuwe glasvezel concurrenten voor alle klanten (lees: met name DSL) voldoende bandbreedte. 

Die vlan architectuur heeft niets te maken met DSL, glasvezel of bandbreedte maar met QoS. Weet je dat er bij T-Mobile regelmatig klachten zijn van abonnees die haperende televisie hebben op hun glasvezelaansluiting als er gegamed wordt of als er een speedtestje gedraaid wordt. Bij KPN zal je daar geen last van hebben en dat heeft alles met QoS o.b.v. vlans te maken.

 

Ze hebben kennelijk ook niet op cruciale punten soort van ‘media replicators’ o.i.d., maar houden ze vast aan multicasting. Als ze niet hier en daar hele strakke technische beperkingen hanteren, krijgen ze een overvloed aan klagende mensen die zeggen hun TV hapert/buffer enz.

Dat zijn geen technische beperkingen maar multicasting is cruciale techniek om het data verbruik (en daarmee de operationele kosten) binnen de perken te houden.


KPN doet (krampachtig) haar best om die VLAN architectuur die ze voor TV hebben uit te melken, ze moeten ook wel, want ze hebben niet zoals Ziggo of alle nieuwe glasvezel concurrenten voor alle klanten (lees: met name DSL) voldoende bandbreedte. 

Die vlan architectuur heeft niets te maken met DSL, glasvezel of bandbreedte maar met QoS. Weet je dat er bij T-Mobile regelmatig klachten zijn van abonnees die haperende televisie hebben op hun glasvezelaansluiting als er gegamed wordt of als er een speedtestje gedraaid wordt. Bij KPN zal je daar geen last van hebben en dat heeft alles met QoS o.b.v. vlans te maken.

Dat bij T-Mobile is mij wel bekend. Misschien wel een koele interne constatering dat dat een methode is om de macht van de TV boeren eens te breken in het voordeel van diverse streaming diensten. Het is commerciële TV wil natuurlijk ook reclame met hoge kwaliteit en zonder haperen in je gezicht duwen.

Ze hebben kennelijk ook niet op cruciale punten soort van ‘media replicators’ o.i.d., maar houden ze vast aan multicasting. Als ze niet hier en daar hele strakke technische beperkingen hanteren, krijgen ze een overvloed aan klagende mensen die zeggen hun TV hapert/buffer enz.

Dat zijn geen technische beperkingen maar multicasting is cruciale techniek om het data verbruik (en daarmee de operationele kosten) binnen de perken te houden.

Dat denk jij ja, maar ik zal de rode lap maar weer strijken.

 


 

Ze hebben kennelijk ook niet op cruciale punten soort van ‘media replicators’ o.i.d., maar houden ze vast aan multicasting. Als ze niet hier en daar hele strakke technische beperkingen hanteren, krijgen ze een overvloed aan klagende mensen die zeggen hun TV hapert/buffer enz.

Dat zijn geen technische beperkingen maar multicasting is cruciale techniek om het data verbruik (en daarmee de operationele kosten) binnen de perken te houden.

Dat denk jij ja, maar ik zal de rode lap maar weer strijken.

Ik heb het rekensommetje, uitgaande van 2 miljoen huishoudens waarbij 15% van de tijd uitgesteld televisie gekeken wordt, al een paar keer gemaakt hier op het forum en zonder multicasting is de belasting van het centrale netwerk ruim 14Tbps terwijl met multicasting dat ruim 2Tbps is. Voor het routeren van die extra 12Tbps is echt een enorm serverpark nodig.