Skip to main content

9 van de 10 x als ik via de kpn it tv wil kijken via de chroomkast dan lukt dit alleen met nl 1,2,3. Alle andere zenders pakt ie niet. Wanneer ik de chroomkast los koppel doen alle zenders het wel via de app. Het ligt niet aan de internet verbinding want die is heel snel. Het ligt ook niet aan de chroomkast want we hebben er meerdere in huis en werkt dan op geen enkele chroomkast. Soms gaat het een paar dagen goed en dan weer een hele tijd niet. 
 

is hier een oplossing voor?

Is er er (al?! 1,5 jaar) een oplossing? Dit is toch op geen enkele wijze goed te praten.. 55oled804 en 55oled805 van Philips wederom zelfde probleem, gecast vanaf verschillende toestellen. Enkel de NPO zenders. Graag regelmatig updates vanuit jullie kant.


Cast je vanaf Apple (iOS) of Android? Ook v.a. Windows kon ik meer dan alleen NPO casten naar de Philips van mijn moeder. Maar ook niet alle zenders.


Cast je vanaf Apple (iOS) of Android? Ook v.a. Windows kon ik meer dan alleen NPO casten naar de Philips van mijn moeder. Maar ook niet alle zenders.

Ik cast vanaf iOS, maar ook via Android ervaar ik dezelfde problemen. Via Chrome in de browser (windows) lijkt het soms wat beter te werken, maar ook dit is dramatisch.

Als je maar vaak genoeg loskoppelt en weer koppelt dan lukt het wel, maar dit is verre van ideaal natuurlijk.


Klopt. Windows met Google Chrome geeft iets beter resultaat, maar nog met veel zenders werkt het niet.

Gezien de tijd dat dit al loopt denk ik dat ff een losse Chromecast kopen, slechts 4 tientjes want de HD versie is voldoende, een sneller resultaat geeft. Heb ik ook op m'n Philips in de slaapkamer.

Maar op een 55 inch zal de decoder sowieso een veel mooier beeld opleveren.


Ik heb losse cromecast aangesloten op tv  geïnstalleerd maar kpn iTV  die het eerst wel streamde maar nu niet geeft alleen AirPlay aan  

 

 

 


Ik heb losse cromecast aangesloten op tv  geïnstalleerd maar kpn iTV  die het eerst wel streamde maar nu niet geeft alleen AirPlay aan  

Kan je in Google Home de Chromecast wel benaderen?

Onderstaand een voorbeeld van de ingebouwde Chromecast van mijn Sony Android televisie.

 


Alles aan cromecast werkt normaal  streamt Prime video,Disney,Netflix, YouTube,maar geen kpn i tv meer  wat ik vreemd vind want hij heeft het altijd gedaan

 


Alles aan cromecast werkt normaal  streamt Prime video,Disney,Netflix, YouTube,maar geen kpn i tv meer  wat ik vreemd vind want hij heeft het altijd gedaan

Gebruik je een iPad?


Ja gebruik iPad om te streamen


Op 16 maart 2021 heb ik inmiddels nog steeds hetzelfde probleem als wat hierboven meerdere keren is benoemd. Ingebouwde chromecast en kan alleen npo 1,2 en 3 casten. Ik mag ervan uitgaan dat dit probleem na 1,5 jaar nu wel is een keer opgelost kan worden? Ik hoor graag.


Dat klopt, @Zwoetje . Het probleem met Philips speelt nog steeds. Met een laptop (via Google Chrome) kan je overigens wel meer zenders casten.

De goedkoopste en zeker snelste oplossing lijkt mij toch ff een losse Chromecast aanschaffen. Dat kost éénmalig slechts net geen € 40. Die heb ik aan mijn Philips en werkt perfect. (N.B. voeding usb ook in de tv steken...)