Skip to main content

Een aantal keer per jaar kom ik Noorwegen. Ik kan helaas geen kpn kijken op tv dmv chromecasting.

Via de tablet wel met een vpn verbinding. Wordt dit in de toekomst bij KPN wel mogelijk?

Ik moet nu uitwijken naar Ziggo. Zij hebben die mogelijkheid wel. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dat is logisch, Noorwegen is geen onderdeel van de EU en alleen binnen de EU kan via de iTV app gekeken worden.

Via een VPN verbinding naar Nederland kan TV kijken via de iTV app buiten de EU inderdaad wel, maar dan zal je er voor moeten zorgen dat ook de Chromecast binnen die VPN communiceert. Hoe ... zie dit bericht.

Mijn dochter kijkt op deze manier vanuit Zuid Afrika via een VPN verbinding met ons thuisnetwerk.

 

Overigens kan je met Ziggo GO ook niet buiten de EU televisie kijken zonder VPN verbinding.


Dit lijkt me een geval van geo-blocking, Noorwegen is geen onderdeel van de Europese Gemeenschap, via de VPN omzijl je dat. De chromecast kan niet met een VPN overweg.


Dit lijkt me een geval van geo-blocking, Noorwegen is geen onderdeel van de Europese Gemeenschap, via de VPN omzijl je dat. De chromecast kan niet met een VPN overweg.

Euhm... wel bij gebruik van een wifi router met ingebouwde VPN client. 


Dat is logisch, Noorwegen is geen onderdeel van de EU en alleen binnen de EU kan via de iTV app gekeken worden.

Via een VPN verbinding naar Nederland kan TV kijken via de iTV app buiten de EU inderdaad wel, maar dan zal je er voor moeten zorgen dat ook de Chromecast binnen die VPN communiceert. Hoe ... zie dit bericht.

Mijn dochter kijkt op deze manier vanuit Zuid Afrika via een VPN verbinding met ons thuisnetwerk.

 

Overigens kan je met Ziggo GO ook niet buiten de EU televisie kijken zonder VPN verbinding.

Dat laatste is niet het geval. Ik kan zonder VPN verbinding casten naar de tv en dan Ziggo GO in Noorwegen kijken. Dat is geen probleem. Alleen herhalingen zijn dan niet te bekijken. 


Dat laatste is niet het geval. Ik kan zonder VPN verbinding casten naar de tv en dan Ziggo GO in Noorwegen kijken. Dat is geen probleem. Alleen herhalingen zijn dan niet te bekijken. 

Je hebt gelijk, Ziggo heeft op 1 augustus 2019 de landen Liechtenstein, IJsland en Noorwegen toegevoegd aan de landen waar Ziggo GO gebruikt kan worden.


Dit lijkt me een geval van geo-blocking, Noorwegen is geen onderdeel van de Europese Gemeenschap, via de VPN omzijl je dat. De chromecast kan niet met een VPN overweg.

Euhm... wel bij gebruik van een wifi router met ingebouwde VPN client. 


Technisch gezien heeft de chromecast dan niks met een VPN van doen. Laat ik het dan zo formuleren dat de chromecast niet zelf een VPN heeft en ook niet overweg kan met captive portals zoals je vaak bij betaalde WiFi tegen komt (bv. Hotels).


Waarom lukt het ziggo dan wel om Noorwegen,  Liechtenstein en Zwitserland toe te voegen aan het landen pakket? Ik zit nu in Noorwegen en kijk via mijn vaders account gewoon 'ttv hier op een laptop met ziggo GO