Skip to main content

Hallo. 

Kun je met je tv kastje van jezelf bij de buren (die ziggo🤢 hebben). Tv kijken? Door dan gewoon de internetkabel van hun erin te doen. Of werkt dat niet?

 

 gr.

Nee, dat gaat niet werken.


Oke bedankt


Jammer dat een vraag over oplichting nog een serieus antwoord krijgt en degene die dit beantwoord en voorziet van een like zich niet diep schaamt. Is dat de norm voor KPN medewerkers.  Ik denk best heel positief over deze medewerker, maar vraag toch of hij nog even terugdenkt wat hij deed.


Jammer dat een vraag over oplichting nog een serieus antwoord krijgt en degene die dit beantwoord en voorziet van een like zich niet diep schaamt. Is dat de norm voor KPN medewerkers.  

Ik lees nergens iets over oplichting, de vraag was of het technisch mogelijk was en die vraag beantwoord ik. De achterliggende gedachte van iets is hier ook niet relevant. Zoals @Hsd al aangeeft jammer dat je weer van het slechte uitgaat, wie weet is er wel een bepaalde zender die Ziggo niet aanbied en KPN wel die de buurman eens wilt kijken. De context ontbreekt dus nu gelijk van het slechte uitgaan slaat eerlijk gezegd nergens op.

 

En nee, ik ga mij niet schamen want ik doe immers niets fout.


We willen voetbal in de tuin kijken. En dan is via de internet kabel makkelijker met zo'n setje dat data over het lichtnet stuurt. Maar dat wordt nu dus waarschijnlijk even een tv kabeltje trekken omdat hij ziggo heeft. 


We willen voetbal in de tuin kijken. En dan is via de internet kabel makkelijker met zo'n setje dat data over het lichtnet stuurt. Maar dat wordt nu dus waarschijnlijk even een tv kabeltje trekken omdat hij ziggo heeft. 


kun je niet tijdelijk een rol coax halen en de next box gebruiken

of de wifi gebruiken als deze sterk genoeg is dat je bijvoorbeeld een chromecast kunt gebruiken en je eigen itv app van je telefoon kan streamen

los hiervan

ik heb omdat ik 4k wou ervaren buiten een opstelling gemaakt

een fritz 3000 repeater gekoppeld aan mijn fritzbox via wifi daar een vip 5202 achter

(zie foto)

2e NL wedstrijd gewoon de chromecast gebruikt (minder gedoe) en werkt ook prima

 


@CorL , Waar haal jij uit dat er Ziggo rechten oneigenlijk gebruikt zouden gaan worden als het technisch zou kunnen.

Als ik een Ziggo aansluiting heb, deze netjes betaal en een KPN TV kastje die ook netjes betaald woord en deze aansluit op elkaar is er helemaal niks mis mee, je gebruikt Ziggo voor de internet verbinding en het KPN platform voor de TV stream, beide worden netjes de penningen overgemaakt geen probleem.

Het is heel anders als je tank volgooien en wegrijden zonder betalen, die vergelijking slaat kant nog wal, dat is pure diefstal, de vergelijking dat ik een jerrycan met benzine heb en deze in de buurman zijn auto wil gieten kan dat zou een beter vergelijk zijn, ja dat kan als je de benzine maar netjes betaald hebt.


Ik ben sinds november 2018 klant van TFT/KPN en heb officieel geen Ziggo meer, maar kan nog steeds via kanaal 14 naar F1 kijken, geen probleem volgens een moderator vanhet Ziggo forum. Ziggo gaat niet specifiek monteurs naar een straatkast sturen om ex klanten los te koppelen.

 


Tegenwoordig word er actief afgekoppeld als er een monteur in de kast moet zijn, dat was voorheen ook niet het geval en bleven ze gewoon zitten, dus geniet er van zolang het kan.😉😉


Of ZiggoGo gebruiken i.s.m de buren. 


2e NL wedstrijd gewoon de chromecast gebruikt (minder gedoe) en werkt ook prima

Maar ja, doe dat maar eens als jouw buren fanatieke voetbalsupporters zijn en wel op "geluidsafstand" wonen. Dan zit jij nog een tijdje te wachten op dat doelpunt waarvan je al weet dat die gaat vallen immers de buren zitten al een tijdje te juichen.


Als er dit soort discussies zijn, kijk je gewoon even in de algemene voorwaarden van de leverancier. 

Bij Ziggo staat in de Algemene voorwaarden van  1 december 2019 (voorzover ik kan zien de laatste), bij Artikel 8, lid 2. 


De Klant mag via het Netwerk verspreide radio- en televisiesignalen, On Demand programma’s en overige data niet aan derden (laten) doorgeven. Ook mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief, geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk of een Dienst of de inhoud daarvan, of (technische) voorzieningen (laten) treffen, of Software bewerken waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.
 

Ik schijn dit dus anders te lezen dan anderen, waarvan enkelen het recht hier lijken te hebben om mij bosmongool te noemen of mij ervan mogen betichten dat ik dit forum vervuil. 


2e NL wedstrijd gewoon de chromecast gebruikt (minder gedoe) en werkt ook prima

Maar ja, doe dat maar eens als jouw buren fanatieke voetbalsupporters zijn en wel op "geluidsafstand" wonen. Dan zit jij nog een tijdje te wachten op dat doelpunt waarvan je al weet dat die gaat vallen immers de buren zitten al een tijdje te juichen.

Ts zit bij de buren

En ik heb geen buren

Altijd weer wat te drammen jij @wjb

 


Volkomen legaal mits je zelf mee kijkt! Bij de buren je KPN ITV app gebruiken en Chromecast (mogelijk vallen ze nog binnen het bereik van je wifi?).

En ook: via je laptop bij hen deze met hdmi met hun tv verbinden (of als ze zelf Chromecast hebben kan het ook met de app als je je telefoon met hun wifi verbindt).

Laptop. Stem af op tv.kpn.com in een browser indien tv verbonden met hdmi met je laptop. Via Google Chrome wordt Chromecast ondersteund.

Kan via de website ook via hun pc.

Via Chromecast in de tuin is alleen stroom nodig! 

Kan ook met ZIGGOGO ! Dus gewoon via eigen abo van de buurman.


2e NL wedstrijd gewoon de chromecast gebruikt (minder gedoe) en werkt ook prima

Maar ja, doe dat maar eens als jouw buren fanatieke voetbalsupporters zijn en wel op "geluidsafstand" wonen. Dan zit jij nog een tijdje te wachten op dat doelpunt waarvan je al weet dat die gaat vallen immers de buren zitten al een tijdje te juichen.

Ts zit bij de buren

En ik heb geen buren

Altijd weer wat te drammen jij @wjb 

Ik snap echt niet waarom je weer zo negatief moet reageren, dat is mijns inziens nergens voor nodig.

Ik weet dat jij geen buren hebt maar de buren van TS waarschijnlijk wel en dat is waarom ik TS (en anderen) graag even wil informeren over het feit dat er een behoorlijke vertraging zit in uitzendingen via de iTV app. Zie ook dit artikel in het AD.


Volkomen legaal. Bij de buren je KPN ITV app gebruiken en Chromecast (mogelijk vallen ze nog binnen het bereik van je wifi?).

En ook: via je laptop bij hen deze met hdmi met hun tv verbinden (of als ze zelf Chromecast hebben kan het ook met de app als je je telefoon met hun wifi verbindt).

Laptop. Stem af op tv.kpn.com in een browser indien tv verbonden met hdmi met je laptop. Via Google Chrome wordt Chromecast ondersteund.

Kan via de website ook via hun pc.

Maar daar gaat dit topic niet over. Het gaat over het aanbrengen van een hardware voorziening op het netwerk van een andere klant. (Errata) Als de andere klant echter actief hier aan meewerkt, overtreedt hij dus wel zijn afspraken met Ziggo vastgelegd zoals ik hiervoor heb laten zien). (En ja @JanD dit zijn natuurlijk kapstokartikellen waar organisaties zoals KPN en Ziggo waarschijnlijik alleen gebruik van maken als er van notoir misbruik sprake is). Maar dit moet volgens mij niet tot misverstanden leiden.

De wet voorziet er (gelukkig) niet in dat je terrestriale signalen niet mag ontvangen. (Wel als je bijvoorbeeld illegale smartcards gebruikt) 


Laten we het ‘gezellig’ houden hier. Ik heb een paar reacties verwijderd omdat die niets toevoegen aan dit topic of de huisregels overtreden. De vraag van @WillemAlexander1982 is al beantwoord, dus hierbij sluit ik het topic. 

 

Edit 14.05uur: Ik heb dit topic bij deze definitief gesloten.