Skip to main content

Hallo allen,

Ik heb sinds kort KPN plus tv met zo’n mooi kastje achter de tv geplakt.

Maar kijken via dat kastje geeft voor de tv zenders vaak na twee seconden een stilstaand beeld en geen geluid. Voor de rest werken de apps zoals Youtube en Netflix perfect.

Nu staat er zo’n 3 meter van mijn tv een Google Nest wifi punt maar die afstand zou geen probleem moeten zijn.

Alle tips, ook telefonische van KPN helpen niet.

Nu heb ik op de LG zelf, dus gebruik van andere afstandbediening, een app van KPN geïnstalleerd en dat werkt wel probleemloos. Maar dat is volgens mij een mindere beeldkwaliteit dan dat kastje. Vandaar dat ik mijn vraag hier neer leg.

Ik heb dit probleem ook alleen met npo 1 en 2 na inschakelen bevriest het beeld na een paar seconden. 

Ik heb 2 tv ontvanger op tweede kastje geen probleem waarschijnlijk ligt het aan je TV ontvanger 

Probeer kastje te verbinden met WiFi zonder een internet kabel.

 


Ik doe alles zonder kabel


Ik doe alles zonder kabel

 

Zijn ze aangesloten rechtstreeks op WIFI of een DVS.

DVS verbruikt heel erg veel energie en werkt op het 230 volt voor IPTV slecht.

 

De beste configuratie is:

Vaste UTP kabel heeft altijd mijn voorkeur.

 

 


Heb je ze via de KPN wifi of eigen wifi aangesloten?


Aangesloten via Een Google Nest wifi. 
hiervoor had ik Ziggo en keek ik ook op deze manier alleen met de Ziggo next. 
en dat ging probleemloos


Aangesloten via Een Google Nest wifi. 
hiervoor had ik Ziggo en keek ik ook op deze manier alleen met de Ziggo next. 
en dat ging probleemloos

Dat gaat bij kpn niet werken.. je wifi moet het multicast to unicast protocol ondersteunen en dat doet je google nest wifi niet zover ik weet.


Zal het proberen. Dank jullie wel allemaal 


Aangesloten via Een Google Nest wifi. 
hiervoor had ik Ziggo en keek ik ook op deze manier alleen met de Ziggo next. 
en dat ging probleemloos

Dat gaat bij kpn niet werken.. je wifi moet het multicast to unicast protocol ondersteunen en dat doet je google nest wifi niet zover ik weet.

 

Zie mijn schema boven.

Dat is alleen als je de Box12 hebt.

Bij de andere, Experiaboxen, alleen via een super WIFI.

 

P.S.

Ook bij Ziggo hadden ze bij de start van de box problemen.

 


Nest wifi ondersteund het inderdaad niet.

Als je de box boven op Unicast zet zou je wel beeld moeten krijgen.

Maar dat ziggo HD beeld dan heeft zonder multicast @wjb weet jij hoe ze dat doen?


Ik heb hem nu op het KPN netwerk aangesloten en hij doet het perfect.

Nogmaals dank


Ik heb hem nu op het KPN netwerk aangesloten en hij doet het perfect.

Nogmaals dank

Top! blij dat het werkt.


Maar dat ziggo HD beeld dan heeft zonder multicast @wjb weet jij hoe ze dat doen?

Dat kan toch ook prima alleen het is zeer inefficient voor de centrale infrastructuur, die zal daar immers veel zwaarder door belast worden.

Overigens heb je HD en HD en daar zit nogal verschil tussen. Dat was misschien een beetje cryptisch maar HD van bijvoorbeeld 6Mbps levert toch echt een andere beleving dan HD van 14,2Mbps.

Overigens hoop ik dat vroeg of laat de overstap van h.264 naar h.265 gemaakt zal worden omdat hiermee in de praktijk een twee keer zo grote compressie gerealiseerd kan worden, maar dat kan pas als de 2260's en 2952's uitgefaseerd zijn.


@wjb 

Begrijp ik hieruit dat de Arris 5202 wel met H.265 overweg kan?

 

En als ik het goed heb, zit op de DIW7022 de mogelijkheid voor een nog betere compressie techniek. 


Begrijp ik hieruit dat de Arris 5202 wel met H.265 overweg kan?

Ja, de 5202 ondersteunt h.265.

 

En als ik het goed heb, zit op de DIW7022 de mogelijkheid voor een nog betere compressie techniek. 

Klopt (AV1), maar dan wordt de een overstap wel erg kostbaar immers dan zullen ook de 5202's uitgefaseerd moeten worden.