Skip to main content
Nagenoeg alle opnames, waarbij ook heel recente, kunnen niet worden teruggekeken op mij iPad, die van de laatste updates voorzien is. Wat mij opvalt is dat er bij alle opnames in kwestie “No Channel” als Kanaalaanduiding staat. Wat gaat hier precies mis en hoe is dit te verhelpen?
Hoi @Hoffa, Sinds de laatste update voor iOS zijn er inderdaad problemen geconstateerd met de iTV app. Gister middag zijn er verbeteringen doorgevoerd die een positief effect hebben op de werking van de iOS app. Lukt het inmiddels op je opnames te kijken via de app? Zo niet, zou je dan een printscreen van de foutmelding willen maken en willen plaatsen in dit topic?


Hoi @Marina_ , dank voor je reactie. De situatie is helaas ongewijzigd: 'No Channel'='Sorry...'

Hier als voorbeeld wat screenshots.

Ben benieuwd wat de oplossing mag zijn.

Groet. Gerrit.








@Hoffa, Heb je ook gecontroleerd of je de opnames kunt bekijken via de webversie van iTV online via itvonline.nl? Ook ben ik benieuwd of het je lukt om de opnames te bekijken via de tv-ontvanger. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik bekijken of er iets aan de hand is met het opname pakket.


@Marina_ , op interactievetv.nl is wel door te klikken op de opnames die op de iPad de zelderaanduiding 'No Channel' hadden staan. Hiervoor in de plaats staat er nu een 'leeg' plaatje. Nagenoeg alle opnames geven aan: "Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken". Alle opnames starten inderdaad netjes op de tv-ontvanger. Ik heb mijn profiel aangevuld.


@Hoffa, Marina is enkele dagen afwezig, dus probeer ik je verder te helpen! Aan de hand van je gegevens, heb ik even gekeken. Je maakt gebruik van glasvezel, kan je aangeven of je de opnames inplant op HD glas zenders?



Je kunt van ongeveer 60 kanalen opnames in de app bekijken. Wanneer je onderweg bent, kun je niet van alle zenders de opnames bekijken. Werkt het afspelen van opnames dus niet, volg dan onderstaande stappen:


  1. Start de app of browser opnieuw op
  2. Plan een nieuwe opname via NPO 1,2 of 3 in en controleer of je de opname kunt afspelen
  3. Installeer de app opnieuw of gebruik een andere browser

Goedenavond @Susan_, De meeste opnames programmeer ik op de HD-zenders 66x, met af en toe een uitstapje naar andere, buitenlandse HD-zenders. De afgelopen dagen heb ik van NPO-zenders regelmatig opnames gemaakt. Ik begrijp dat er een restrictie bestaat voor het onderweg terugkijken, echter volg ik niet goed waarom de NPO-zenders daar ook onder zouden vallen. Herstarten van App of gebruik van andere browser (Ms Edge) verandert het gedrag van iTV niet.
Ik heb hier op het forum al zo vaak melding gemaakt van het feit dat opnames van de HD-"Glas" zenders niet teruggekeken kunnen worden. Helaas is dat nog altijd zo en ik vraag me af of het bij KPN ooit eens duidelijk wordt dat het tijd wordt om hier eens serieus aandacht te gaan schenken.

Zie:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/verbeterpunten-itv-app-468110

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wanneer-hd-op-1-in-de-itv-app-en-wanneer-hd-glas-in-de-itv-app-465467
@Hoffa, de 66x zenders zijn glasvezel (dit kan je terugvinden in het overzicht van de zenders in 2019 op deze website). Met glasvezel zijn zoals wjb aangeeft al een tijdje problemen. Zou je het kunnen proberen op de 'normale' NPO zenders?
Met glasvezel zijn zoals wjb aangeeft al een tijdje problemen. Zou je het kunnen proberen op de 'normale' NPO zenders?

Dit is zo'n verkeerd antwoord. Natuurlijk werkt het met de HD zenders, maar voor een glasvezelabonnee zijn de HD zenders absoluut niet de 'normale' zenders, wanneer gaat KPN dat eindelijk eens begrijpen.

De HD zenders waarvoor ook een HD-"Glas" variant beschikbaar is zijn uiteraard verborgen op de TV ontvanger en dat moet ook vooral zo blijven. Een HD opname maken zal het dus niet gaan worden.

Ik word ondertussen zo ontzettend moedeloos van de opstelling van KPN t.a.v. het iTV product. Het zou een prima platform kunnen zijn, maar op deze manier kunnen jullie absoluut niet tippen aan de Ziggo GO app.

Ik vraag nu al sinds de pilot met de iTV app om een oplossing voor dit issue maar er gebeurt nog altijd niets, helemaal niets.

Ik zou graag een keer rond de tafel willen zitten met betrokken medewerkers zoals @Nikki Hoogenboom want ik zou nu toch eindelijk wel eens willen horen waarom dit zo verschrikkelijk lang moet duren.
@Hoffa, de 66x zenders zijn glasvezel (dit kan je terugvinden in het overzicht van de zenders in 2019 op deze website). Met glasvezel zijn zoals wjb aangeeft al een tijdje problemen. Zou je het kunnen proberen op de 'normale' NPO zenders?



Dag @Susan_ Wat bedoel je precies met de 'normale' zenders? En hoe zijn die anders dan de zenders in de 66x kanalenreeks?

Groet.

G.
Wat @Susan_ bedoelt is dat je bijvoorbeeld kanaal 1 (HD) gaat opnemen i.p.v. kanaal 661 (HD-"Glas").

KPN noemt dat de "normale" zenders terwijl wij als glasvezelabonnee natuurlijk de HD-"Glas" zenders als de "normale" zenders zien. De overeenkomstige HD zenders hebben wij als glasvezelabonnee natuurlijk verborgen zodat wij niet lastig gevallen worden met die zenders van mindere kwaliteit.



Dat ga ik dus absoluut niet doen maar dat is misschien ook wel duidelijk geworden uit mijn vorige reactie. Ik vind het volstrekt onbegrijpelijk dat KPN hier geen werk van maakt terwijl de vraag al vanaf de pilot met de "nieuwe" iTV app bij hun ligt, zeker nu KPN weer stevig inzet op het uitbreiden van haar glasvezelnetwerk.
Goedemorgen KPN, de situatie is nog ongewijzigd. Het is mij opgevallen dat ook al bij de geplande opnamen "No Channel" vermeldt wordt, terwijl de opname verder goed verloopt en via het decoderkastje op TV bekeken kan worden. Ik vermoed dat ik geen uitzondering ben met deze casus. Zie ook screenshots: is KPN van plan om dit probleem te verhelpen en zo ja, wanneer mogen wij een oplossing verwachten?


Hoi @Hoffa, Dat klopt. Met SD/HD is er een koppeling, sinds de HD op 1, dus dan maakt het niet uit wat je inplant, je kunt dan altijd overal terugkijken (App HD ontvanger, SD ontvanger) en dan wordt de opname ingeladen die op dat apparaat afgespeeld kan worden. HD glas is echter (nog)niet gekoppeld. Daarom kan de App geen HD of SD variant van de opnamen en die kun je afspelen. HD glas is daarom niet af te spelen in de App. Als je in de app wil kijken, kun opnamen maken van de reguliere HD kanalen. Het is bekend, maar er zijn helaas nog geen plannen om dit op korte termijn mogelijk te maken 😞

Reageer