Skip to main content
Beantwoord

KPN oplossing voor tv zonder bekabeld internet

• September 24, 2025
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Teens SIM in Engeland
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Situatie: internet glasvezel en mobiel van KPN, televisie van Ziggo (keuze 12 jaar geleden vanwege Formule1). Internet via eigen router en maak geen gebruik van het KPN modem/router. Geen bekabeld internet bij beide TV’s.

Van Ziggo heb ik een CI+ module en de mediabox (beiden aangesloten met coax). De Ziggo mediabox is helaas bijna overleden. Navraag bij Ziggo voor vervanging bleek dat ik over moet stappen naar internet van Ziggo om hun nieuwe mediabox te kunnen blijven gebruiken…. Dus niet. 
Gezien de situatie: kan iemand adviseren wat te bestellen bij KPN? Beide tv’s kunnen CI+ aan, maar heb geen bekabeld internet. Eén tv is smart tv (2025) , ander niet echt - wel CI+ en wifi. Goede dekking wifi , internet 1Gb/s.

alvast dank.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Teens SIM in Engeland ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement uitbreiden met TV via MijnKPN. Waarschijnlijk is het goedkoper door te verlengen. Volgens de hieronder beschreven procedure ga je dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Mer informatie over de TV+-ontvanger en hoe deze aan te sluiten staat in de kennisbank: 

3 reacties

Teens SIM in Engeland
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Situatie: internet glasvezel en mobiel van KPN, televisie van Ziggo (keuze 12 jaar geleden vanwege Formule1). Internet via eigen router en maak geen gebruik van het KPN modem/router. Geen bekabeld internet bij beide TV’s.

Van Ziggo heb ik een CI+ module en de mediabox (beiden aangesloten met coax). De Ziggo mediabox is helaas bijna overleden. Navraag bij Ziggo voor vervanging bleek dat ik over moet stappen naar internet van Ziggo om hun nieuwe mediabox te kunnen blijven gebruiken…. Dus niet. 
Gezien de situatie: kan iemand adviseren wat te bestellen bij KPN? Beide tv’s kunnen CI+ aan, maar heb geen bekabeld internet. Eén tv is smart tv (2025) , ander niet echt - wel CI+ en wifi. Goede dekking wifi , internet 1Gb/s.

alvast dank.

Hahaha…. Beetje rare gebruikers naam , sorry

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Hallo ​@Teens SIM in Engeland ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement uitbreiden met TV via MijnKPN. Waarschijnlijk is het goedkoper door te verlengen. Volgens de hieronder beschreven procedure ga je dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Mer informatie over de TV+-ontvanger en hoe deze aan te sluiten staat in de kennisbank: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2025

Kpn heeft geen DVB-C, dus gebruik van een module is uitgesloten. 

Kpn heeft tegenwoordig KPN TV+. Dat is IPTV.

Het kastje werkt ook via wifi. Voor jouw dus wel handig. Er is wel een hdmi aansluiting nodig, met scart werkt het niet. 

Je kunt KPN TV ook met een app in een smart-tv gebruiken. Ondersteunt zijn Android-TV en Google-TV (diversen merken/modellen), Tizen (Samsung) en WebOS (LG en Loewe).

Je dient wel Je abonnement te vernieuwen, want onder de oude is het niet beschikbaar. 

Dat doe je via bellen of deze link met KPN ID. Kies dan voor zelf samenstellen. 

Over naar Internet / TV+ abonnement.
Dat kan telefonisch via 0800-0402. En ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet.

Dit is de invulling van het huidige abonnement. Basis is internet; kies een snelheid.