Skip to main content

Ik kijk (wegens slecht zicht) tv met ondertiteling via een Vo-box. Dit apparaat vergroot de ondertiteling in een zwarte balk.

Deze Vo-box wordt middels HDMI gekoppeld aan de Kpn ontvanger en middels HDMI aan de tv.

Alle tv zenders worden zo prima ondertiteld. 

Alleen bij de Videoland-app werkt dit niet. Heel af en toe een paar woordjes.

kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

Hallo @Hans en Jeanny , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Wat een handige oplossing is de Vo-box. De techniek erachter is ook interessant want deze werkt met tekstherkenning op het beeld in plaats van rechtstreeks gebruik van de aanwezige ondertitels.

Wat ik op de website van de Vo-box las is dat ze constant verbeteringen aanbrengen aan hun product waardoor het apparaatje steeds beter de ondertiteling herkent. Om zelf ook van die verbeteringen te profiteren is het aan te raden om je Vo-box op internet aan te sluiten, zodat hij updates kan krijgen.

Heb je de vo-box op het netwerk aangesloten?

Als het dan nog niet werkt, kan je beter met Vo-box contact opnemen. Wellicht dat ze al werken aan de ondersteuning van de Videoland app via de KPN ontvanger. Het kan zijn dat de ondertiteling daar net iets anders wordt weergegeven dan via regulier streamen. Als je ze ervan op de hoogte stelt, zullen zij er vast mee aan de slag gaan. Dat kan via hun contactpagina: https://www.vo-box.nl/contact/


Gebruik je een Arris of Arcadyan ontvanger in combinatie met die vo box?

Aangezien het wel werkt met tv ontvangst moet het een tekortkoming in de vo zijn Die herkent de ondertiteling bij Videoland onvoldoende.


Allebei hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik heb de vraag inmiddels ook uitgezet bij Vo-box en zij gaan er mee aan de slag.

Het gekke is dat mijn zwager Vo-box gebruikt voor Videoland en alles wil goed werkt.

Alleen maken zij gebruik van een Ziggo tv decoder.


Dan is het van belang dat Vo-box ook weet welk kastje jullie gebruiken. Elk kastje toont de ondertiteling net weer wat anders. Daarom werkt het bij je zwager met Ziggo wel.


De Vo-box geeft af en toe een vertekend regeltje als ondertiteling en die blijft dan een aantal seconden staan terwijl de dialoog door gaat.


Beste Wijsgeer.

De Vo-box werkt bij alle tv zenders prima. Dus hij werkt wel. Alleen bij Videoland doet hij het niet goed. Heel af en toe pikt hij een deel van de ondertiteling.


Hi @Hans en Jeanny, welkom hier. 

Wat een handig ding die Vo-box. 

Dan is het van belang dat Vo-box ook weet welk kastje jullie gebruiken. Elk kastje toont de ondertiteling net weer wat anders. Daarom werkt het bij je zwager met Ziggo wel.

Ik denk ook dat het erg belangrijk is dat je duidelijk laat weten welke ontvanger en provider(KPN) je hebt als je contact opneemt. Ik ben erg benieuwd of ze dit zullen kunnen oplossen. 

Laat je hier nog even weten hoe dit afloopt? 


Ik heb contact gehad met vo-box en het apparaat is vervangen. Het heeft echter niets opgelost. Contact gehad met kpn maar die kunnen volgens hun ook niets doen.

Als ik echter Videoland via de iPad cast naar de Vo-box dan werkt het in eens wel.

Dus ik denk echt dat de wisselwerking tussen de kpn tv-ontvanger (VIP5202) en de Vo-box het probleem is. Bij de iPad wordt de ondertiteling weergegeven in schreefloze letters zonder achtergrond en bij Videoland met letters in een donkere achtergrond.

ik hoop echt dat dit kan worden opgelost want anders moet ik denk ik overstappen op Netflix

 


Wil iemand mij verder helpen? Want ik zou verder niet weten wat ik nog kan doen.

 


Update. Vo box werkt goed in combinatie met de DIW7022. 

Hans en Jeanny schrijven: 

KPN gebeld en direct werden twee nieuwe ontvangers naar mij gezonden. (DIW7022)

Nu werkt alles perfect, alle ondertiteling wordt door de Vo-box duidelijk vergroot in een zwarte achtergrond. Of het nu Videoland is of een willekeurige tv-zender.  De lettergrootte kan door de gebruiker worden ingesteld.

Super makkelijk voor iedereen die problemen heeft met het lezen van de ondertiteling

 

Er is hier geen ervaring verder met de vo-box. De app van Videoland heeft kpn geen invloed op; die maakt Videoland zelf voor de Linux ontvangers van Arris en Arcadyan.

Of Videoland wat doet met deze (uitzondering) klacht durf ik niet te zeggen.

Je zou kunnen overstappen op het nieuwe abonnement. Daar krijg je een Android-TV ontvanger bij. Daar is de app voor Videoland mogelijk net anders waarbij de vo-box 'm wel goed herkent.

Hoe gehecht ben je aan Videoland? Alle programma's worden ook via alle RTL zenders wel uitgezonden. Die kun je opnemen inclusief de 888 ondertiteling. Dat werkt wel op de vo-box begrijp ik.

Voor films en series gebruik ik meestal Netflix en het on demand aanbod van het kpn pluspakket (als je dat hebt).

Nota Bene. In plaats van de VO box zou je ook nog de GO box kunnen overwegen. Die zegt ondertiteling hardop.


Bedankt Peter. Ik zal eens informeren naar een Android ontvanger


Kan ik dit probleem oplossen met de nieuwe tv+ ontvanger DW7022? Deze werkt namelijk met Android. Ik zou dan mijn huidige VIP5202 kunnen omruilen


Kan ik dit probleem oplossen met de nieuwe tv+ ontvanger DW7022?

Daar kunnen we helaas geen 'garantie' op uitspreken. 


Peter, bedankt.

KPN gebeld en direct werden twee nieuwe ontvangers naar mij gezonden. (DIW7022)

Nu werkt alles perfect, alle ondertiteling wordt door de Vo-box duidelijk vergroot in een zwarte achtergrond. Of het nu Videoland is of een willekeurige tv-zender.  De lettergrootte kan door de gebruiker worden ingesteld.

Super makkelijk voor iedereen die problemen heeft met het lezen van de ondertiteling


Peter,

Bedankt voor de tip

KPN gebeld en direct werden twee nieuwe ontvangers naar mij gezonden. (DIW7022)

Nu werkt alles perfect, alle ondertiteling wordt door de Vo-box duidelijk vergroot in een zwarte achtergrond. Of het nu Videoland is of een willekeurige tv-zender.  De lettergrootte kan door de gebruiker worden ingesteld.

Super makkelijk voor iedereen die problemen heeft met het lezen van de ondertiteling


Heb je dan nu ook het daarbij behorende abonnement? Of is het onder je huidige oude abonnement gestuurd??? 🙄


Het is gelukkig onder het bestaande abonnement gebeurd. Er werd alleen gevraagd het huidige abonnement met twee jaar te verlengen.

 


 Er werd alleen gevraagd het huidige abonnement met twee jaar te verlengen.

Hmm. Op zich wordt de DIW7022 (= TV+) niet verstrekt onder Alles-in-één, Hussel danwel “internet+tv”. Maar alleen onder “abonnement 2023".

Een bestaand abonnement kan niet verlengd. Want verlengen = nieuw abonnement nemen.

 


Ik wil het hier maar bij laten en deze topic sluiten. Ik ben verder prima geholpen