Skip to main content

Is het mogelijk om op mijn adres de ontvanger voor een kennis  in te richten?

 

We hebben beiden een KPN abo, maar het lukt haar niet om BV  Youtube  op de ontvanger in te stellen.

Ik ben niet in staat naar haar woonplaats te reizen en wil dus eigenlijk dat zij haar kastje  hier  brengt om de instellingen met/voor haar  in orde te maken.

 

Kan dat of loop ik klem op de  IPadressen??

Euhm... ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het kan. Ik denk dat het wel verstandig is het kastje niet te resetten. Maar denk dat da ook niet nodig is.

Het gaat om het instellen van het YouTube account? Want dat moet volgens mij bij eerste gebruik. En is ff een dingetje met sms enzo. Ik weet niet helemaal meer hoe dat ging. Is al tijdje geleden.


Ik ga t in elk geval proberen op deze manier.


Dat gaat niet lukken @Nick83, als je de tv ontvanger aansluit op een ander adres dan gaat de tv ontvanger niet verder met laden, want het abonnementnummer + pincode werkt niet op een ander thuisadres. Je krijgt dan een foutcode. 


Video bellen een optie?


Dat gaat niet lukken @Nick83, als je de tv ontvanger aansluit op een ander adres dan gaat de tv ontvanger niet verder met laden, want het abonnementnummer + pincode werkt niet op een ander thuisadres. Je krijgt dan een foutcode. 

Volgens mij wel. Er moet op die andere aansluiting wel tv van KPN afgesloten zijn. Als dat het geval is, dan doet die het.


Ik denk het niet @Nick83, want als jij een andere ontvanger nodig hebt, dan moet de andere ontvanger afgemeld worden door KPN. En dat is ook het geval bij @azwartkruis, want die tv ontvangers kun je namelijk ook niet meenemen naar de camping, ook al is daar een KPN aansluiting. Het zal niet werken. 


Ik denk het niet @Nick83, want als jij een andere ontvanger nodig hebt, dan moet de andere ontvanger afgemeld worden door KPN.

 

Dat is hier niet van toepassing.

En dat is ook het geval bij @azwartkruis, want die tv ontvangers kun je namelijk ook niet meenemen naar de camping, ook al is daar een KPN aansluiting. Het zal niet werken. 

Als er op de camping een aansluiting van KPN waar ook tv op afgesloten is, dan zal het wel werken. Denk ik. Maar dat is meestal niet zo. Dat er tv afgesloten is.


Wanneer een TV ontvanger wordt aangesloten op een adres met een ITV aansluiting, dan werkt deze gewoon. Ook als deze geregistreerd is onder een ander abonnementsnummer op een ander adres. Dus ja, je kunt een TV ontvanger meenemen naar en aansluiten op een ander adres, mits dat andere adres ook een KPN ITV abonnement heeft. 


Ik denk het niet @Nick83, want als jij een andere ontvanger nodig hebt, dan moet de andere ontvanger afgemeld worden door KPN.

Dit klopt, omdat max aantal TV ontvangers die geregistreerd staan onder een abonnementsnummer niet het aantal TV ontvangers in het abonnement mag overschrijden. Maar dat is hier niet van toepassing. Dit betreft een TV ontvanger die is geregistreerd op een ander abonnementsnummer. En die kun je overal aansluiten, mits er een KPN abonnement met ITV is. 


Op beide adressen draait  KPN, misschien niet  precies hetzelfde pakket, maar dat weet ik niet 100 % zeker.

 

Ik moet enkel   het youtube account  voor de andere persoon inkloppen want dat schijnt zij niet te kunnen.

Videobellen zou  wel kunnen als 1 na laatste optie.


Welk consumenten pakket men heeft maakt niet uit, als er maar ITV in zit. Youtube account kun je dan gewoon instellen. TV ontvanger onthoudt de inloggegevens.


Wat mooi dat je een kennis wil helpen @azwartkruis. Het is zoals andere users aangeven inderdaad mogelijk de tv-ontvanger van jouw kennis aan te sluiten bij jou thuis en dan het YouTube account in te stellen. Succes met het instellen van het YouTube account.


Wat mooi dat je een kennis wil helpen @azwartkruis. Het is zoals andere users aangeven inderdaad mogelijk de tv-ontvanger van jouw kennis aan te sluiten bij jou thuis en dan het YouTube account in te stellen. Succes met het instellen van het YouTube account.

Dus het kan wel @Jeroen_dB, waarom werd er dan iedere keer gezegd dat het niet kan? want die abonnementsnummers staan toch gekoppeld met het thuisadres van de klant? Dan kan ik me tv ontvanger delen met de buren als ze ook KPN hebben, dat vind ik een slechte zaak, dan zou mijn buurman dus gratis naar interactieve TV kunnen kijken op mijn abonnementsnummer, maar dan op zijn eigen adres. Plus dat ie dan ook nog mijn opnames ziet en kan verwijderen en wijzigen. :thinking:


Wat mooi dat je een kennis wil helpen @azwartkruis. Het is zoals andere users aangeven inderdaad mogelijk de tv-ontvanger van jouw kennis aan te sluiten bij jou thuis en dan het YouTube account in te stellen. Succes met het instellen van het YouTube account.

Dus het kan wel @Jeroen_dB, waarom werd er dan iedere keer gezegd dat het niet kan? want die abonnementsnummers staan toch gekoppeld met het thuisadres van de klant? Dan kan ik me tv ontvanger delen met de buren als ze ook KPN hebben, dat vind ik een slechte zaak, dan zou mijn buurman dus gratis naar interactieve TV kunnen kijken op mijn abonnementsnummer, maar dan op zijn eigen adres. Plus dat ie dan ook nog mijn opnames ziet en kan verwijderen en wijzigen. :thinking:

Ja... daar bent u toch zelf bij als u uw ontvanger aan hem geeft? 🙄

 


Vroeger verkocht KPN abonnementen met 2 ontvangers. Sommige mensen gebruikte er maar 1 en verkochte de andere op marktplaats. Als ze die dan eerst wel aangemeld hadden, dan deed die het gewoon bij andere mensen die tv van KPN hadden.


Nog niet zo lang geleden zat er een fout in de procedures bij KPN, waarbij ingeleverde ontvangers niet goed gereset werden. Kregen (nieuwe) klanten daarna opeens een ontvanger met het abonnements nummer van iemand anders er nog in :confounded: .


Vroeger verkocht KPN abonnementen met 2 ontvangers. Sommige mensen gebruikte er maar 1 en verkochte de andere op marktplaats. Als ze die dan eerst wel aangemeld hadden, dan deed die het gewoon bij andere mensen die tv van KPN hadden.

Maar dan wel op het abo van de oorspronkelijke gebruiker, met alle vervelende gevolgen van dien, waar ze trouwens wat mij betreft wel recht op hebben. Gehuurde ontvangers zijn en blijven van KPN en mogen niet zomaar doorverkocht worden.

Dus inderdaad, - zoals Jeroen_dB al schreef - een ontvanger die al geregistreerd is kan zonder problemen op een andere (KPN-) aansluiting gebruikt worden met de oorspronkelijke abo-gegevens en dan kunnen de instellingen ook aangepast worden. Ik heb dat ooit een keer gedaan met de ontvanger van (inmiddels wijlen) m'n schoonmoeder: zij had glasvezel en dus ook de HD Glaszenders en die werden ook op mijn DSL (toen nog 50 Mb/s) lijntje gewoon weergegeven.


Wat mooi dat je een kennis wil helpen @azwartkruis. Het is zoals andere users aangeven inderdaad mogelijk de tv-ontvanger van jouw kennis aan te sluiten bij jou thuis en dan het YouTube account in te stellen. Succes met het instellen van het YouTube account.

Dus het kan wel @Jeroen_dB, waarom werd er dan iedere keer gezegd dat het niet kan? want die abonnementsnummers staan toch gekoppeld met het thuisadres van de klant? Dan kan ik me tv ontvanger delen met de buren als ze ook KPN hebben, dat vind ik een slechte zaak, dan zou mijn buurman dus gratis naar interactieve TV kunnen kijken op mijn abonnementsnummer, maar dan op zijn eigen adres. Plus dat ie dan ook nog mijn opnames ziet en kan verwijderen en wijzigen. :thinking:

Abonnementsnummers zijn gekoppeld aan een ITV account, niet aan een adres. Iemand die het abonnementsnummer van iemand anders gebruikt, kan ook op zijn/haar kosten aankopen doen op het ITV platform. Daarom is een abonnementsnummer gekoppeld aan een pincode, om misbruik te voorkomen. 


De zaak is opgelost. Kennis bleek een model uit het jaar  kruik te hebben.

Laten ruilen en  maar naar  Adam  gereden om  eea daar werkend  te krijgen ( oa  niewe laptop  in netwerk hangen etc)

 

Rest me nog 1 vraag, zit e r standaard  geen afstandsbediening  bij een ontvanger?

 


De zaak is opgelost. Kennis bleek een model uit het jaar  kruik te hebben.

Laten ruilen en  maar naar  Adam  gereden om  eea daar werkend  te krijgen ( oa  niewe laptop  in netwerk hangen etc)

 

Rest me nog 1 vraag, zit e r standaard  geen afstandsbediening  bij een ontvanger?

 

Nee... als je een ontvanger ruilt, dan moet je de afstandsbediening houden. Staat nergens dat je die bij de ontvangers zou moeten doen bij het omruilen. Dus niet doen. En gewoon thuis houden. Is ook helemaal niet milieubewust hé, een goed functionerende afstandsbediening zomaar weggooien. 

:wink: